Forfatter |
|
jwaa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 26 April 2016 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ...
Er lidt nysgerrig på min Bluesound Node (den første model). Får man den maksimale lyd ud af den?.
Hvordan får man den bedste lyd ud af den?
|
Til top |
|
|
Mellemtone Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2011 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den økonomisk og bedste forbedring er at anskaffe en strømrenser
Filer afspillet fra USB nøgle, lyder bedre end fra harddisk eller fra en streaming tjeneste. Men du har nok anskaffet noden, for at bruge en streamning tjeneste.
Et kostbart toslink glaskabel og en kostbar dac, vil også forbedre lyden. Men det er nok lidt vanvittigt, at bruge så mange penge på et billigt apparat som Noden.
Nyd musikken fra din Node.
|
Til top |
|
|
Astrosims Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da noget af et svar!! Har du overhovedet hørt en Bluesound? Jeg har brugt en Bluesound Node sammen med en Hørning rørforstærker og det den kan leverer er overhovedet ikke "billig" lyd Prøvede på et tidspunkt at kører gennem dac'en på en Linn Unidisk med et glaskabel fra Van den hul uden sønderlig forbedring Så jeg brugte bare Rca udgangen med et resultat som fik alle der hørte den til at sige "det er da helt vildt" her er kniv skarp og detaljeret lyd!! Flaskehalsen er derfor ikke Bluesound'en men nærmere forstærkeren/højttalerene
__________________ Mvh.
Michael Simonsen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 02 Maj 2016 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Astrosims skrev:
! Flaskehalsen er derfor ikke Bluesound'en
|
|
|
Helt korrekt. Flaskehalsen er Nodeens indbyggede DAC. S/Pdif ind i Noden og så en ekstern kvalitets DAC, så spiller det ganske glimrende. Noden er en helt OK streamer  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Thoeg Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 03 Maj 2016 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er helt enig i den forbløfende minimale forskel på analog ud og digital udgang med et ganske udmærket kabel! Det undrer mig voldsomt, men jeg skal have afprøvet det igen når jeg får opgraderet til tidal hifi, eller for mig taget sammen til at sammenligne upnp streamet fra nas.
Bluesound har jo nærmest indrømmet at usb indgangen i node1 var underdimentioneret til at trække forskellige harddiske, så at lyd fra en harddisk lyder dårligere end usb kan ikke overraske.
|
Til top |
|
|
Astrosims Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 03 Maj 2016 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæd dig til du får Tidal HiFi Der er virkelig noget at hente i kvaliteten! Havde selv Spotify Premium før! Men merprisen for Tidal er helt sikkert pengene værd Så hvis "trådstarteren" ikke har Tidal så er det nok den billigst opgradering han få!! Ihvertfald i mine øjne eller ører er det vel nærmere __________________ Mvh.
Michael Simonsen
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 04 Maj 2016 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik skrevet noget vrøvl tidligere  Mente selvfølgelig S/Pdif ud af Noden og ind i en ekstern kvalitets DAC. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
jwaa Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2013 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 05 Maj 2016 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|