Forfatter |
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad ligge og kigget lidt på www.worldofhifi.dk, hvor alle HiFi Revyer tilbage til 1978 ligger. Og nu da der har været så meget snak om Cd-Aspiller kiggede jeg lidt efter hvornår den først CD-Afspiller kom i bladet, og med navnet Compact disc-pladespillere kom den i 1983 første gang. Der på syntes jeg det kunne være sjovt at høre hvornår i fik jeres første CD Maskine, og har i kørt med CD formatet som primære kilde fra første dag til nu? __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cd-afspiller var en Denon DCD 1300 (1987). Den var jeg ikke glad for, så den blev hurtigt skiftet ud med en DCD 1700.
Den havde jeg så i 23 år, hvor den undervejs fik skiftet laser en gang.
Efter den købte jeg en brugt Pioneer PD75, som jeg har haft siden.
Den har aldrig fået skiftet laser eller drev, kun clocken er blevet skiftet til en Lclock3, mener jeg den hedder.
Spiller stadig fremragende, men ikke så meget mere som tidligere. Streaming af mine rippede skiver og Tidal har overtaget en stor del, ligesom vinyl blev taget op igen.
Jeg skiller mig nok aldrig af med min Pioneer, da jeg mener der skal en ret stor sum til for at en ny afspiller kan gøre det bedre.
|
Til top |
|
|
Draagmad Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov tråd! Min første cd-afspiller var en Kenwood DP-880SG
Den blev efter flere års tro tjeneste skiftet ud med en Sony CDP-X559ES
Uha, den var god ... men laserspøgelset tog livet af den til sidst. Den blev erstattet af en Rega Apollo-R
... men den røg hurtigt af hylden igen. Den gjorde intet for mig. I stedet blev min nuværende cd-afspiller indkøbt: Marantz SA-
15S2.
Den spiller lystigt og deler pladsen som foretrukne kilde med min Yamaha NP-S2000 ... ca. 30/70 i Yamahaens favør.
|
Til top |
|
|
ThomasScherrer Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Maj 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony X33ES købte den fra sprit ny, lige da den kom frem
og den køre perfekt stadig, eneste anke var lidt sus fra de originale opamps og lidt skæv udbalancering
fra de 1 bit convertere, men det fiksede jeg da bare ved at bygge en helt ny analog del til den.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 438
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon DCD-1000. Købte den i 1986. Jeg har den stadig, men har egentlig aldrig brugt den ret meget.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Max.H skrev:
Denon DCD-1000. Købte den i 1986. Jeg har den stadig, men har egentlig aldrig brugt den ret meget. |
|
|
Vil du sælge den? __________________ My Place - Sound of Life
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD afspiller var Philips CD 104 købt sommeren 86 for 3k. Den vakte opsigt på kollegiet hvor jeg boede, for der var ingen andre der havde CD på det tidspunkt. Men det var virkelig smart dengang. Maskinen virkede kun til 1992, hvorefter den havnede i en container.

Derefter fik jeg en Denon DCD 1290
Den havde jeg fra 1992 - 2006 hvor jeg solgte den, virkede altid perfekt og spillede rigtig meget. I 2001 fik jeg også en denon dcd 1450ar, den har en helt genial dreje knap for at skifte frem eller tilbage i numrene på en CD. Min er sort, og den spiller stadig ofte.

I 2007 fik jeg også en Denon dcd 1500AE, den kører også stadig, den kan også spille SACD, men det er nu rimelig ligegyldigt.

__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke så langt tid siden, jeg lavede lige den samme tråd. Har stået stille siden sidste år.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cdspiller var en Phillips CD 650
Herefter var det en Sony CDP 338 ES og så en Sony CDP 7 ESD
Herefter en Xindak 3.0 Muse
Og senere en Aura Nero toploader
Og nu er jeg landet på en Oppo 103, som banker alle dem jeg har haft gennem tiden og det er faktisk den billigste af dem alle.
Men pladespilleren er stadig kongen her i huset
__________________ Hifi hilsen Ramma
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
Min første cdspiller var en Phillips CD 650
Herefter var det en Sony CDP 338 ES og så en Sony CDP 7 ESD Herefter en Xindak 3.0 Muse Og senere en Aura Nero toploader Og nu er jeg landet på en Oppo 103, som banker alle dem jeg har haft gennem tiden og det er faktisk den billigste af dem alle. Men pladespilleren er stadig kongen her i huset
|
|
|
Ramma, en CD-650 er en superfed spille. Købte en for et års tid siden i superstand med original brugsforvirring og remote. Den skal ha´ alle modificeringerne omkring psu og TDA1541, og så skal den ha´ 6N2P-EV i SRPP på udgangen af 1541, laves til No Oversampling, og så skal den videre til en eller anden, som sætter pris på, hvordan 16bit/44.1KHz kan lyde med No Oversampling  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Phillips 160 tror jeg, den spiller vist stadig hos min ex tror jeg, jeg har ikke haft så mange af dem, en Denon 1450, og nu en Lyngdorf Cd 1 ;-)
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 796
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tråd der fik tankerne igang. Mest om hvor f.... uheldig jeg har været med cd-afspillere - og heldig med den gode service jeg fik i den forbindelse. Min første cd-spille fik jeg i 1993 og det var en NAD 501. Den havde dog en laser-fejl som HifiKlubben ikke kunne rette. Til sidst fik jeg pengene retur og købte en NAD 514. NAD 514 er en dejlig maskine og jeg var meget glad for lyden men ak og ve - efter nogle uger knækkede rca-bøsningerne af printet. Efter reparation lød maskinen underligt og Hifiklubben tilbød en ny. Jeg valgte istedet en Rega Planet men den var godt nok kedelig og efter en uge stod der igen en NAD 514 i mit setup. Så kom Thule med deres Spirit-serie (sidst i 90erne?) og jeg købte en CD 150B. Den blev opgraderet til DIGIT. Opgraderingen lød dog ikke godt og det viste sig at boarded var defekt. Fik et nyt og så - da garantien på maskinen kort tid efter udløb - stod philips-drevet af!  Jeg stod nu med et næsten nyt DIGIT-board og en ubrugelig maskine (philipsdrevet var udgået). Tapeconnection var dog flinke og tilbød mig den nye Thule Spirit-spille som nu var med sony-drev. Den solgte jeg dog ret hurtigt pga. pengemangel  I et års tid brugte jeg min KISS-dvd som afspiller. Så fik jeg en digitalforstærker og købte så et drev-kit baseret på et philips CDM-pro drev. Fra 2008 og frem til 2014 brugte jeg iPod og Wadia 171i som lydkilde og siden da kun bærbar + DAC. Men i sommers sneg der sig en Philips CD 304 MK2 ind i mit set-up. Bruger den ikke meget men fed maskine og elsker det "klonk" der lyder når drevet lukker. Man er vel opvokset med CD
|
Til top |
|
|
Hamster Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 140
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første cd-afspiller var en Arcam Alpha One indkøbt i 1994 eller 1995. Jeg var lidt længe om at hoppe på cd-vognen. Det var jo billigere at købe
lp'er...
Længe var cd mit foretrukne medie, men for 4-5 år siden kom jeg med på lp-bølgen igen.
Har i dag en Denon DVD 3930, jeg bruger som cd-afspiller, men det er begrænset, hvor tit den er i brug. Men en lækker maskine er det.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3371
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første CD afspiller var en brugt Micro Seiki, som ikke kunne læse pladerne. Det fik jeg den til. Jeg havde en Micro Seiki MR711 grammofon og
derfor min stædighed til at få Micro CD afspilleren til at fungere, frem for at købe en ny.
|
Til top |
|
|
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
Sendt: 01 Marts 2016 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Startede ud med en Denon DCD-810 i 1989. Havde hidtil benyttet vinyl og kassettebånd  Siden er der røget en hel del maskiner igennem boligen og i dag har jeg 7-8 maskiner til at køre rundt omkring.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første var en Marantz CD10. Den gik i stykker et par gange så klubben byttede den til en CD16. Den har jeg stadig, den har dog fået skiftet remme til skuffen, og spiller perfekt.
ps. CD10 købt i 1994.
carsten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2016 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min første var en Sony CDP-670

og den købte jeg i 1989 i Audio Consult for 2495kr. Lidt tilbage i tråden har jeg smidt 2 links. Det ene er til en tråd mage til denne og den anden er en lignende bare til dvd. Man kan da øje dem for syns skyld. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|