Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Apple TV - skratter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nigro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2016 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Min venindes MyAmp er ærlig talt ikke super med Bluetooth. (Udfald med mindre man sidder 2-3 meter fra amp'en.) Til gengæld er lyden gennem et par AudioVector K1 højttalere ganske fin.

Jeg har prøvet at koble en AppleTV for at forbedre streaming stabilitet og så benytte den optiske udgang og videre til amp. Men hun oplever følgende: Den knaser og der er udfald af 1-2 sekunders varighed. Hvis en playliste er slut og den bare står og er connected står den også og knaser og brummer med jævne mellemrum.

Jeg har tjekket stabiliteten af det trådløse netværk med teleoperatøren og den burde være fin. Til sammenligning kan hun streame og cromecaste til TV'et uden problemer. Jeg har haft indleveret AppleTV til Elgiganten og beskrevet problemet, og de hævder at have haft den på værksted og "nulstillet og opdateret" (sådan skriver de i rep papirerne).

Andre der oplever det samme med Apple TV til lydsteraming?
Til top Vis Nigro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nigro

6000JGA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2016 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Nu streamer jeg ikke fra et appleTV, men en airport express. Teknologien er dog den samme. Der er nogle forskellige parametre der spiller ind
iht. knas i lyden.

For det første skal i sikre jer at jeres router ikke taber forbindelsen - Altså at den er stabil. Det kan testes på www.pingtest.net. Hvis der er for
meget Jitter og packetloss, ville routeren umiddelbart være det første led i stream processen som du/i skal kigge på.

Herefter skal man kigge på det miljø man befinder sig i. Bor man f.eks. i en lejlighed med tæt beboende naboer, er der ofte co-channels og
overlappings på det man kalder 2.4 ghz netværket. (2.4ghz er den mest gængse frekvens blandt trådløse kommunikations enheder) Og derfor
kan det nogle gange være et problem, hvis der er for mange forstyrrelser i det båndområde.

For det tredje ville det være en god ide at teste om det også knaser, hvis i benytter netværksstik(ethernet) i stedet for den trådløse forbindelse.

Det er måske en lidt nørdet snak, og det er ikke ligefrem alle som forstår de begreberne. Men prøv jer frem og meld tilbage.

Mvh. 6000jga

Til top Vis 6000JGA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 6000JGA

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Januar 2016 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Nigro skrev:
Hej

Min venindes MyAmp er ærlig talt ikke super med Bluetooth. (Udfald med mindre man sidder 2-3 meter fra amp'en.) Til gengæld er lyden gennem et par AudioVector K1 højttalere ganske fin.

Jeg har prøvet at koble en AppleTV for at forbedre streaming stabilitet og så benytte den optiske udgang og videre til amp. Men hun oplever følgende: Den knaser og der er udfald af 1-2 sekunders varighed. Hvis en playliste er slut og den bare står og er connected står den også og knaser og brummer med jævne mellemrum.

Jeg har tjekket stabiliteten af det trådløse netværk med teleoperatøren og den burde være fin. Til sammenligning kan hun streame og cromecaste til TV'et uden problemer. Jeg har haft indleveret AppleTV til Elgiganten og beskrevet problemet, og de hævder at have haft den på værksted og "nulstillet og opdateret" (sådan skriver de i rep papirerne).

Andre der oplever det samme med Apple TV til lydsteraming?

Tvivler stærkt på at problemet ligger hos din AppleTV ..... Min ( ikke den nye model godt nok ) har været klippe stabil i al den tid jeg har haft den !
Jeg streamer både lyd og film fra iPhone og iPad og det er klippe stabilt UDEN lag eller hikups !
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes