Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 10:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluesound brugerflade (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 December 2015 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt investeret i en Bluesound Node 2, men er allerede nu ved at fortryde mit køb. Mit problem relaterer sig til
brugerfladen i Bluesound app'en.

Mit første problem er, at når jeg vælger visning af "Albums", så mangler der cover art på rigtig mange af mine albums. Der
mangler omtrent cover art på 50 % af mine albums.

Jeg har fået at vide, at det kan skyldes, at mine cover art har en for stor opløsning eller fylder for meget. Jeg har dog svært ved
at se, hvordan jeg kan ændre på dette. Min musiksamling består af rippede CD via iTunes. Musikken er gemt på en NAS med
iTunes' mappestruktur. Mine covers er fundet automatisk af iTunes i forbindelse med ripningen. Vil det i givet fald betyde, at jeg
manuelt skal finde cover art til alle mine CD'ere, som jeg så skal sikre mig har en bestemt opløsning og ikke overstige er vis
størrelse? Det håber jeg ikke.

Mit sidste problem er rækkefølgen, som mine album vises i. Jeg er fra iTunes vandt til, at albums vises efter kunster i alfabestisk
rækkefølge. Bluesound app'en viser albums i alfabetisk rækkefølge efter albumnavn.

Det kan synes som små ting, men det irriterer mig virkelig. Jeg synes på ingen måde, det er nemt at sidde i sofaen og bladre
gennem min albums på iPad'en, når Bluesound app'en agerer som den gør.

Er der nogen, der har haft samme problemer og har fundet en løsning?
Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 December 2015 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hvor store er cover-filerne der hvor de ikke vises? lader til at bluesound har en grænse på 600 kb.
se mere her: https://support.bluesound.com/hc/en-us/articles/200271926-Wh y-is-some-of-my-Album-Cover-Art-shown-as-missing-
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2015 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det ikke.

De fleste af mine covers har iTunes selv fundet, da jeg rippede CD'erne. Jeg ved ikke, hvor iTunes gemmer cover art, så jeg kan
kontrollere filstørrelsen.

Jeg har også nogle enkelte covers, som jeg selv har måtte finde. Der er dog ingen af disse, der fylder mere end 300 kb.

Jeg har for sjov skyld prøvet at finde nye covers til albums, som iTines allerede har fundet covers til. Disse covers har jeg så lagt
ind i de respektiver mapper til hver enkelt album. Det lader til at virke. Dog er dette lidt trist, idet jeg så har en kæmpe opgave
foran mig med manuelt at skulle finde og ikke mindst lægge billeder ind manuelt i hver enkelt albummappe.

Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2015 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Kan det have noget med billedformatet, eller navnet at gøre?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 December 2015 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Et program som f.eks. dBPoweramp kan søge og downloade coverart automatisk. Jeg prøvede engang via en gratis prøveversion og det fungerede 90% automatisk. En gang imellem skulle jeg godkende, hvis der var flere match
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

SlotCarsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2012
Sendt: 16 December 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft tilsvarende oplevelser med kombinationen iTunes og BlueSound.

Jeg endte med at lægge et billed i album folderen med navnet "folder.jpg". Bemærk at det skal være i jpg format, og heller ikke må være for stort. Efter at have gjort det virker alt som det skal (Husk dog at køre en re-index på bluesound ved at slette index og genskabe det.)

I forbindelse med dette arbejde har gratis programmet MP3TAG været en stor hjælp, med lidt assistance fra Irfanview som konvertering mellem billed formater. Et stort arbejde, men nu er det gjort og alting fungere som det skal.

MVH, Carsten G.

Til top Vis SlotCarsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SlotCarsten

Vinylfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2013
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2015 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej spped six.

Jeg føler med dig. Jeg havde samme problem med iTunes/NAS/Sonos. Jeg måtte sidde og finde billeder
rundt omkring på nettet. Jeg har brugt billederne fra iMusic blandt andet. Billederne herfra plejede at virke.

Til sidst opgav jeg dog streaming, fordi at for det første er lyden direkte fra en afspillet CD bedre, og for det
andet kan man sidde med coveret i hånden, og se en masse oplysninger om musikken, der ikke vil fremgå
af Sonos/Bluesound.

Mvh.
Vinylfan
Til top Vis Vinylfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vinylfan

Clausop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2015 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Sidder man med sin tablet i hånden, så kan der via info-knappen, som ligger under noden nederst til venstre, hentes
oplysninger om kunstner/album fra LastFM. Ligesom der også kan hentes masser af oplysninger fra det store net

Til top Vis Clausop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausop

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2015 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Tak for jeres input. Som det er blevet påpeget af flere, er løsningen på cover art problemet "blot" at lægge billet i den enkelte cd-mappe. Jeg har
prøvet det med små 20 albums nu, og det virker

Jeg havde dog håbet på, at når iTunes automatisk kunne finde cover art til mine albums, så kunne Bluenote app'en og læse disse. Men nej.

Nu venter et større arbejde med at finde covers til mine albums. I det mindste har jeg dog fundet en løsning.

Er der nogen, som ved, om man kan få vist sine albums på en anden måde end den, som Bluenote app'en normalt anvender? Det er lidt træls at den
viser albums i alfabetisk rækkefølge efter albumnavn. Det havde været bedre, hvis den viste albums i alfabetisk rækkefølge efter kunstner.

Clausop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2012
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 December 2015 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Alle albums vist som du foretrækker tror jeg ikke kan lade sig gøre.
Bruger du derimod søgefunktionen og skriver kunstnernavn, så kommer alle albums frem med pågældende kunstner, også de
albums hvor kunstneren kun er med på et enkelt nummer.
Til top Vis Clausop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clausop

Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 December 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Det med de manglende albumcovers, er vist mere et iTunesproblem, end det er et Bluesoundproblem.

Nu sælger vi ikke Bluesound, men streamere fra en del andre producenter, og de fleste har problemer, så snart iTunes er indblandet.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 December 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Som Billetdogder nævner, så er det et iTtunes problem.

I iTunes ligger coverart i en seperat mappe og ikke som en del af selve musikfilen. Har man købt enkelte numre, eller rippet nogle CD'er, så er det
dog some tider der ligges coverart ind, men er temmelig random hvorvidt det sker.

Man kan godt klare det inde i selve iTunes, hvis man helst vil det. Marker alle numre på en album og vælg INFO. Her kan man vælge billede. Find et
billede på nettet af albummet, vælg kopier, gå tilbage til iTunes og indsæt billedet. Tryk ja til at ændre alle filer.

Så er det klaret og der er nu coverart i både BlueSound, Sonos og hvad der nu eller bruges derude
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 December 2015 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Har samme problem med min iTunes ripning. Når jeg kigger på mapperne ligger alle albums coverne tilknyttet hver musikfil, men ikke alle kan
læses ved søgning i albums på min streamer og det skyldes måske også at der findes forskellige billedefil typer. Ved afspilning med airplay er det
selvfølgelig ikke noget problem.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes