Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Spændende nyheder på IFA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Er man gadget-freak, teknisk interesseret eller bare ude efter en på opleveren, så bør man tage til udstillingen “Internationale Funkausstellung” (IFA), verdens største fagmesse for forbruger elektronik, som foregår den 4. til den 9. september 2009 i Berlin.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2183&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 August 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
...Pioneer introducere to forskellige iPod højttaler systemer, der som de eneste systemer på markedet behandler lyden 100% digitalt, frem til højttalerne...

Det er vist en sandhed med modifikationer

Jeg kan desværre ikke finde produkterne på Pioneer's hjemmesiden, men jeg tvivler stærkt på at Pioneer iPod højtaleren hiver det digitale signal ud af iPod'en. Andre producenter laver allerede iPod baseret docking station med højtalere, så det koncept er der intet nyt i.

Desuden kan jeg godt finde et alternativt system der til fulde lever op til her opstillet "krav" (Wadia 170i + AVI ADM9.1).

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jeg kan desværre ikke finde produkterne på Pioneer's hjemmesiden, men jeg tvivler stærkt på at Pioneer iPod højtaleren hiver det digitale signal ud af iPod'en.

Hvorfor?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 August 2009 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Chr. R. skrev:

Jeg kan desværre ikke finde produkterne på Pioneer's hjemmesiden, men jeg tvivler stærkt på at Pioneer iPod højtaleren hiver det digitale signal ud af iPod'en.

Hvorfor?

Fordi, mig bekendt, så har Apple (firmaet bag iPod) kun givet Wadia rettigheder til at bypasse det kredsløb som muliggør at hive det digitale signal ud af en iPod.

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Onkyo har også en dock der behandler signalet fra Ipod digitalt.

http://www.eu.onkyo.com/press/press_release_en_8599729.html

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 26 August 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Jeg kan bekræfte at det er digital overførsel, ligesom i alle vores nuværende receivere med iPod tilslutning.
Og lydforskellen mellem analog og digital overførsel er ganske stor.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
Jeg kan bekræfte at det er digital overførsel, ligesom i alle vores nuværende receivere med iPod tilslutning.

Jeg er gået i gang med at tjekke mine kilder. Noget tyder jo på at Apple har "udvidet" kundekredsen. Hidtil er jeg kun bekendt med et andet tilsvarende produkt, men det forudsatte et teknisk indgreb i iPod'en.

Pioneer skrev:

Ja den indbygget DAC i en iPod er ikke meget værd i hi-fi sammenhæng.

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 26 August 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Pioneer skrev:

Jeg er gået i gang med at tjekke mine kilder. Noget tyder jo på at Apple har "udvidet" kundekredsen. Hidtil er jeg kun bekendt med et andet tilsvarende produkt, men det forudsatte et teknisk indgreb i iPod'en.

Vi introducerede det første gang med receiverne VSX-LX51, SC-LX71 og SC-LX81 for ca et års tid siden.
Der benyttes standard USB forbindelse fra iPod, og det virker med alle iPods fra 2005 og frem, og iPhone også. Det er selvfølgelig fuldt Apple certificeret, så du tjekker bare løs hos dine kilder.

Chr. R. skrev:

Pioneer skrev:

Den er jo også optimeret til transportabel brug, altså små hovedtelefoner og må ikke bruge for meget strøm. Det er lidt noget andet i en SC-LX81 hvor der sidder BurrBrown DACs der må bruge al den strøm de vil.

Det rigtigt interessante rent hifi-mæssigt er, at hvis man lægger musik på sin iPod i Apple Lossless formatet, og bruger digital overførsel til sin high-end receiver, så er det teknisk set det samme som almindelig CD kvalitet.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Sendt: 26 August 2009 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Det rigtigt interessante rent hifi-mæssigt er, at hvis man lægger musik på sin iPod i Apple Lossless formatet, og bruger digital overførsel til sin high-end receiver, så er det teknisk set det samme som almindelig CD kvalitet.

Det er der efterhånden intet nyt i. Det har længe været udbredt og udnyttet.

jesper ø j
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 August 2009 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:

Chr. R. skrev:
Pioneer skrev:

Vi introducerede det første gang med receiverne VSX-LX51, SC-LX71 og SC-LX81 for ca et års tid siden.
Der benyttes standard USB forbindelse fra iPod, og det virker med alle iPods fra 2005 og frem, og iPhone også. Det er selvfølgelig fuldt Apple certificeret, så du tjekker bare løs hos dine kilder.

Chr. R. skrev:

Pioneer skrev:

Den er jo også optimeret til transportabel brug, altså små hovedtelefoner og må ikke bruge for meget strøm. Det er lidt noget andet i en SC-LX81 hvor der sidder BurrBrown DACs der må bruge al den strøm de vil.

Almindelig CD kvalitet: hvad menes der med dette, der jo stor forskel på cdafpiller eller er jeg forkert på den.

Til top Vis jesper ø j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper ø j

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 August 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

CD kvalitet er ukomprimeret 44,1 Khz 16 bit. Det har ikke noget med afspilleren at gøre.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 26 August 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

gæst skrev:
Pioneer skrev:

Medmindre man har købt en iPod dock fra Wadia eller Krell eller en mellemklasse Pioneer receiver indenfor det seneste år, så er det nyt at man kan hente signalet digitalt.

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hvad bliver prisen på den IPOD dock, og hvornår kommer de til DK?
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
...Pioneer introducere to forskellige iPod højttaler systemer, der som de eneste systemer på markedet behandler lyden 100% digitalt, frem til højttalerne...

Som skrevet, så er der andre løsninger på markedet. Således har kunderne mulighed for at vælge mellem et par produkter, og dermed vælge det produkt der med pris, design og/eller lyd mm. opfylder kundens ønsker.

Chr. R. skrev:

Det ser unægtelig ud til at der heldigvis er kommet andre aktører på banen. Godt for forbrugerne som dermed får en række alternativer at vælge i mellem

Pioneer skrev:

Hvilket så kræver at receiveren har en indbygget DAC. Men dermed er man ikke nødvendigvis nået i mål, idet der er forskel på apparaternes formåen. 2 forskellige Cd-afspillere lyder jo heller ikke ens…

Pioneer skrev:
gæst skrev:
Pioneer skrev:

Medmindre man har købt en iPod dock fra Wadia eller Krell...

Nu har flere producenterne af div. iPod dock markedsført deres produkter med noget tvetydige anprisninger. ”Med vores produkt opnår du endelig det fulde potentiale af din iPod” (konstrueret eksempel), men det på trods af at produktet kun formår at hive det analoge signal ud af iPod’en. Netop mht. Krell Kid, så er der sjovt nok ingen digital udgang, og så vidt jeg kan se, så fremgår det ikke tydeligt om produktet henter det digitale signal fra iPod’en, eller Krell Kid har en indbygget DAC der netop behandler det digitale signal fra iPod’en.

Beklager men kan ikke finde et større billede, men de udgange der findes er i flg. Krell:

RCA, XLR, DIN (S-video) samt et remote stik (RS-232).

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 26 August 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Pioneer skrev:

Som skrevet, så er der andre løsninger på markedet...

Nævn gerne nogle - bare et par stykker.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
Chr. R. skrev:
Pioneer skrev:

Læs mit første indlæg

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 26 August 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

SPAN>[/QUOTE] Nævn gerne nogle - bare et par stykker.

[/QUOTE]

Det står jo allerede i denne tråd Wadia og Onkyo .

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Sendt: 26 August 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Pioneer skrev:
Chr. R. skrev:
Pioneer skrev:

Læs mit første indlæg

Naaarh, Det er ikke komplet - der mangler højttalere.
( ...er forstærkeren i øvrigt overhovedet kommet til salg endnu?)

Du har selvfølgelig ret i at der er alternativer i form af separate komponenter, men nyheden er jo netop at det er det første 100% digitale iPod højttaler system.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 August 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Pioneer skrev:
Naaarh, Det er ikke komplet - der mangler højttalere.

( ...er forstærkeren i øvrigt overhovedet kommet til salg endnu?)

Der er da højtalere i det omtalte system, og håber bestemt den aktive højtaler leveres med en forstærker

Men jeg ved godt hvor du ved hen, og jeg tvivler stærkt på at Wadia kommer med en egen (aktiv) højtaler. Mere sandsynligt kunne være et samarbejde, hvor Wadia levere en klasse D forstærker, og en samarbejdspartner leverer selve højtaleren.

Pioneer skrev:
Du har selvfølgelig ret i at der er alternativer i form af separate komponenter, men nyheden er jo netop at det er det første 100% digitale iPod højttaler system.

Okay okay, men der findes om ikke andet alternativer der ligger meget tæt på

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 26 August 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Når der bliver skrevet 100% digitalt frem til højtalleren, anvendes der så en digital forstærker ala denne Zetex.

http://www.diodes.com/applications/audio/ddfaa/index.html

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes