| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er fede, men desværre også lidt dyre.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er mega fed, er monster glad for min Q50.
Den er holder for vildt.
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige siddet og leget med den her - ret simpel, men med mulighed for makro programmering.
http://www.amazon.com/gp/product/B001EYU3I0/ref=cm_cr_rev_pr od_title
Det fede ved den er faktisk at knapperne sidder i bunden af den når den ligger ned, så man bare ser en sort "pind" på sofabordet, istedet for et
knap-inferno.
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til de priser tror jeg nu nok, at jeg kan leve med et par ekstra fjernbetjeninger på bordet  Ifølge mine erfaringer er universal fjernbetjeninger heller ikke ligefrem lykken.. Uanset hvor smarte og programmerbare de er, er de en universal løsning = ikke tilpasset specifikke produkter, som til tider kan have ret så avancerede betjeningsmuligheder.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nygaard skrev:
Til de priser tror jeg nu nok, at jeg kan leve med et par ekstra fjernbetjeninger på bordet 
Ifølge mine erfaringer er universal fjernbetjeninger heller ikke ligefrem lykken.. Uanset hvor smarte og programmerbare de er, er de en universal løsning = ikke tilpasset specifikke produkter, som til tider kan have ret så avancerede betjeningsmuligheder.
|
|
|
Dette er mere end at samle de remotes man har i én, det skal betragtes som en del af et integreret system der er nemt at betjene. Det vil sige, man vælger remote og komponenter så de passer sammen, og programmerer betjeningen så det er tilpasset til brugerens behov og de apparater der skal benyttes. Det er klart at det er for dyrt hvis man bare vil fjerne tre fjernbetjeninger og samle dem i én, men Nevo er netop også meget mere end dét - f.eks. mulighed for at betjene en iPod med playliste direkte på fjernbetjeningen ala Squeezebox (som iøvrigt også kan betjenes med en S70), eller muligheden for at sidde i stuen og se på fjernbetjeningen om lyset i køkkenet er tændt eller slukket.
Mange af de "avancerede betjeningsmuligheder" som mange produkter har, er _netop_ designet til at fungere med denne slags remote-systemer. Som et eksempel, så kan du via RS-232 på f.eks. en Onkyo receiver sætte receiveren til et bestemt volumen-niveau, ikke bare skrue op og ned. Det betyder at du f.eks. kan programmere en "film" aktivitet med ét lydniveau, en "radio" aktivitet med et andet, en "TV" aktivitet med en tredje, osv. Dette er funktionalitet som receiveren har, men som du ikke kan benytte med den medfølgende remote. Men det er også disse ting der gør at almindelige brugere der aldrig har prøvet denne slags betjeningssystemer, tror at dét man får bare er endnu en fjernbetjening. De fleste der ikke mener universal-fjernbetjeninger er lykken, har _netop_ kun prøvet de billige, halvfærdige løsninger, og ikke et komplet system hvor komponenterne er designet til at blive betjent sådan, og hvor systemet er programmeret ordentligt.
Så er det klart at flertallet vil sige at dét har de ikke behov for, og de skal så købe noget andet. Dette er en fjernbetjening der er designet til dem der HAR behov for en integreret, simpel betjening af selv ret avancerede systemer.
Jeg forstår i det hele taget ikke hvorfor nyheder om nye produkter altid skal rakkes ned fordi nogen ikke lige har behov for dét som dette specifikke produkt indeholder. Jeg rakker da heller ikke ned på en ny hovedtelefonforstærker, fordi jeg ingen hovedtelefoner har. Så det ville være rart med nogle kommentarer fra dem der rent faktisk HAR behov for lidt mere end bare en fjernbetjening, end fra dem der ikke mener de har.
Mht. prisen, så er dette de billigste produkter på markedet med mulighed for både RS-232 og Z-wave, så produkterne er isoleret set ikke dyre - om du har behovet, det er en anden ting. Derudover så kritiseres fjernbetjeninger, universal eller ej, altid for at være grimme og i dårlig finish. Her er så endelig fjernbetjening der er ret pæn og i ret lækker finish - og så er den pludselig for dyr? Det er den vel ikke så længe ingen andre leverer noget tilsvarende. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Jeg har lige siddet og leget med den her - ret simpel, men med mulighed for makro programmering.
http://www.amazon.com/gp/product/B001EYU3I0/ref=cm_cr_rev_pr od_title
Det fede ved den er faktisk at knapperne sidder i bunden af den når den ligger ned, så man bare ser en sort "pind" på sofabordet, istedet for et knap-inferno. |
|
|
Der skal meget god vilje til for at kalde dét for et sammenligneligt produkt. Det er da begge to fjernbetjeninger, men det er lidt som at sammenligne en Porsche 911 med en knallert. Det er begge to motoriserede transportmidler med hjul på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Sønnen Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny
Bruger siden: 16 April 2009 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 505
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nygaard skrev:
Til de priser tror jeg nu nok, at jeg kan leve med et par ekstra fjernbetjeninger på bordet 
Ifølge mine erfaringer er universal fjernbetjeninger heller ikke ligefrem lykken.. Uanset hvor smarte og programmerbare de er, er de en universal løsning = ikke tilpasset specifikke produkter, som til tider kan have ret så avancerede betjeningsmuligheder.
|
|
|
Ja jeg vil også langt hellere have f.eks 3 remotes som passer til deres app. at ligge Jeg har endnu ikke stødt på en "multi"remote som er så meget nemmere eller "smartere", at man ikke er vendt tilbage til de 3-4 originale remotes. Jeg har haft en del af de billige + En ældre Denon, En Linn, Et par Marantz, incl RC-5000 Idag har jeg de remotes der følger med app og tror næppe jeg hopper på en multiremote mere.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
abel skrev:
http://www.amazon.com/gp/product/B001EYU3I0/ref=cm_cr_rev_pr od_title Det fede ved den er faktisk at knapperne sidder i bunden af den når
den ligger ned, så man bare ser en sort "pind" på sofabordet, istedet for et knap-inferno. |
|
|
Der skal meget god vilje til for at kalde dét for et sammenligneligt produkt. Det er da begge to fjernbetjeninger, men det er lidt som at
sammenligne en Porsche 911 med en knallert. Det er begge to motoriserede transportmidler med hjul på. |
|
|
Hvem sammenlignede - altså udover dig? __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sønnen skrev:
Nygaard skrev:
Til de priser tror jeg nu nok, at jeg kan leve med et par ekstra fjernbetjeninger på bordet Ifølge mine erfaringer er universal fjernbetjeninger heller ikke ligefrem lykken.. Uanset hvor smarte og programmerbare de er, er de en universal løsning = ikke tilpasset specifikke produkter, som til tider kan have ret så avancerede betjeningsmuligheder.
|
|
|
Ja jeg vil også langt hellere have f.eks 3 remotes som passer til deres app. at liggeJeg har endnu ikke stødt på en "multi"remote som er så meget nemmere eller "smartere", at man ikke er vendt tilbage til de 3-4 originale remotes.Jeg har haft en del af de billige + En ældre Denon, En Linn, Et par Marantz, incl RC-5000Idag har jeg de remotes der følger med app og tror næppe jeg hopper på en multiremote mere. |
|
|
Nu kender jeg ikke de nævnte remotes, og om hvor aktivitetsbaserede de er, men jeg synes personligt at det er en fornøjelse uden lige at kunne sidde med sin Harmony og styre alt.
Når jeg skal se tv, tænder den for tv, HD boks og forstærker. Trykker jeg på talknapperne skifter den kanal på HD boksen, og trykker jeg på volumen, skruer den op/ned på forstærkeren.
Jeg har tidligere brugt den multiremote der fulgte med min gamle Pioneer forstærker, og der skulle man vælge hvilket apparat den skulle styre hver gang, så skulle jeg skifte kanal, skulle jeg først vælge HD boks, og så trykke på talknapperne.
I det daglige bruger man jo ikke engang 10% af de fleste remotes funktioner, så derfor er det rart at man selv kan bestemme hvilke funktioner der skal benyttes i en given aktivitet. De resterende funktioner kan så ligge under den enkelte enhedsstyring.
Og så lidt til det med skjulte funktioner, som Otto nævner. Min DVD afspiller har ikke en Eject knap på fjernbetjeningen, men den har en IR kode til det, så det var intet problem at få en Eject knap på min Harmony.
Jeg er mere end glad for ikke at skulle have fem remotes liggende og skulle bruge tre bare for at kunne tænde for tv'et. __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9423
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter en multiremote til de mest gængse funktioner på DVD og TV. Til musikanlægget har jeg ikke behov for fjernbetjening.
At give det samme for en fjernbetjening som en habil laptop, mener jeg er helt ude i hampen. Uanset hvor smart den er, kan den kun være overprissat i min optik.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
abel skrev:
Hvem sammenlignede - altså udover dig? |
|
|
Hvis det ikke var en sammenligning, så var det OT, så det formodede jeg at det var. Beklager hvis jeg tog fejl. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger en Sunwave SRC-3000. En ren touch-screen. Den virker bare. Har ikke haft mine originale fjernbetjeninger fremme siden jeg fik dem kodet ind. Udover dem bruger jeg min Gizmo til mit Densen fordi den rækker så langt så jeg kan stå i køkkenet og skifte nummer...  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sønnen skrev:
Ja jeg vil også langt hellere have f.eks 3 remotes som passer til deres app. at ligge |
|
|
Og det er helt fint, hvis man har det bedre med dét, så fortsætter man bare med det. Men pointen med en fjernbetjening som Nevo'en er ikke at den passer til apparaterne, det er selvfølgelig en forudsætning og den kan programmeres til at passe til langt de fleste apparater fuldt ud. Men pointen er at den passer til brugeren, fordi den programmeres specifikt til den enkelte brugers behov.
Som jeg oplever det skyldes de flestes modstand mod universal-fjernbetjeninger at de tror det er et stykke hardware der kommer og løser alle éns problemer. Men en velfungerende betjeningsløsning er 20% hardware og 80% programmering. Og det er hér Nevo'en skiller sig ud fra mængden, fordi den er designet til at gøre det nemt for programmøren at arbejde sig rundt om de issues du givetvis har været stødt ind i (kan du give eksempler?). Det betyder at kvaliteten af den færdige løsning sandsynligvis bliver højere.
Men derudover så er der en detalje omkring denne type betjening, som mange entusiaster har lidt svært ved at sætte sig ind i: Det kræver at man glemmer hvordan det var man plejede at betjene sit udstyr, og indretter sig efter den nye betjeningsløsning. Det er ikke noget problem for dem fjernbetjeningen reelt er rettet imod, nemlig dem der køber et komplet system hos en forhandler og får forhandleren til at sætte det op, men det kan være en barriere for folk der allerede har et system, og bare gerne vil af med fjernbetjeningerne. Det er så op til installatøren at lave systemet sådan at det dækker behovet, og instruere brugeren tilstrækkeligt i brugen af det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig iøvrigt lige understrege, at jeg udover Nevo stadig forhandler Harmony, det er forskellige produkter der dækker forskellige behov. Jeg er ikke ude på at sige at Harmony er et dårligt produkt, der er bare nogle situationer hvor man savner noget fleksibilitet, og det får man så med Nevo. Nevo er med andre ord produktet til dem der mener Harmony ikke er nok. Derfor kan Harmony jo sagtens være rigeligt godt nok til andre. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
At give det samme for en fjernbetjening som en habil laptop, mener jeg er helt ude i hampen. Uanset hvor smart den er, kan den kun være overprissat i min optik. |
|
|
Det er jo to vidt forskellige ting. __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Kjeldsen skrev:
|
At give det samme for en fjernbetjening som en habil laptop, mener jeg er helt ude i hampen. Uanset hvor smart den er, kan den kun være overprissat i min optik.
|
|
|
Det er jo to vidt forskellige ting. |
|
|
Det er to stykker elektronik med software. Derfor fint til sammenligning. At give 6000 kroner for noget der blot kan kontrollere et anlæg er sgu luksus. Det er = 40 CD'er til fuld pris og mindst 10 gode koncertoplevelser. Eller man kan få et helt musikanlæg med glimrende forstærker og 15" touchscreen og wifi. Derfor mener jeg det er helt ude i hampen at give 6000 kroner for noget der i bund og grund blot er en fjernbetjening.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
lunddal skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
Det er to stykker elektronik med software. |
|
|
Javel ja, så det gør dem sammnelignlige? Hvorfor skal den bærbare så koste mere end min mobil? Det er jo også bare noget elektronik med software.
Derudover indeholder den bærbare som standard "kun" styresystemet og giver dig mulighed for at installere dine ønskede programmer ovenpå, og de koster jo også penge.
Photoshop er måske i dine øjne også for dyrt i forhold til Solitaire? Det er jo begge bare linjer af kode. __________________ Pioneer PDP-436XDE · Pioneer DVR-540H-S · Samsung SMT-H3126 · Sony Playstation 3 (40GB) · Marantz SR6003 · Dali Concept 2 · Dali Concept Center · KEF KHT2001.2 · KEF PSW2010 · Logitech Harmony One
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Kjeldsen skrev:
lunddal skrev:
Kjeldsen skrev:
|
|
|
|
|
Det er to stykker elektronik med software.
|
|
|
Javel ja, så det gør dem sammnelignlige? Hvorfor skal den bærbare så koste mere end min mobil? Det er jo også bare noget elektronik med software.
Derudover indeholder den bærbare som standard "kun" styresystemet og giver dig mulighed for at installere dine ønskede programmer ovenpå, og de koster jo også penge.
Photoshop er måske i dine øjne også for dyrt i forhold til Solitaire? Det er jo begge bare linjer af kode. |
|
|
Der er ikke den store forskel på prisen mellem en avanceret mobil (bluetooth, WLAN mv.) og en lille netbook.
Og ja meget software er alt for dyrt for almindelige brugere. Man kan sagtens får gratis software der fuldt ud opfylder den almindelige forbrugers behov. Men, det er vist en helt anden snak.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 07 Maj 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at nøjes med een fjernbetjening, så da jeg så nyheden, læste jeg interesseret.
Men prisen!
Der er langt over min smertegrænse.
Så mange penge for at det bliver en smule nemmere.
__________________ Boman
|
| Til top |
|
| |