| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hader virkelig den slags systemer.
De findes i 10000000000 afskygninger... Men lyden er den samme omgang l**t.
|
| Til top |
|
| |
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Hi-Sonny-Fi: Enig. Jeg kan ikke lade være med at grine når man ser opgivelserne på udgangseffekten. Astronomiske tal, ved 10 % THD. Gad vide hvordan det lyder.  Er der nogen der set en seriøs måling på sådan et anlæg ?
__________________ Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt der er nogle der er enige med mig, sidste gang jeg sagde noget dårligt om "den slags sæt" kom jeg i modvind på forum.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke fordi jeg har en forkærlighed for sådanne systemer, eller skal forsvare dem, men er der nogen af jer, som hader disse anlæg, der har hørt dem? Baserer I jeres had på viden om disse systemer, eller hvad? __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det hifi? 
(Ja, man kan desværre ikke undgå at høre dem når man enngang imellem går ind i fona eller elgiganten. Og selv i de omgivelser kan man da nemt høre at det spiller rædselsfuldt. Hvordan skulle fem møgbillige, anoreksi-tynde fladhøjttalere med 2 tommers-enheder da ellers også lyde? )
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
|
Nu er det ikke fordi jeg har en forkærlighed for sådanne systemer, eller skal forsvare dem, men er der nogen af jer, som hader disse anlæg, der har hørt dem? Baserer I jeres had på viden om disse systemer, eller hvad?
|
|
|
Nej, sandsynligvis ikke. Men, hvis du vil være hip med de hippe så hader man den slags. Ellers er man ikke en seriøs hifi/musikelsker .
Og det er sgu' da underligt, at der findes folk der ikke gider at rode med kabler og x-antal forskellige kasser (helst fra forskellige mærker - det ligner nemlig l**t = seriøst).
Det fantastiske er så bare, at Meridian, Naim, Arcam og andre underlødige Bilka-mærker efterhånden tilbyder sådanne anlæg   .
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 08 April 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sd2100 skrev:
Da_Saint skrev:
|
Nu er det ikke fordi jeg har en forkærlighed for sådanne systemer, eller skal forsvare dem, men er der nogen af jer, som hader disse anlæg, der har hørt dem? Baserer I jeres had på viden om disse systemer, eller hvad?
|
|
|
Nej, sandsynligvis ikke. Men, hvis du vil være hip med de hippe så hader man den slags. Ellers er man ikke en seriøs hifi/musikelsker .
Og det er sgu' da underligt, at der findes folk der ikke gider at rode med kabler og x-antal forskellige kasser (helst fra forskellige mærker - det ligner nemlig l**t = seriøst).
Det fantastiske er så bare, at Meridian, Naim, Arcam og andre underlødige Bilka-mærker efterhånden tilbyder sådanne anlæg   . |
|
|
Jeg har faktisk hørt op til flere af den slags systemer, jeg er ikke imponeret.
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre et HTIB, i mit eget hjem, for at kunne sammenligne det med mit nuværende setup. Ikke at jeg tænker på at købe sådan noget værk, men når man nu læser så meget om at HTIB er skod, vil jeg gerne selv bedømme.
Kunne faktisk være sjovt at læse en test hvor man tog det dyreste af disse 3 Sony HTIB, som koster ca. 7000 kr. og sammenligne det med en opsætning bestående af nye, separate komponenter til en pris på ca. 10.000 kr. F.ex. en af de billigere Yamaha/Denon/Harman-Kardon receivere + et et 5.1 Dali Concept HT-sæt. Har bare en mistanke om, at lyden til film vil være helt ok fra sådan et mid-range HTIB.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Er det hifi? 
(Ja, man kan desværre ikke undgå at høre dem når man enngang imellem går ind i fona eller elgiganten. Og selv i de omgivelser kan man da nemt høre at det spiller rædselsfuldt. Hvordan skulle fem møgbillige, anoreksi-tynde fladhøjttalere med 2 tommers-enheder da ellers også lyde? )
|
|
|
Nu er det sjældent, at et anlæg kan vise sit fulde potentiale i en butik. Var i KT-Radio forleden dag, og selv systemer til ca. 25.000-30.000 kr. lød helt forfærdeligt. De fleste danske hjem er faktisk mere lyttevenlige end div. forhandleres demo-rum. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 09 April 2008 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Mastervol skrev:
|
Er det hifi? 
|
|
|
Nu er det sjældent, at et anlæg kan vise sit fulde potentiale i en butik. Var i KT-Radio forleden dag, og selv systemer til ca. 25.000-30.000 kr. lød helt forfærdeligt. De fleste danske hjem er faktisk mere lyttevenlige end div. forhandleres demo-rum.
|
|
|
Ja, du har da helt ret. Rummet er enormt vigtigt for den gode lyd. Men det ændrer intet ved at jeg aldrig har hørt sådan et anlæg spille tilnærmelsesvis godt. Hverken i butikkerne eller hjemme hos folk. Og det må jo på et tidspunkt gå op for folk at der er visse måder man IKKE kan designe en højttaler/forstærker på hvis man ønsker god lyd.
Her hører blandt andet at man bruger billige 2 tommers mellemtoneenheder i et tyndt plastikkabinet. Og for forstærkeren gælder det vel at man simpelthen ikke kan konstruere en solid strømforsyning i et apperat der vejer 4 kg (med CD/DVD afspiller!). Jo med ICE power kan man, men den teknologi er bestemt ikke garant for vellyd.
|
| Til top |
|
| |