Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Hjemmebiograf på den lette måde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Det tager 10 min. 5 min til at pakke ud, 5 min. til at sætte op. Canton DM 1 og DM 2, med virtuel surround.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1711&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Åh nej, endnu et pseudo surround anlæg.
Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Åååå nej ikke flere af den slags, først Yammaha, Philips, Denon, og nu Canton
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ja det noget bras!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Der er pengen i skite, og der er jo det anlæge som hr. og fr DK køber meste af, så er det klart at alle ville havde en del af kagen
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

nemlig.... hvorfor kommer den egentlig som nyhed??

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 09 November 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Ja - fuldstændig ening. Hvorfor kan alle mennesker ikke bare se glæden i at tilplastre stuen med 5-7 højtalere + subwoofer samt et monstrum af en surroundreceiver. Ubegribeligt at nogle mennesker har andre prioriteringer - de må helt klart være tåber.

Når Denon kommer med en ny dvd-afspiller bliver dette også nævnt under nyheder, selv om Sony allerede har en dvd-afspiller på programmet.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

sivertsmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 November 2007 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Ja - fuldstændig ening. Hvorfor kan alle mennesker ikke bare se glæden i at tilplastre stuen med 5-7 højtalere + subwoofer samt et monstrum af en surroundreceiver. Ubegribeligt at nogle mennesker har andre prioriteringer - de må helt klart være tåber.

Når Denon kommer med en ny dvd-afspiller bliver dette også nævnt under nyheder, selv om Sony allerede har en dvd-afspiller på programmet.

Hørt Hørt......

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Øh, det fint nok med sådanne anlæg hvis det ikke var fordi at de bliver solgt som surround anlæg og bliver markedsført som om at de kan give super god surround lyd og biograf stemning i en stue. Det er de ikke i stand til og de har intet med rigtig surround at gøre, i mine og mange andres øjne er det totalt vildledende og løgnagtig markedsføring. For rigtig surround  skal man som minimum have et 5.1 setup(5.0 kan godt gå hvis man har bastunge fronthøjttalere).

"Virtuel surround" sound er og bliver aldrig til rigtig surround og de 2 kan på ingen måde sammenlignes. Enten så anskaffer man sig et RIGTIGT surround anlæg med 5.1 eller så må man sgu nøjes med et ORDENTLIGT stereo anlæg som der på alle punkter vil sparke røv når det kommer til god lyd ift det latterlige "virtuelle surround" eller hvad pokker de forskellige producenterne nu vælger at kalde deres nye smarte påhit.

Det er værste er at Hr og Fru Danmark generelt ikke ved bedre og derfor hurtigt hopper på det når en producent eller forhandler prøver at prakke dem sådan et "virtuelt surround" anlæg på.

Føj siger jeg bare!  

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 09 November 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
sd2100 skrev:

Øh, det fint nok med sådanne anlæg hvis det ikke var fordi at de bliver solgt som surround anlæg og bliver markedsført som om at de kan give super god surround lyd og biograf stemning i en stue. Det er de ikke i stand til og de har intet med rigtig surround at gøre, i mine og mange andres øjne er det totalt vildledende og løgnagtig markedsføring. For rigtig surround  skal man som minimum have et 5.1 setup(5.0 kan godt gå hvis man har bastunge fronthøjttalere).

"Virtuel surround" sound er og bliver aldrig til rigtig surround og de 2 kan på ingen måde sammenlignes. Enten så anskaffer man sig et RIGTIGT surround anlæg med 5.1 eller så må man sgu nøjes med et ORDENTLIGT stereo anlæg som der på alle punkter vil sparke røv når det kommer til god lyd ift det latterlige "virtuelle surround" eller hvad pokker de forskellige producenterne nu vælger at kalde deres nye smarte påhit.

Det er værste er at Hr og Fru Danmark generelt ikke ved bedre og derfor hurtigt hopper på det når en producent eller forhandler prøver at prakke dem sådan et "virtuelt surround" anlæg på.

Føj siger jeg bare!  

Jeg tror vi har haft denne diskussion før. Så vi kommer nok ikke videre med dette. Det kunne også tænkes, at folk godt ved, hvad rigtig surround er men IKKE ØNSKER DETTE men bare noget der minder lidt derom! Nogen gange er "godt nok (hvilket er meget individuelt)" aldeles fremragende - forholdene ( en til to højttaler + sub + dvd) taget i betragtning.

Sådan en soundbar + sub = genialt til soveværelset eller som "simpel" upgrade til fjernsynshøjttalerne på diverse fladskærme. Det skal vel ses på denne måde. Fladskærme "lyder" sjældent godt. Og et "seriøst" stereo setup med et hav af sorte/sølv kasser er IKKE NOGET ALTERNATIV. Det er bare stort/besværligt/grimt.

To tommelt totter op til Canton og de andre "onde" fabrikanter

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Nordam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Sendt: 09 November 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Det er skam en fin løsning for de, der ikke er inde i sagerne, eller ikke ønsker en million forskellige kasser, kabler osv. Og som sd2100 skriver, så er der ret individuelle "godt-nok" niveauer.

Kan man ikke acceptere at disse produkter findes, og at folk køber dem (og er tilfredse med dem), så er man sgu lidt snæversynet i mine briller.
Til top Vis Nordam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nordam

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:

Jeg tror vi har haft denne diskussion før. Så vi kommer nok ikke videre med dette. Det kunne også tænkes, at folk godt ved, hvad rigtig surround er men IKKE ØNSKER DETTE men bare noget der minder lidt derom! Nogen gange er "godt nok (hvilket er meget individuelt)" aldeles fremragende - forholdene ( en til to højttaler + sub + dvd) taget i betragtning.

Ja ja det kan være fint nok for folk der vil have noget der minder om, men hvor mange af dem er der her på siden? Dem der kommer her på siden kommer jo fordi de vil have den "ægte vare" ikke bare noget de minder om. Derfor syntes jeg ikke at nyheden høre til på siden.
Mvh. Morten  

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
sd2100 skrev:

Ja ja det kan være fint nok for folk der vil have noget der minder om, men hvor mange af dem er der her på siden? Dem der kommer her på siden kommer jo fordi de vil have den "ægte vare" ikke bare noget de minder om. Derfor syntes jeg ikke at nyheden høre til på siden.
Mvh. Morten  

Find lige ud af hvilken side du er strandet på kammerat.

"Hifi For All" - det siger vist alt.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

At det nok ikke lyder god, er en anden sag, men det er meget WAF venlig og mange gange er det den type anlæge der for love til at slippe indørs
hvis frue skal besteme, kan nok bliver et problem med sub. basse, der er jo grim og stor

Det er hel sikke den type anlæge de fleste ville købe, og leve god med, derfor kaste de stor prod. sig over den type anlæge.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Morten014 skrev:
sd2100 skrev:

Mvh. Morten  

Hifi=High Fidelity=Høj troværdighed.

Hvor troværdigt tro du sådan et sæt kan gengive et 5.1 lydspor? Tror du selv på det vil lyde bare nogenlunde som de havde forestillet sig i lydstudiet da de miksede lyden? Nej vel.....

Der er jo en grund til at feks  billige ghettoblastere eller diverse små plastic mini anlæg med paphøjttalere af de færreste vil blive betegnet som hifi. Der burde derfor også være grænser for hvad man må kalde for surround anlæg og den går IKKE ved 2 højttalere og en sub eller endnu værre en eller anden lattterlig surround bar.

Måske er jeg bare alt for kritisk, elitær og arrogant men små anlæg med 2 højttalere og en sub som bliver solgt som om de er gode surround anlæg giver mig myrekryb.

Hvis man vil have ordentlig surround må man betale det det koster og finde sig i de højttalere der skal til og den plads de optager. Hvis ikke man vil det så er et rent stereo setup i alle tilfælde en bedre løsning og det behøver ikke koste kassen.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Morten014 skrev:
sd2100 skrev:

Mvh. Morten  

Man kan jo diskutere i hvor højgrad det er hi-fi. Jeg mener bare at, der ikke er mange herinde der gider lytte til noget der minder om. Jeg har ikke noget imod folk der har disse slags anlæg, jeg gider bare ikke høre på dem.

Morten.

Lydcentrum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Lydcentrum - 3/3 advarsler

Bruger siden: 12 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen. Nu forholder det sig sådan, at mange ikke gider have højttalere klistret op over det hele, og de er godt nok tilfreds med "lidt biograflyd". Og det er præcis til dem dette anlæg henvender sig. Og som nogle er inde på, så er der rigtig mange af den slags mennesker. Det kunne være jeres forældre, eller andre der ikke går så meget op i det.
Men DM 2 er netop rigtig god til stereogengivelse. Og folk der kommer med en masse øv og uf mm. synes jeg da skal komme forbi og lytte, hvor meget lyd man får for 10000 kr, på den nemme måde. Prisen er inkl. en Marantz DVD afspiller.
Alternativt kan man bruge det på sin pc.
Men det kan aldrig give samme oplevelse som "ægte 5.1 eller 7.1" om man vil. Men til dette brug, kan man bygge sin biolyd med alle serier fra Canton.  Som den 5. største i verden har de også tænkt på dette.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Burde du ikke være branche medlem?
Jeg syntes man kan få meget mere lyd for pengene, hvis man køber for 10000kr "rigtige" højtalere. Jeg tror ikke at de der "virtuelle surround" anlæg, spiller halvt så godt som et alm. til samme pris. Nu siger jeg det for anden gang, hvor mange er der herinde der er tilfredse med noget der minder om???

Morten.

Lydcentrum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Lydcentrum - 3/3 advarsler

Bruger siden: 12 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 November 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Har du hørt sættet??

Nej vel. Hvordan kan du så komme med en fornemmelse om at, man kan få alm. højttalere og forstærker + afspiller til 10000kr, der spiller bedre??

Ud af stolen og ud at høre, før man dømmer. Men det er jo så mange eksperter der kan "se" om det lyder godt, og hvad det lyder af.......

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes