Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hajdinjak - Hej din jakke?
Et vældig morsomt navn, men føj da noget lækkert grej! Åh ja, drømme koster intet. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Sveske der ser fandme lækkert ud 
Kunne vi mon blive oplyst lidt priser på lækkerierne?

|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser lækkert ud.
Med de rigtige højttalere kunne det være sjovt at høre!
Priser står på deres hjemmeside, det sidste link...
Mvh.
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Sveske - "Hajdinjak" er designerens efternavn, fornavnet er "Bojan". I daglig tale bliver det bare "HL".
Bjørn B. & Milu - Send mig evt. en privat besked for priser. Bemærk, at sidste link er til den gamle HL-webside. Priserne der, er ikke gældende mere. Den nye HL side (andet link), er under opbygning og vil langsomt adoptere brugbar info fra den gamle. Milu - her skal du ikke tænke på "de rigtige højttalere" - de driver alt 
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
Hej,
Sveske - "Hajdinjak" er designerens efternavn, fornavnet er "Bojan". I daglig tale bliver det bare "HL".
Bjørn B. & Milu - Send mig evt. en privat besked for priser. Bemærk, at sidste link er til den gamle HL-webside. Priserne der, er ikke gældende mere. Den nye HL side (andet link), er under opbygning og vil langsomt adoptere brugbar info fra den gamle.Milu - her skal du ikke tænke på "de rigtige højttalere" - de driver alt [IMG]height=14 src="smileys/smiley4.gif" width=17> |
|
|
Hehe, er du sikker på de 300B rørforstærker har det godt sammen med mine Mahler? Vil sige det er meget imponerende hvis de kan!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad dælme godt lytte til den Jubal Reference
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
Hej,
Sveske - "Hajdinjak" er designerens efternavn, fornavnet er "Bojan". I daglig tale bliver det bare "HL". |
|
|
Det er da fuldstændig logisk......
/vilmann __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
kibri skrev:
Hej,
Bjørn B. & Milu - Send mig evt. en privat besked for priser. Bemærk, at sidste link er til den gamle HL-webside. Priserne der, er ikke gældende mere. Den nye HL side (andet link), er under opbygning og vil langsomt adoptere brugbar info fra den gamle.Milu - her skal du ikke tænke på "de rigtige højttalere" - de driver alt [IMG]height=14 src="smileys/smiley4.gif" width=17>
|
|
|
Hehe, er du sikker på de 300B rørforstærker har det godt sammen med mine Mahler? Vil sige det er meget imponerende hvis de kan!
Mvh. |
|
|
Hej Milu...
300B forstærkerne bygges kun efter bestilling. Ved flere messer, har han spillet over et sæt Shahinian Diapason, drevet af hans 300B. En teoretisk umulig opgave. Jeg har sakset den elektriske impedanskurve fra Diapason ind her:

(Måling foretaget af Stereophile)
Som du kan se dykker den under 2 Ohm i toppen og kan alt andet lige ikke kaldes en stabil belastning. Et er teori, noget andet er at bortforklare når det virker. Det handler om at overføre energien "uforfalsket" og det evner de her forstærkere. Mange betragter netop 300B´eren som den bedste forstærker til Diapason-modulerne nogensinde. Om den er et match til dine Mahler, ved jeg ikke...

(Vienna A. Mahler elektrisk impedans - Stereophile)
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Gad dælme godt lytte til den Jubal Reference  |
|
|
Hej Bjørn B...
Den mulighed forelægger . Har en Jubal Reference stående.
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
kibri skrev:
Hej,
|
|
|
Det er da fuldstændig logisk......
/vilmann |
|
|
Hej vilmann...
Fuldkommen logisk! "HL" - Hajdinjak Labs. At der mangler en mellemforklaring i mit tidligere indlæg...dén tager vi senere....
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
Milu skrev:
kibri skrev:
Hej,
Bjørn B. & Milu - Send mig evt. en privat besked for priser. Bemærk, at sidste link er til den gamle HL-webside. Priserne der, er ikke gældende mere. Den nye HL side (andet link), er under opbygning og vil langsomt adoptere brugbar info fra den gamle.Milu - her skal du ikke tænke på "de rigtige højttalere" - de driver alt [IMG]height=14 src="smileys/smiley4.gif" width=17>
|
|
|
Hehe, er du sikker på de 300B rørforstærker har det godt sammen med mine Mahler? Vil sige det er meget imponerende hvis de kan! Mvh. |
|
|
Hej Milu...
300B forstærkerne bygges kun efter bestilling. Ved flere messer, har han spillet over et sæt Shahinian Diapason, drevet af hans 300B. En teoretisk umulig opgave. Jeg har sakset den elektriske impedanskurve fra Diapason ind her:
[IMG]height=292 src="http://www.stereophile.com/images/archivesart/ShajgjaFI G03.jpg" width=450>
(Måling foretaget af Stereophile)
Som du kan se dykker den under 2 Ohm i toppen og kan alt andet lige kaldes en stabil belastning. Et er teori, noget andet er at bortforklare når det virker. Det handler om at overføre energien "uforfalsket" og det evner de her forstærkere. Mange betragter netop 300B´eren som den bedste forstærker til Diapason-modulerne nogensinde.Om den er et match til dine Mahler, ved jeg ikke...
[IMG]height=229 src="http://www.stereophile.com/images/archivesart/mahfig1.j pg" width=350>
(Vienna A. Mahler elektrisk impedans - Stereophile) |
|
|
Spændende!
Mvh.
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det godt nok begrænset hvad jeg får ud af hjemmesiden - kniber med det der mærkelige sprog - men en SE 300B der kan drive vanskelige belastninger forekommer mig lidt selvmodsigende. Den er slet ikke beregnet til den opgave.
Selvfølgelig kan man komme lidt af vejen ved modkobling, men det giver så andre problemer.
Kører selv med 2 stk. 300B PSE koblet - ca. 16 Watt (Helt uden modkobling). De kan drive rimelige belastninger, og jeg har prøvet mange forskellige. Jeg vil dog ikke påstå at de kan drive et par Vienna - der skal afgjort mere til.
Kunne godt tænke mig at vide hvilke naturstridige opfindelser HL har gjort, som kan få en 300B til at opføre sig som en KRELL?
Iøvrigt savner jeg lidt oplysninger om deres RIAA forstærker??? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janils...
Det mærkelige sprog kaldes "Slovensk" 
HL bygger to typer 300B: en SE og en PP. SE smider i omegnen af 10W og PP omkring 50W. Et gæt: ingen af de forstærkere vil have problemer med et sæt Vienna/Mahler, men det ville dog ikke være mit førstevalg til opgaven. Bliver vi i de baner, ville jeg vælge en Jubal til opgaven (eller Klingon, hvis man havde et stort kærlighedsforhold til sin nuværende preamp).
Hvordan du udleder, at de opfører sig som en KRELL, kunne jeg godt tænke mig du gad pensle ud? 50W, hvor strøm og spænding følges ad, med flere joule bag sig end 95% af markedets transer, burde gøre de fleste glade. Men enig: et 300B SE-koblet, skriger på en let hornkonstruktion, evt.
Hvad savner du af info på RIAA´en?
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
Bjørn B skrev:
Gad dælme godt lytte til den Jubal Reference  |
|
|
Hej Bjørn B...
Den mulighed forelægger . Har en Jubal Reference stående.
|
|
|
He He jo men der er altså langt til Stor KøbenHavn 
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B...
Sådan noget grej skal prøves i hjemmet - det er vi vel enige om? 
|
Til top |
|
|