| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 01 November 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Scala Hifi er de eneste butikker i Danmark, der har begge certificeringer, og er de eneste, der tilbyder denne service."
Jeg er ked af at blande mig i Scala's markedsføring omkring ISF-certificering igen, men hvad skal man bruge den "lille" certificering til når man har den "store"? Svarer det ikke lidt til at prale med at man har både stort OG lille kørekort? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Otto
Hvad er forskellen på det de tilbyder, og det I tilbyder? Jeg er certificeret ISF-forvirret 
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og jeg er i det hele taget forvirret, hvad drejer alt dette sig egentlig om ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Hvad er forskellen på det de tilbyder, og det I tilbyder? Jeg er certificeret ISF-forvirret 
|
|
|
Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke ved hvordan Scala arbejder. Men ISF certificeringen er der i mine øjne ingen forskel på. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke mere en reklame end en nyhed ??
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
schumi_dk skrev:
| Er det ikke mere en reklame end en nyhed ?? |
|
|
Er alle nyhederne ikke det?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
schumi_dk skrev:
| Er det ikke mere en reklame end en nyhed ?? |
|
|
Er alle nyhederne ikke det?
|
|
|
Jo, det er de vel i det omfang "nyhederne" er formuleret af forhandlere eller distributører. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm i har nok ret, men tænk hvis der en dag var en seriøs test af forstærkere eller højt. til under 10.000. Hold da op et chok man ville få
|
| Til top |
|
| |
Fl.D.P Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
"Scala Hifi er de eneste butikker i Danmark, der har begge certificeringer, og er de eneste, der tilbyder denne service."
Jeg er ked af at blande mig i Scala's markedsføring omkring ISF-certificering igen, men hvad skal man bruge den "lille" certificering til når man har den "store"? Svarer det ikke lidt til at prale med at man har både stort OG lille kørekort?
|
|
|
Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke ved hvordan Scala arbejder. Men ISF certificeringen er der i mine øjne ingen forskel på..
************************************************************ ********************
Øhmm og hvad skal man så bruge dit tidligere indlæg til ??
Måske du så skulle fortælle om forskellen på den lille og store certificering istedet.!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 November 2006 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fl.D.P skrev:
|
Øhmm og hvad skal man så bruge dit tidligere indlæg til ??
Måske du så skulle fortælle om forskellen på den lille og store certificering istedet.!!
|
|
|
Dårlig formulering fra min side: Det jeg mente er at TC og Scala er ligestillet hvad certificering angår, mht. ISF certificeringen, da den egentlige ISF-certificering er opnået af begge forretninger. Den "lille" certificering, som jeg kalder det, er ifølge ISF et kursus i brugen af Datacolor softwaren, samt et grundlæggende kursus i billedkvalitet og kalibrering. Den undervisning der indgår i dette kursus indgår også som en del af den egentlige ISF certificering, og "det lille" kursus er derfor overflødigt for enhver ISF certificeret forhandler. Hvis jeg har misforstået dette må man jo korrekse mig, men det er hvad ISF oplyser.
ISF certificeringen er tænkt som en garanti for kunderne for at dén kalibrering man får foretaget har en vis standard. Det "lille" kursus garanterer sådan set ikke andet end at forhandleren har fået at vide hvordan man gør. Dét der irriterer mig ved Scala's pressemeddelelse er at man forsøger at ophøje sig selv til noget helt unikt, på en - i mine øjne - falsk baggrund. Årsagen til at jeg blander mig, i stedet for at blande mig udenom hvad mine konkurrenter laver, er at jeg føler mig ret direkte ramt, når Scala forsøger at argumentere for at deres certificeringer er bedre end en "almindelig" ISF-certificering. Det er åbenbart ikke nok for Scala at forklare at man er ISF-certificeret, så længe andre også er det.
At den bedste kalibrering af et Pioneer tv så ikke fås ved at følge ISF-kursets fremgangsmåde til punkt og prikke, men ved at bruge dén viden man gerne skulle have tilranet sig ved et ISF kursus til at hive det maksimale ud af skærmen, det er så en helt anden ting. Det ironiske er at hvis man følger anbefalingerne fra ISF slavisk, så har man ikke forstået undervisningen. ISF garanterer som sagt et vist minimums-niveau, men det garanterer ikke at det er perfekt. Hvor god Scala's kalibrering er kan jeg af naturlige årsager ikke udtale mig om, jeg har ingen grund overhovedet til at tro at de ikke har styr på hvad de laver, tværtimod - jeg påpeger udelukkende at jeg opfatter oplysningerne i markedsføringen som fejlagtige. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Scala Hifi Branchemedlem

Scala Hifi
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som afslutning på snakken omkring om forskellen på ISF og DataColor vil vi gerne lige give en kort forklaring:
DataColor-certificering betyder bl.a., at vi er uddannede til at bruge den C3-softwarepakke, der benyttes imellem Pioneer og ISF. Denne del af DataColor-kurset indgår ikke i det kursus, ISF afholder. Scala Hifi og TapeConnection er dermed ikke ligestillede hvad angår certificeringer.
Vi ønsker ikke at gøre os til dommere over hvem, der laver den bedste kalibrering – blot vil vi med vores pressemeddelelse informere om, at vi som de eneste i DK har begge certificeringer. Hvis vi skal blive i Otto’s bil-terminologi og ISF-certificeringen svarer til ”stort kørekort”, så svarer vores certificeringer til ”stort kørekort med hænger”.
I øvrigt behøver Otto jo ikke nødvendigvis beklage sin nød offentligt på forummet, for vi er ikke længere væk end en telefonopringning, hvis han er i tvivl om hvilke kurser, vi har gennemgået, og hvad kurserne betyder.
__________________ Med venlig hilsen
Ole Iversen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala Hifi skrev:
| DataColor-certificering betyder bl.a., at vi er uddannede til at bruge den C3-softwarepakke, der benyttes imellem Pioneer og ISF. Denne del af DataColor-kurset indgår ikke i det kursus, ISF afholder. Scala Hifi og TapeConnection er dermed ikke ligestillede hvad angår certificeringer.
...
I øvrigt behøver Otto jo ikke nødvendigvis beklage sin nød offentligt på forummet, for vi er ikke længere væk end en telefonopringning, hvis han er i tvivl om hvilke kurser, vi har gennemgået, og hvad kurserne betyder.
|
|
|
Ja men det samme kan så siges den anden vej - jeg fik et temmeligt grundigt C3 kursus som en del af min ISF uddannelse, måske fordi mit kursus var afholdt af Datacolor, så jo jeg er uddannet til at bruge C3 softwaren. At jeg så ikke bruger den, det er en helt anden snak. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Scala Hifi Branchemedlem

Scala Hifi
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Jeg er ked af at blande mig i Scala's markedsføring omkring ISF-certificering igen, men hvad skal man bruge den "lille" certificering til når man har den "store"? Svarer det ikke lidt til at prale med at man har både stort OG lille kørekort?
|
|
|
Jamen, hele tråden startede med ovenstående kommentar til vores pressemeddelelse. Din sammenligning med stort og lille kørekort er ikke korrekt og derfor reagerer vi med et indlæg.
Det er heller ikke korrekt at Datacolour-kurset er overflødigt hvis ISF-kurset er bestået. Ifølge Tom Vanthuyne fra Datacolour, som er den eneste autoriserede ISF-underviser i Europa, så indeholder selve ISF-kurset ingen undervisning i brugen af C3-softwaren, og i kursusbeskrivelsen står det heller ikke nævnt. (læs den her: http://www.isf-europe.com/training.html)
Derfor er Datacolour-kurset naturligvis interessant hvis der skal kalibreres optimalt på en Pioneer plasma.
Konklusionen er derfor, at Scala Hifi har to interessante certificeringer, TapeConnection har én. Hvem er så bedst til at kalibrere en skærm ? Som Otto ganske rigtigt siger, så giver en (eller to) certificering(er) ikke nødvendigvis en god kalibrering. Der skal også den rigtige person med masser af erfaring til.
__________________ Med venlig hilsen
Ole Iversen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scala Hifi skrev:
Otto, TC skrev:
|
|
|
|
Jamen, hele tråden startede med ovenstående kommentar til vores pressemeddelelse. Din sammenligning med stort og lille kørekort er ikke korrekt og derfor reagerer vi med et indlæg.
Det er heller ikke korrekt at Datacolour-kurset er overflødigt hvis ISF-kurset er bestået. Ifølge Tom Vanthuyne fra Datacolour, som er den eneste autoriserede ISF-underviser i Europa, så indeholder selve ISF-kurset ingen undervisning i brugen af C3-softwaren, og i kursusbeskrivelsen står det heller ikke nævnt. (læs den her: http://www.isf-europe.com/training.html)
Derfor er Datacolour-kurset naturligvis interessant hvis der skal kalibreres optimalt på en Pioneer plasma.
|
|
|
Jamen så lad os lade den ligge dér, at jeg har modtaget selvsamme undervisning som Datacolor kurset går ud på (ifølge samme Tom Vanthuyne...), men ikke har certifikat på det - men at al denne virak om noget netop beviser at certifikaterne i sig selv ikke er det væsentlige. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |