| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser bestemt spændende ud, men mon ikke sådan et projekt koster det meste af en jetjager
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
|
Nu er jeg ikke helt inde i disse skærme.
Men hvis disse priser er for en færdig skærm, klar til at sætte til en tuner, så burde det jo være dødsstødet for mange andre fladskærme.
|
|
|
Det er kun et lærred.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen billeder af svinet?
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Er der ingen billeder af svinet? |
|
|
Prøv at gå ind på deres hjemmeside. Der er både videopræsentation og alt muligt lækkert.  __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv, jeg troede også det var en skærm.
45" "skærm" til 10.000kr og bedre end dem idag... Kæft jeg er sløv.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Øv, jeg troede også det var en skærm.
45" "skærm" til 10.000kr og bedre end dem idag... Kæft jeg er sløv.
Nosferatu
|
|
|
Kunne svære sjovt at se nogle tests på dem hen af vejen, samtidlig kan det være at jeg også er sløv, men jeg har stadig ikke forstået om den kun kan bruges til "film fremvisning" med projekter eller om den kan fungere som tv på en eller anden måde. Min logik siger dog desværre nej...
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Kunne svære sjovt at se nogle tests på dem hen af vejen, samtidlig kan det være at jeg også er sløv, men jeg har stadig ikke forstået om den kun kan bruges til "film fremvisning" med projekter eller om den kan fungere som tv på en eller anden måde. Min logik siger dog desværre nej... |
|
|
Det er et lærred der forbedrer kontrasten i lyse rum, og INTET andet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
rattanhuset skrev:
| Kunne svære sjovt at se nogle tests på dem hen af vejen, samtidlig kan det være at jeg også er sløv, men jeg har stadig ikke forstået om den kun kan bruges til "film fremvisning" med projekter eller om den kan fungere som tv på en eller anden måde. Min logik siger dog desværre nej... |
|
|
Det er et lærred der forbedrer kontrasten i lyse rum, og INTET andet.
|
|
|
Det er så sandelig også en god ting. Kunne vær fedt hvis man kunne bruge det til normal daglig brug i stedet for når man sidder i mørke og ser film.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Det er så sandelig også en god ting. Kunne vær fedt hvis man kunne bruge det til normal daglig brug i stedet for når man sidder i mørke og ser film. |
|
|
Klart nok, det jeg mente var bare at af en eller anden grund bliver folk meget i tvivl om hvad det er man får i et Supernova, det må være dårlig formulering i reklamerne - der er ingen tuner, og den kan ikke noget uden en projektor. Det skulle ikke læses som kritik, at det "bare" er et lærred med bedre kontrast - det var bare for at understrege at det ikke er et tv. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scherer skrev:
Prøv at gå ind på deres hjemmeside. Der er både videopræsentation og alt muligt lækkert.  |
|
|
Men marketingdirektøren burde nok have ofret nogle kroner ekstra på at få en engelsktalende person til at optræde i videopræsentationen... Med hans udtale tror jeg han havde været bedre tjent med at præsentere på dansk.
Men det kunne være sjovt at få lov at se lærredet i praksis. For at det skal fungere, skal det jo se mørkt (helst helt sort ud) indtil man projicerer et billede op på det. (At projektere er noget, arkitekter og ingeniører gør)
|
| Til top |
|
| |
McDave Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
øøøh... hvis der bare er tale om et lærred syntes jeg ikke dette giver mening, med mindre det er en gang vås og salgs-snak!:
"Ved hjælp af et optisk linsesystem er det lykkedes at lave en skærm, der er fire gange større end de største fladskærme og har 10 gange bedre kontrast end traditionelle projektionslærreder. Teknologien præsenteres i et elegant dansk design, så den giver en oplevelse af flad skærm i stort format, der spiller optimalt sammen med boligindretningen. "
skulle selve lærredet indeholde linser?
er de fleste lærreder ikke markant større end lcd og plasma skærme?
elegangt dansk design? kan ikke finde meget design i en hvid dug!
og hvis man stadig skal have en projektorkasse hængende under loftet, hvordan spiller den så "optimalt" sammen med boligindretningen?
lyder for mig som en ren gang øregas!
kan heller ikke se hvordan lærredet via linser skulle kunne genkende projekterlys fra dagslys...
banebrydende?
syntes nyhedens overskrift bør ændres fra "superskærm" til "lærred" ...meget misvisende!
__________________ Mit Grej
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDave skrev:
|
kan heller ikke se hvordan lærredet via linser skulle kunne genkende projekterlys fra dagslys...
|
|
|
Der er vist lavet andre typer der minder om det. Det handler om at lærredet kun reflekterer lys der kommer direkte for fra og ikke fra siderne. Mener der var et firma der hedder Marguee eller sådan noget der har en lignende.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Det er så sandelig også en god ting. Kunne vær fedt hvis man kunne bruge det til normal daglig brug i stedet for når man sidder i mørke og ser film. |
|
|
Klart nok, det jeg mente var bare at af en eller anden grund bliver folk meget i tvivl om hvad det er man får i et Supernova, det må være dårlig formulering i reklamerne - der er ingen tuner, og den kan ikke noget uden en projektor. Det skulle ikke læses som kritik, at det "bare" er et lærred med bedre kontrast - det var bare for at understrege at det ikke er et tv.
|
|
|
Tak Ottö
Så havde jeg alligevel forstået det rigtig, 15 gang jeg læste det, men bedre sent end aldrig. Dog synes jeg at det ville være fantastisk hvis det kunne via sådan et lærred lykkedes at have en "biograf" uden at man næsten disiderer skulle have et særskilt rum til det pga lysforholdende. Det har jo som jeg ser det altid været problemet tidligere, at man skulle sidde i mørke for at kunne se noget som helst.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 September 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
McDave skrev:
|
øøøh... hvis der bare er tale om et lærred syntes jeg ikke dette giver mening, med mindre det er en gang vås og salgs-snak!:
"Ved hjælp af et optisk linsesystem er det lykkedes at lave en skærm, der er fire gange større end de største fladskærme og har 10 gange bedre kontrast end traditionelle projektionslærreder. Teknologien præsenteres i et elegant dansk design, så den giver en oplevelse af flad skærm i stort format, der spiller optimalt sammen med boligindretningen. "
skulle selve lærredet indeholde linser?
er de fleste lærreder ikke markant større end lcd og plasma skærme?
elegangt dansk design? kan ikke finde meget design i en hvid dug!
og hvis man stadig skal have en projektorkasse hængende under loftet, hvordan spiller den så "optimalt" sammen med boligindretningen?
lyder for mig som en ren gang øregas!
banebrydende?
syntes nyhedens overskrift bør ændres fra "superskærm" til "lærred" ...meget misvisende!
|
|
|
Helt enig. de gør det rimelig misvisende. det lyder jo fuldstændig som en beskrivelse af en ny fladskærm og ikke et lærede. Og jeg forstår heller ikke meget af det de skriver. det hænger ikke helt sammen.
så den giver en oplevelse af flad skærm i stort format. Øhh ja hvad hade de ellers tænkt sig?
|
| Til top |
|
| |