| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændene ud, glæder mig da til at lytte lidt på Mentor, De ser da rimeligt lækre ud. Fedt at de også er begyndt at gøre det mere i Inwale højttalere det er der mange(især) koner som vil elske 
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
|
Ser spændene ud, glæder mig da til at lytte lidt på Mentor, De ser da rimeligt lækre ud. Fedt at de også er begyndt at gøre det mere i Inwale højttalere det er der mange(især) koner som vil elske 
Nicolai
|
|
|
Anser ikke mig selv som "tøsedreng" men jeg er nu spænd på at høre om det lyder lige så godt som det ser ud 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Huff! Dali har virkelig svinget rundt med "the ugly stick" nok en gang. Prisen er også nesten den samme som for Helicon, så hvem er det egentlig der skal købe Mentor? De der synes at Helicon er for smuk? 
Jeg hadde håbet at det ville komme en model der pladserede sig mere midt i mellem Ikon og Helicon hvad pris angik, og som ikke videreførede designet fra Ikon. No such luck! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye serie ligner jo fuldstændig Ikon serien, måske undtagen lige kabinet. Bånddiskanten ligner den samme og det gør bas enheden også så hvorfor en højere pris?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabinet, delefiltre, måske bedre?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg viste at de ville komme med en erstatning for Evidence, men jeg hadde håbet at den ville være både billigere og smukkere end hvad Mentor er. Fordelen er at så har jeg en kandidat mindre til når jeg skal købe nye højtalere til vinteren  Buh-bye Dali, vi sees igen når i får ansat en designer som har mod på at designe højtalere uden sølvfarvede frontplader. Som min mor alltid siger til mig: "Selv om alle de andre gør det så behøver ikke du at gøre det. Om de andre skulle hoppe ud fra en klippe vil du så følge efter?" osv...  Lyt til din mor Dali!! __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste er, at Dali endnu engang har lanceret en højttaler serie hvor centerhøjttaleren er en ynkelig lille sag med 2 x 5" basser. Ugh,  . Det holder altså bare ikke.  .
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så mangle den ovenikøbet også bånddiskanten.  Designet kunne jeg måske leve med, men den centerhøjttaler, den stinker godt nok. Tag jer sammen Dali!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Det værste er, at Dali endnu engang har lanceret en højttaler serie hvor centerhøjttaleren er en ynkelig lille sag med 2 x 5" basser. Ugh, . Det holder altså bare ikke. . |
|
|
Da er vi 2. Da jeg hadde Evidence med 6.5" og Evidence centeren med 5" elementer matchede ikke lyden det aller mindste. Men de bryr sig mere med at centeren skal passe ind i alle gamle stereobenker end at den skal lyde godt.
Jeg har allerede forhørt mig med R&D chefen hos SVS om deres nye MTS serie, og han sa at det mest sansynligt blev to centerhøjtalere, en stor med 6.5 og en lille med 5". Om det bliver MTS så ved jeg hvilken jeg skal ha  __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, Mentor 2, samme antal og størrelseenheder som Helicon 300, men den koster 14.000 sættet, kun 2.000 mindre en Helicon 300.  Hvem pokker vil købe den?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Så mangle den ovenikøbet også bånddiskanten. Designet kunne jeg måske leve med, men den centerhøjttaler, den stinker godt nok. Tag jer sammen Dali! |
|
|
Den har da bånddiskant?!  OK du mener centeren? __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, mener centeren, undrer mig lidt, i beskrivelsen af den har den bånddiskant men på billedet/skitsen er der ingen?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men må da indrømme er jeg dog stadigvæk er lidt nysgerrig efter at se nogle flere specifikationer og billeder af serien.
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kan forklare mig hvorfor ret funktionen ikke altid virker? Er surt at skulle lave nye indlæg hver gang man vil tilføje nogle ting.
|
| Til top |
|
| |
Jensfl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Hmm, Mentor 2, samme antal og størrelseenheder som Helicon 300, men den koster 14.000 sættet, kun 2.000 mindre en Helicon 300. Hvem pokker vil købe den? |
|
|
Så hæver de vel prisen på Helicon?
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensfl, det må man godt nok ikke håbe de gør, jeg regner med at de priser på Mentor serien som de har oplyst enten ikke er korrekte eller bliver lavere når de er lanceret.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog en frygtelig masse kritik af Dali's nye højttalere. Der er ingen der har hørt dem og alligevel bliver især center højttaleren allerede svinet til. 
Hvem siger at 2 stk 5" i en center ikke lyder godt? I mine Vifa Touch center er der også "kun" 2 stk 5" og jeg har aldrig hørt så god en center(med mindre den koster 3-4 gange så meget) Min gamle center(Infinity Kappa) havde 2 stk 6,5" og den lød langt fra nær så godt. Stemmer er MEGET MEGET MEGET tydeligere på min nye. Kort sagt den nye er langt bedre end den gamle, på alle punkter.
Giv nu den Dali en chance og lyt til den når den kommer, Det kan være den er rigtig god. Alle højttalere skal have en chance inden man bare kasserer dem, efter min mening.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt kan man sige, at for at få mest mulig sammenhæng imellem de 3 front højttaler er det en god ide hvis højttalerne har enheder der er nogenlunde samme størrelse.
Selvfølgelig kan der være undtagelser. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om prisen holder så har de ingen chance, med mindre de faktisk lyder bedre end Helicon. Hvis ikke så findes der ikke helt riktigt et marked for de.
Det der behøves er en erstatning for Evidence der skal koste ca det halve av hvad Helicon gør, en højtaler der kun koster ca 20% mindre vil neppe få mange til at hive tegnedrengen frem fra lommen. Specielt ikke når den ligger tettere på Ikon end Helicon hvad design angår __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |