Sendt: 02 April 2011 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagen er den jeg har en plasma-TV fra juli 2005, en LG RZ-42PY10 HD Ready. Jeg tegnede en ekstra forsikring, så den gjaldt i fem år dvs. til juli 2010. Sagen er nu den, der er kommet en lodret rød streg på ca. 2 cm. i venstre side og nogle gange kan stregen være blå eller lilla. (og selvfølgelig efter forsikrings perioden er udløbet )
Jeg har snakket med en autoriseret tv-mekaniker og har givet et tilbud på 1800 kr.
Det der taler for jeg skal beholde LG'eren er: Den har et godt billed, det var en high-end dengang og kostede 24.000 kr. Vælger jeg at koste 1800 kr på LG'eren, sparer jeg penge på en ny.
Det der taler for jeg skifte LG'eren ud med en ny er: For at se HD-TV, skal man have en digital boks siden af, ikke fuld DH, ingen HDMI indgange og ingen garenti for en evt. rep. holder + der kan opstå andre ting.
Jeg kan købe en helt ny Panasonic 42" plasma-TV til 5000 HD-Ready (ikke fuld HD), altså samme opløsning som LG'eren. Og det er med indbygget digital tuner. Vælger man at give 2000 mere, kan man få en med fuld HD. Desuden har fået et godt tilbud på en Panasonic 46" plasma med 3D til 12K. Og ift. til en 42" til 10K har den foruden 3D, et bedre billed og er de 4" større.
På en måde synes jeg LG'eren er for god til at bare at kassere eller sælge den for en meget lavt beløb. Men jeg kan også se den er forældet og der er sket meget siden juli 2005, hvor jeg købte LG'eren.
Men jeg kan ikke blive enig med mig selv, hvilken løsning jeg skal vælge. Derfor vil jeg gerne høre jeres holdning. __________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|