Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 07:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: INFO..: 3D TV Sendes nu fra Astra 23.5E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

- I dag har jeg så bistået vores lokale forhandler med nedtagning af Astra 3D Demo fra 23.5E satelitten på den indbyggede satellit-modtager i et Panasonic 50VT20.
  Signalet sendes i "Full HD" FTA ( Free-To-Air / Ukodet / Gratis ) fra 23.5 Øst på 11.778V 27500 3/4 , og teknisk set sendes det på den måde, at man "deler" den vandrette opløsning til 2 billeder, så det enkelte billede ender på 960x1080.
  Modtager du signalet på et "ikke-3D-TV", vil du se to ens billeder ved siden af hindanden, kan TV'et køre 3D, vil TV'et vise skiftevis højre og venstre billede på hele skærmen, og shutter-glasses'ne åbner skiftevis for det ene og det andet øje.
  3D-Mæssigt er det meget overbevisende, Transmissions-mæssigt kan man godt se, at der ved TV-Transmission er færre frames at gøre med end på BD. Vores lokale forhandler havde desværre endnu ikke modtaget Panasonic's 3D BluRay afspiller, som jeg tidligere har set køre bedre mhp. refresh...

Så dem der kunne tænke sig og se det i Broadcast, burde kunne fange deres forhandlere i løbet af kort tid - i Viborg kan man i hvert flad se det, så mon ikke osse satelitten og kundskaberne rækker til resten af landet...

JBLfan 

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Jblfan

Jeg har en Canal Digital parabol, tror den pegeer mod Thor 1W. Ved du om det er muligt for mig, manuelt selv at dreje parabolen mod Astra 3D demo (23.5E), eller skal man bruge noget specielt udstyr for at fange sateliten?

Jeg har selv et VT20 TV inkl. BDT-300 afspiller, men kunne godt tænke mig at se noget 3D fra sateliten. Jeg har også fundet ud af, at det skulle være muligt at fange noget French Open i 3D fra HotBird sateliten, men den ved jeg heller ikke hvordan man finder.

Håber du måske kan hjælpe...

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

For at se French Open, skal du bruge et kort fra eurosport, og ja du skal bruge specielt udstyr til at dreje parabolen ind. Jeg kan så informere dig om, at det der er at se på astra kanalen er stærkt begrænset, og ikke specielt godt i forhold til den demo disc, du har fået med bdt-300. Jeg vil ikke sige at det kan svare sig for dig, det besvær det nu end kunne give.

CRiM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Maj 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Hej Emilos88

Okay.. mange tak for infomationen... syntes også det er det jeg kan læse rundt omkring.. altså at det nok ikke rigtig kan betale sig at flytte rundt på parabolen, for at se det.

Så jeg venter nok bare lige til Canal Digital kommer med deres 3D kanal(er).

Lige nu gælder det om at få fingerne i et CA-Modul, så jeg kan komme til at se HD tv direkte i tv'et uden bruge af boks. Altså så jeg bruger den indbygget DVB-S tuner :-)

Til top Vis CRiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRiM

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes