Sendt: 15 August 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har TDC TV, og vil gerne kunne se tv i to forskellige rum. Jeg kan ikke få to bokse, da der ikke er kapacitet nok på min linje. Til mit primære tv i stuen bruger jeg hdmi-udgangen, det andet tv jeg vil tilslutte har ikke hdmi indgang. Det har dvi indgang, men er ikke hd-ready, dvs. det understøtter ikke de alm. 720p osv. formater.
Det er ikke noget problem at få overført det infrarøde signal fra fjernbetjeningen, det har jeg styr på. Jeg skal have overført lyd og billede. Jeg har cat6e kabler overalt i huset, og regner med at skulle bruge sådan et til overførslen.
Det lader desværre til at TDC boksen ikke både kan sende et HDMI og et analogt signal ud på samme tid, så jeg får brug for konverter fra HDMI til et andet signal: dvi (i andet format), vga, scart, s-video, eller composite video. Kabellængden bliver nok omkring 20-25 meter, så jeg kan risikere også at skulle have en signalforstærker på.
Kender I nogle prisbillige konvertere?
Jeg har kigget på hdfury (hdmi til vga), men de er ret dyre, og jeg har jo kun 8 ledere at gøre godt med i mit cat6e kabel, samt jeg sikkert ville få problemer med støj. Det simpleste ville være hvis jeg kunne få composite video signal og lyd ud (gul+rød+hvid phono stik).
Alternative forslag modtages også gerne.
Mvh. Kim
|