Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 23:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Splitning af hdmi signal fra TDC TV boks (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 15 August 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har TDC TV, og vil gerne kunne se tv i to forskellige rum. Jeg kan ikke få to bokse, da der ikke er kapacitet nok på min linje. Til mit primære tv i stuen bruger jeg hdmi-udgangen, det andet tv jeg vil tilslutte har ikke hdmi indgang. Det har dvi indgang, men er ikke hd-ready, dvs. det understøtter ikke de alm. 720p osv. formater.

Det er ikke noget problem at få overført det infrarøde signal fra fjernbetjeningen, det har jeg styr på. Jeg skal have overført lyd og billede. Jeg har cat6e kabler overalt i huset, og regner med at skulle bruge sådan et til overførslen.

Det lader desværre til at TDC boksen ikke både kan sende et HDMI og et analogt signal ud på samme tid, så jeg får brug for konverter fra HDMI til et andet signal: dvi (i andet format), vga, scart, s-video, eller composite video. Kabellængden bliver nok omkring 20-25 meter, så jeg kan risikere også at skulle have en signalforstærker på. 

Kender I nogle prisbillige konvertere? 

Jeg har kigget på hdfury (hdmi til vga), men de er ret dyre, og jeg har jo kun 8 ledere at gøre godt med i mit cat6e kabel, samt jeg sikkert ville få problemer med støj. Det simpleste ville være hvis jeg kunne få composite video signal og lyd ud (gul+rød+hvid phono stik).

Alternative forslag modtages også gerne.

Mvh. Kim

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 August 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Nu går jeg ud fra, at det er samme signal du vi se på begge skærme? Ellers skal du have to TDC bokse (og et større hul ind i huset ) eller måske multiroom: http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_fut_rum men det kræver jo også kapacitet på linien...

Jf. manualen kan du ikke have både HDMI og SCART til samtidigt - gælder det også composit- og s-video udgangen? (Det gætter jeg på, men man kan da prøve ) http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/tv/pdf/installat ionsvej_3458_0705.pdf

Har du prøvet DVI indgangen på den anden skærm? her er nogen muligheder: http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/hdmi-og-dvi-adapter e/hdmi-og-dvi-adaptere.asp Du skal bare være opmærksom på, at 25 meter er langt for HDMI/DVI, så der skal nok en forstærker på.....

Hvis intet af ovenstående virker, så må du bide i det sure æble og konvertere HDMI til composit og det  koster....

Endeligt er der jo også de trådløse muligheder, men det er vist lidt sparsomt med HDM input og komposit output, men det kan da være....

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Kim2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 August 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret Thomas.

Jeg har nu snakket med TDC igen. Jeg kan alligevel godt få to bokse, men jeg kan kun dekode to kanaler på samme tid indtil de får opgraderet deres netværk ude i det område, jeg bor i (dvs. jeg kan ikke både optage en kanal og se to andre forskellige kanaler på TV'ene på samme tid). Det har jeg valgt at leve med.

Desværre kan man kun optage på den ene boks og de to bokse kan ikke "snakke sammen". Dvs. hvis jeg vil optage noget, skal jeg gå ind til boksen med harddisk recorder funktionen aktiveret og starte den. Det er lidt trælst, hvis man ligger i det ene værelse (soveværelset) og lige vil optage noget - så skal man hen i det andet værelse (stuen) og tænde skidtet, så vidt jeg kunne forstå på deres medarbejder. 

Mht. det oprindelige problem har jeg prøvet med HDMI og composit, så vidt jeg husker duede det heller ikke på samme tid. Den anden skærm har dvi indgang, men som sagt er den ikke hd-ready, så jeg kan ikke bare bruge et simpelt hdmi-dvi kabel. En mulighed havde været at købe hdfury konverteren til db9 (9-leder) og så se om ikke det kunne bringes til at køre over cat6e kablet (8-leder), da man muligvis kan undvære et af signalerne eller slå et par jordforbindelser sammen. Det ville dog være lidt en satsning, da jeg ikke er sikker på den endelige billedkvalitet i den anden ende.

Mvh. Kim 

Til top Vis Kim2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim2004

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 August 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

KimTherkelsen skrev:

Tak for svaret Thomas.

Jeg har nu snakket med TDC igen. Jeg kan alligevel godt få to bokse, men jeg kan kun dekode to kanaler på samme tid indtil de får opgraderet deres netværk ude i det område, jeg bor i (dvs. jeg kan ikke både optage en kanal og se to andre forskellige kanaler på TV'ene på samme tid). Det har jeg valgt at leve med.

Mvh. Kim 

Det vill jeg nok også gøre

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes