Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 02:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Boxer vs. Zaptor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Halløj derude.

Jeg er på udkik efter en fornuftig og rimelig billig løsning mht digital tv. Lige nu har jeg Stofa's analoge signal, og har overvejet at opgradere til Zaptor, men jeg syntes at prisen er lidt høj, og det lader til at der til stadighed er problemer med deres bokse, selv om problemerne vist er blevet betydeligt mindre end de var ved lanceringen. Det skal siges at jeg ikke har brug for alle de fancy gimmicks boksen kan - jeg skal kun bruge nogle digitale kanaler - primært de danske.

Derfor har jeg overvejet Boxer's løsning - prisen er lavere, og der er færre kanaler, men de er så til gengæld relevante. En anden fordel er at jeg kan benytte tuneren i mit Pioneer 5090H tv uden brug af ekstern dekoder = 1 boks + 1 fjernbetjening mindre i huset  Det eneste problem er at jeg ikke har en udendørs antenne, og derfor nok vil starte med en indendørs antenne, og her kommer så mine spørgsmål så :

Er der nogen herinde der har prøvet at køre Boxer med indendørs antenne? Er det noget der virker eller hvad? Er signalet stabilt eller er det meget følsomt for vejrfænomener og lign.? Hvis signalet er lidt svagt hvordan viser det sig så på skærmen - lidt uldne kanter som ved analog signal eller er det store pixeleringer?

Er der nogen herinde der har prøvet både Boxer og Zaptor løsningerne? Hvilken løsning fungerer bedst i hverdagen, og hvilken leverede bedste kvalitet vs. pris?

Skulle der oven i købet være en bruger der ligesom jeg er fra Aalborg området, og som kan fortælle lidt om hans/hendes oplevelser med modtagelse af Boxer fra Nibe-masten, så ville det bare være super!!!

Mvh

Tøffe

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Tøffe skrev:

Er der nogen herinde der har prøvet at køre Boxer med indendørs antenne? Er det noget der virker eller hvad? Er signalet stabilt eller er det meget følsomt for vejrfænomener og lign.? Hvis signalet er lidt svagt hvordan viser det sig så på skærmen - lidt uldne kanter som ved analog signal eller er det store pixeleringer?

Hvis signalet er for dårligt vil det give pixeleringer i billedet og/eller udfald.

Tøffe skrev:

Er der nogen herinde der har prøvet både Boxer og Zaptor løsningerne? Hvilken løsning fungerer bedst i hverdagen, og hvilken leverede bedste kvalitet vs. pris?

Du får det bedste billede med Zaptor. Zaptor giver mulighed for HDTV og også de almindelige kanaler står bedre med Zaptor. Boxers betalingskanaler er ekstremt komprimerede, da der er meget lidt båndbredde til rådighed pr. kanal.

Du har verdens bedste TV, men det er der jo ikke meget ved, hvis du ikke giver det et ordentligt signal. Jeg vil, som sædvanlig, slå et slag for Canal Digital via parabol. Canal Digital har branchens bedste billedkvalitet og det højeste antal HDTV kanaler. (og Dolby Digital 5.1 lyd)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes