Sendt: 02 Juni 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyborg skrev:
Jeg bruger dvb-t bokse til mine fjernsyn , men har et stort problem med signalstyrken som svinger fra ca. 20 til 95 . Når det er " højt " vejr og signalstyrken er helt nede på 20 er det selvfølgelig helt umuligt at se tv . Men hvordan pokker løser man problemet ,da det er et meget stort problem , kan et højtryk virkelig påvirke signalstyrken så meget , håber nogen har et svar da det er meget iriterende . |
|
|
´
Jeg har samme problem - alt efter hvordan "vinden blæser" kniber det med modtagelsen. Jeg har Boxer, og her er det jævnligt totalt umuligt at se de kanaler der ligger højt i frekvens, mens de almindelige 4 danske er stabile med enkelte undtagelser.
Fra Boxer har jeg fået at vide at det skyldes at antennerne i Aabenraa er ved at blive modificeret, og at det kan gå ud over signalstyrken til tider. Men jeg har da haft problemer med det tidligere også, hvor det alt efter vejret kunne give problemer selv med den store husantenne (jeg anvender en digital antenne lige nu).
Så hvis du får dit signal fra Aabenraa senderen kan den p.t. nedsatte signalstyrke have skylden. Dette skulle vare juni måned ud.
|