| Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt købt en AGK digital tuner i Netto, men det lader til, at tagantennen i mit lejlighedskompleks (Århus N) leverer et så svagt signal, at billedet ofte bliver pixeleret eller falder helt ud. Til at begynde med brugte jeg et antennekabel på 8 m, men siden har jeg forsøgt mig med et på 2 m for at se, om det skulle gøre en forskel - og der var muligvis en meget lille forbedring, men det var bestemt ikke noget at skrive hjem om. Mit spørgsmål er nu, hvilke(n) af følgende mulige løsninger, der vil kunne bruges: 1) Jeg køber en antenneforstærker (f.eks. denne) og sætter den til antenneudtaget. 2) Jeg køber en stueantenne i stedet (og eksperimenterer om nødvendigt med placering og beklæder den med sølvpapir). 3) Jeg accepterer, at Netto-kvalitet ikke er "the mothership" og får fat i en dyr digital tuner i stedet. 4) Jeg dropper projektet med gratis digital-tv og nøjes med et fesent og dyrt signal fra Stofa.
Hvis der er andre og bedre løsningsforslag, er jeg naturligvis også lydhør - på forhånd tak!
|