Forfatter |
|
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
Sendt: 16 November 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa, Jeg bor i en anedelsboligforening hvor vedtægterne siger at vi ikke må have parabol opsat i haven  Men den snedige (undertegnede) har tænkt på om jeg kan sætte den op på loftet? Kan en digital parabol modtage en ordentligt signal igennem alm. tegltag? MVH Morten __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 16 November 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej parabolen kan ikke modtage noget gennem et tag. Bare man holder et stykke pap foran parabol hovedet forsvinder billedet!
Til gengæld mener jeg ikke, at man kan nægte dig at sætte en parabol op, selvom det står i vedtægterne. Det har noget med menneskerettigheder at gøre. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
Sendt: 16 November 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 25 December 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det lade sig gøre at modtage det signal gennem et vindue ??... jeg står nemlig lidt i samme problem men har et loftsrum med et vindue hvor jeg ville kunne stille den..
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2005 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Kan det lade sig gøre at modtage det signal gennem et vindue ??... jeg står nemlig lidt i samme problem men har et loftsrum med et vindue hvor jeg ville kunne stille den..  |
|
|
Nej det går heller ikke gennem et vindue. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 26 December 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg har en kammerat der har modtaget parabol gennem et vindue i hans stue gennem en del år. Dog tror jeg ikke at det er en digital parabol, men jeg ved ikke om det gør en forskel.
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

|
Sendt: 26 December 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
Hmm, jeg har en kammerat der har modtaget parabol gennem et vindue i hans stue gennem en del år. Dog tror jeg ikke at det er en digital parabol, men jeg ved ikke om det gør en forskel. |
|
|
I så fald kan det evt. afhænge af glassets tykkelse/vinkel m.v. Jeg har kun prøvet en enkelt gang, og der kunne vi ikke få det til at virke gennem et vindue. Desværre har jeg ikke lige et stykke glas, men hvis det lykkes mig at støve noget op, vil jeg prøve at anbringe det foran parabol hovedet og se hvad der sker. Så skal jeg nok lige give besked her 
Jeg har både digital og analog receiver, så jeg kan teste begge dele. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 26 December 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Eeyore skrev:
Hmm, jeg har en kammerat der har modtaget parabol gennem et vindue i hans stue gennem en del år. Dog tror jeg ikke at det er en digital parabol, men jeg ved ikke om det gør en forskel. |
|
|
I så fald kan det evt. afhænge af glassets tykkelse/vinkel m.v. Jeg har kun prøvet en enkelt gang, og der kunne vi ikke få det til at virke gennem et vindue. Desværre har jeg ikke lige et stykke glas, men hvis det lykkes mig at støve noget op, vil jeg prøve at anbringe det foran parabol hovedet og se hvad der sker. Så skal jeg nok lige give besked her 
Jeg har både digital og analog receiver, så jeg kan teste begge dele. |
|
|
Det ville være super fedt!.. det ville næsten være ærgeligt at ringe til Canal Digital og bestille det hele, for så at finde ud af at det ikke kan lade sig gøre..
|
Til top |
|
|
Luffe Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Kan det lade sig gøre at modtage det signal gennem et vindue ??... jeg står nemlig lidt i samme problem men har et loftsrum med et vindue hvor jeg ville kunne stille den..
|
|
|
hej Tager lige dennne tråd op igen. Er der nogen der har erfaring med parabol bag et vindue??? __________________ "Hvis svaret ikke er gaffatape, så stiller du det forkerte spørgsmål."
|
Til top |
|
|
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt tage det igennem et vindue, DOG kommer det an på hvorfor nogle vinduer det er, fx. kan man vist ikke i de miljø spare termo vinduer.
__________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|