| Forfatter |
|
Shadow Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har lige købt en JVC dvd-optager, DR-MH200SE til 2500 kr., men efter tilslutning og opstart så står den bare og blinker med "loading" på displayet? Man kan herefter ikke gøre noget som helst.. ikke engang slukke den.
Den skulle være forbundet som den skal med antennekabel ind i optageren, og RF-kabel fra afspilleren til fjernsyn. Herudover tilslutning til fjernsynet med et scart kabel.
Nogen der kan hjælpe med at løse problemet?
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en maskine magen til, som lavede det samme i starten ,men nu virker den fint, endnu!, efter at have startet den op et par gange kom den og har kun skabt sig nogle få gange netop med at skrive loading og så gå i sort.
Men det er ikke en ukendt fejl på JVC , der er flere tråde om emnet i dette forum og på www.recordere.dk., jeg har også en PVC DR-M 10 ,købt hos El-giganten,(deres råd var at tage stikket ud og sætte det i igen ), som skriver loading i tide og utide for tiden kan den kun spille cd ,dvd`er kender den ikke til, det er en software fejl, som PVC og nogle deres forhandlere udemærket kender til, men de lader bare som ingenting, indtil man brokker sig, jeg har kontaktet JVC og fik at vide at de havde løst problemet på DR-M 200, prøv deres hotline den har åben 1 time på hverdage .
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm vi har prøvet at tage stikket ud og ind et par gange nu, men der sker ik en pind :( Der kommer noget grønt lys fra nogle knapper ganske kortvarigt men så går den ellers bare igang med at blinke...
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det grønne lys til højre er indikatoren for DVD og det blå for HDD , når maskinen er færdig med at blinke loading slukker den, og man skal så tænde for den på fjernbetjeningen.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke forestille mig at den skal stå og blinke i lang tid før den er klar?
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min blinker med blåt lys i skuffen i ca 45 sek, derefter slukker den automatisk og kan så tændes på tænd og sluk knappen eller via fjernbetjeningen, hvis den bliver ved med at stå i mange minutter og skrive loading opfører den sig som DR-M 10( den har stået i nogen gange hele og halve timer og blinket ,men pludselig kom den, gerne når udsendelsen var ved at være færdig), og har nok den samme softwarefejl, hvor gammel er den og er den købt fra ny?, det er muligt at JVC løbende har fået det rettet i produktionen, der var en fra Fona der fortalte mig at nogle af DR-M 200 havde den fejl, det var også ham der fortalte mig om fejlen i DR-M 10, men det er PVC åbenbart ligeglade med og foretrækker, at lade kunderne stå med alt bøvlet .
Der er en ting du kan prøve, når den har slukket efter loading, tryk på tænd og sluk knappen, hold den nede et øjeblik, tryk derefter på stop knappen og hold den nede et øjeblik. prøv eventuelt et andet netstik, helst fra en anden gruppe.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en udstillingsvare, så kan ikke sige hvor gammel den er, men man må formode den er forholdsvis ny :)
Men den er blevet pakket sammen nu og afleveres imorgen tilbage til forhandleren... så må vi se hvad de siger.
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det endte så med at de (Elgiganten) byttede den lige over til en større model (DR-MH300), som fungerer glimrende  Så absolut god service fra deres side i dette tilfælde
|
| Til top |
|
| |
Shadow Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm, der er et lille problem med den nye også  Selvom den er slukket står den ofte og giver en lille summende lyd.. det lyder som at det er harddisken.. det kan da ikke være meningen at den skal gøre det?
|
| Til top |
|
| |
mtl1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Shadow
Har du slået Guide+ til, hvis ja så er det her du skal finde fejlen (slå det fra), men igen skal du have nogle gode råd angående din nye optlager så ind på Recordere.dk der er en hel del tråde angående disse maskiner.
Jeg har en mage ved og jeg startede også med at slå guide+ til, det gør at disken kører hele tiden da det system ikke virker i DK. Men ellers syntes jeg at det er en kanon maskine, har aldrig haft noget problem med den __________________ Michael
|
| Til top |
|
| |