Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lagoni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 December 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hey, og god jul

Nu står jeg her med en "billig" DVD-optager fra Denver, som jeg bare ikke kan tilslutte mit tv.

I vores hjem skal den placeres i stuen, hvor det meste er tilsluttet. En Viasat-guldpakke-receiver, en VHS-optager og nu en DVD-optager.

Jeg kan få vist almindelig DVD-film på skærmen, men kan ikke optage. Derudover har jeg mistet forbindelsen helt til receiveren, hvilket er en meget uheldig situation. Selvom jeg har pillet DVD-optageren fra igen, og sat det hele sammen som før, er der ingen forbindelse til Viasat.

Ved I evt. hvad problemet er? Spørg hvis jeg mangler at oplyse noget info - så kan jeg tage billeder osv.

Fjernsynet er et Beovision 3.

Til top Vis Lagoni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lagoni

Lagoni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Har jeg ikke udtrykt mig klart nok?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Har du tilsluttet det via scartkabel ?

Og du skal huske at sløjfe antennekablet ind i dvd og derefter op i tv - prøv så og tryk på en setup knap på remote ... så kommer der en hovedmeny op på skærmen !

Har den en harddisk i ? 

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Prøv at forklare lidt mere detaljeret hvordan du har sluttet tingene til (jeg går ud fra det er scart..?)  Hvor mange indgange har du i dit tv, hvilke apparater går "igennem" hvilke, hvilke billedstandarder er de sat til at vise, composite, s-video, rgb..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Lagoni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Okay, here it goes.

Før jeg fik DVD-optageren (160 gb harddisk), havde vi samlet Viasat-receiver og VHS optager til TV. Begge med et scartstik op til fjernsynet. Der gik et stik fra TV til VHS og et stik fra VHS til Reciever. Sikkert fordi det så var muligt at optage fra alle programmer?

Så fik jeg den her DVD optager. Til den fulgte kun et stik (sådan et med 3 farver, rød, gul, hvid i hver ende), så jeg gik ud fra at man skulle sætte den ene ende i et scart stik og så op i fjernsynet. Ligesom det var tilfældet med VHS´eren. Derudover tog jeg det stik som gik fra TV til VHS og fra VHS og til Receiver og satte i min DVD optager.

Da jeg så tændte for tv'et fik jeg beskeden frem "Der er problemer med signalmodtagelsen, kontakt.... bla bla", hvilket betød at vi nu kun kunne se DR1 og TV2. Altså Viasat kanalerne er "væk" nu. Herefter ville jeg gøre som før. Jeg har nu pillet DVD-optageren helt ud, og sat VHS til igen. Nøjagtig som før. Men der er stadig problemer med VIasat. Jeg har mistet deres kanaler, og jeg vil ikke ringe til en tv-montør hvis der er en nem løsning på problemet.

Det skal lige siges, at da jeg havde DVD slået til der kunne den godt spille DVD film.

Mit problem ligger derfor i, hvordan jeg kan få mine VIasat kanaler tilbage + hvordan jeg kan optage på eks. 3+ når jeg ser TV2.

Under indstillinger på TV´et, står den på Selecter Box eller sådan noget. Har ingen forstand på det. Der står også en lang række andre ting der.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Hmmm, first things first - det med at der er problemer med signalmodtagelsen har såvidt jeg kan gennemskue hverken noget med TV'et eller DVD-optageren at gøre. Det tyder på at enten kablet fra parabolen ikke sidder korrekt i satelitmodtageren eller at kortet er faldet ud/sidder forkert. Prøv at starte med at checke dette.

Næste spørgsmål - vil du gerne kunne fortsætte med at optage med VHS'en eller KUN med DVD-optageren..? Og hvis du vil optage på VHS, vil du gerne kunne optage både fra Satmodtager og fra antenne eller kun en af delene..?

Mit umiddelbare forslag er at sætte antennestikket i DVD'en og videre til TV'et. Scartstik fra Satmodtager til TV og et andet fra Satmodtager til DVD (scart-in), og endnu et scart fra DVD (scart-out) til TV. Hvordan du slutter VHS'en til afhænger som sagt af hvad du skal/vil bruge den til, og ikke mindst hvor mange scartindgange du har i dit tv.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Lagoni
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Der behøves ikke være VHS tilsluttet længere, når DVD virker.

Jeg vil prøve dine råd. Ellers vender jeg tilbage.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes