Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juli 2024 | 22:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: LCD Touchskærm som fjernbetjening mv. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 11 November 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Har fået den ide at jeg vil prøve at lave en fjernbetjening som betjenes via en PC med en lille 12" touchskærm.

Er der nogen som har nogle ideer?

Har funden denne IR modtager/sender http://www.usbuirt.com/support.htm

og dette program http://www.promixis.com/products.php?section=girder

nogen som kender dette?

Syntes det kunne være sjovt af lave sådan en remote. Måske ender det med en 7" monteret i armlænet på føresædet i fars bio

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 11 November 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Må indrømme jeg også er tiltrukket af disse touchscreens. Min plan er dog mere enkel idet jeg kunne tænke mig at have touchscreens på udvalgte steder, ved sofa osv.., blot med medie center interfacet på.

En 7" touchscreen koster i Tyskland jo ikke meget mere end 1300 d.kr. så det er lige til at klare.

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

soegaard2000 skrev:

Må indrømme jeg også er tiltrukket af disse touchscreens. Min plan er dog mere enkel idet jeg kunne tænke mig at have touchscreens på udvalgte steder, ved sofa osv.., blot med medie center interfacet på.

En 7" touchscreen koster i Tyskland jo ikke meget mere end 1300 d.kr. så det er lige til at klare.

Jeg vil sådan set det samme bare med en remote funktion på. Kunne være rigtig fedt at kunne styre alt fra en lille touch skærm.

Vi skal har gang i det her kom nu der må være mange som syntes dette kunne være sjov / praktisk.

Ideer ideer mine herre

 

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Kristian T: Er det fordi du vil kunne "sidde" med den lille touchscreen eller hvad mener du med remote?

Hvis man skulle bruge den som reel remote er det vel et problem med en form for to-vejs kommunikation? eller.....

 

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

soegaard2000 skrev:

Kristian T: Er det fordi du vil kunne "sidde" med den lille touchscreen eller hvad mener du med remote?

Hvis man skulle bruge den som reel remote er det vel et problem med en form for to-vejs kommunikation? eller.....

 

Yes Sir  den skal bruges som en universiel fjernbetjening i stedet for den til min forstærker/DVD/Projektor mv. samtidig vil jeg kunne styre min kommende HTPC via samme skærm. Derfor skal jeg bruge en USB IR sender/modtager ala den som er via linket i første post.

Mangler bare lidt flere valg af software end Girder som er det eneste jeg kan finde.

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Fandt lige denne http://www.wdpsoftware.com/

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Kristian T: Det er jo lidt besværligt med kablerne imellem - strøm, vga/dvi samt usb som tager sig af touch kontrollen.

Ville det for dit vedkommende ikke være bedre med en håndholdt pc såsom Ipaq eller lignende?

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

hmm har og kigget på det, men hvis skærmen monteres i armlænet kan jeg skjule alle kabler

Har faktisk en Ipaq 6915, men syntes en 7" touch kunne være fed

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
soegaard2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 11 November 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

hmm har og kigget på det, men hvis skærmen monteres i armlænet kan jeg skjule alle kabler

Har faktisk en Ipaq 6915, men syntes en 7" touch kunne være fed

.....så må da håbe det ikke ender med den elektriske stol?! Kunne ikke lade være....

Jeg tror man i længden bliver en smule træt af at være lænket til en bestemt stol, tror du ikke? Men bestemt en interessant og ikke mindst innovativ ide

Til top Vis soegaard2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soegaard2000
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 12 November 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

soegaard2000 skrev:
Kristian T skrev:

hmm har og kigget på det, men hvis skærmen monteres i armlænet kan jeg skjule alle kabler

Har faktisk en Ipaq 6915, men syntes en 7" touch kunne være fed

.....så må da håbe det ikke ender med den elektriske stol?! Kunne ikke lade være....

Jeg tror man i længden bliver en smule træt af at være lænket til en bestemt stol, tror du ikke? Men bestemt en interessant og ikke mindst innovativ ide

 Ja skal jo helst enden som en WeberStol .

I min bio sidder jeg altid i den samme stol. Føre sædet , men du har da ret en trådløs ville være fed, men sådan en gris koster knapper så en Phillips til næsten 1000$ host .

Prøver det her først så må vi se om det er noget skrammel

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 12 November 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hvad med at køre bluetooth i stedet for IR? det ved jeg i hvert fald kan lade sig gøre via en PDA.

Prøv at kigge lidt på AVS Forum, der kan du helt sikkert finde noget om det du vil lave.

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 13 November 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Hvad med at køre bluetooth i stedet for IR? det ved jeg i hvert fald kan lade sig gøre via en PDA.

Prøv at kigge lidt på AVS Forum, der kan du helt sikkert finde noget om det du vil lave.

Morten

Blåtand du'er ikke da PC'en skal kunne "snakke" med min SS forstærker og DVD mv. og disse har kun IR. Hvis det kun var for at styre en HTPC ja så kunne det være en go ide med blåtand

/Kristian

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 13 November 2006 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

no-limit skrev:
Hvad med at køre bluetooth i stedet for IR? det ved jeg i hvert fald kan lade sig gøre via en PDA.

Prøv at kigge lidt på AVS Forum, der kan du helt sikkert finde noget om det du vil lave.

Morten

Blåtand du'er ikke da PC'en skal kunne "snakke" med min SS forstærker og DVD mv. og disse har kun IR. Hvis det kun var for at styre en HTPC ja så kunne det være en go ide med blåtand

/Kristian



Monter bluetooth i dine andre forstærker, dvd etc..

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 13 November 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Man kunne også bruge en UMPC til fjernbetjning, da det jo er en 7" touchskærm+at den har nogle faste taster.Den vil være perfekt til at styre MCE, da den både har Wifi og blåtand. Jeg tror også at de fåes med infrarød sende/modtager, så det skulle være mulig at styre andre enheder. Der er dog ikke så mange forskellige på markedet endnu og de er lidt dyre stadigvæk.

Til top Vis Pølsemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pølsemanden
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 13 November 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Kristian T skrev:

no-limit skrev:
Hvad med at køre bluetooth i stedet for IR? det ved jeg i hvert fald kan lade sig gøre via en PDA.

Prøv at kigge lidt på AVS Forum, der kan du helt sikkert finde noget om det du vil lave.

Morten

Blåtand du'er ikke da PC'en skal kunne "snakke" med min SS forstærker og DVD mv. og disse har kun IR. Hvis det kun var for at styre en HTPC ja så kunne det være en go ide med blåtand

/Kristian



Monter bluetooth i dine andre forstærker, dvd etc..

Morten

Ok hvis man kan få en boks med blåtand som sender signalet videre med IR til anlægget eller har jeg misforstået noget?

 

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 13 November 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Pølsemanden skrev:

Man kunne også bruge en UMPC til fjernbetjning, da det jo er en 7" touchskærm+at den har nogle faste taster.Den vil være perfekt til at styre MCE, da den både har Wifi og blåtand. Jeg tror også at de fåes med infrarød sende/modtager, så det skulle være mulig at styre andre enheder. Der er dog ikke så mange forskellige på markedet endnu og de er lidt dyre stadigvæk.

Ja sådan kunne godt bruges hmm googler lige efter lidt info vedr. priser....

Uha de er dælme dyre så sådan en bliver det ikke  men det var et godt bud

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 13 November 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Du kan jo bruge den ir sender/modtager der er i en MCE remote. Der findes en universal driver til den. Kig evt. lidt her: LINK

Her ikke selv prøvet det, så kan desværre ikke hjælpe dig mere, men mener der er en bruger der hedder pratikarken har inde der har brugt det. Det er ham der har lavet bitperfect guiden der kan findes i HTPC sektionen.

Håber det hjalp lidt


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 14 November 2006 kl. 03:06 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:
no-limit skrev:
Kristian T skrev:

no-limit skrev:
Hvad med at køre bluetooth i stedet for IR? det ved jeg i hvert fald kan lade sig gøre via en PDA.

Prøv at kigge lidt på AVS Forum, der kan du helt sikkert finde noget om det du vil lave.

Morten

Blåtand du'er ikke da PC'en skal kunne "snakke" med min SS forstærker og DVD mv. og disse har kun IR. Hvis det kun var for at styre en HTPC ja så kunne det være en go ide med blåtand

/Kristian



Monter bluetooth i dine andre forstærker, dvd etc..

Morten

Ok hvis man kan få en boks med blåtand som sender signalet videre med IR til anlægget eller har jeg misforstået noget?

 



Ja det var det jeg tænkte på, måske lidt besværligt. Men som nævnt andetsteds i tråden er WiFi også en mulighed, men det er jo bare en anden form for trådløs kommunikation, så whatever.

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 14 November 2006 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hej

Spændende tråd, hænger lige på...

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2
 
Pølsemanden
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 86
Sendt: 14 November 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

jeg så for et stykke tid siden på en side om Vista et eller a ndet om Vista siteshow. Det er et display som amn bl.a kan have i låget på en notebook og derfra få se playliste, mail's mm.

Men noget andet som jeg også så på den her side var en fjernbetjening til Vista MCE, hvor der var sådanne et siteshow display på. Der kunne man så se de forskellige brugerflader som der er i MCE. Hvornår den dukker op på markedet ved jeg ikke, men jeg vil ikke mene at det kan vare så længe da Vista jo snart udkommer. Jeg ved heller ikke om den kunne styre andre enheder.

Til top Vis Pølsemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pølsemanden
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes