Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2024 | 21:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Fra rulle til ramme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Kunne ikke få det lærred jeg ville ha' i løs vægt, så jeg måtte slagte et Infocus rullelærred for at få netop den gain og farve jeg ville ha' til rimelige penge.

Lærredet er 1.1 i gain og gråt, men ikke meget grå, og det var netop det jeg søgte så her kommer lige en billedserie i hvordan det er gået til

Kassetten tømt for indhold.

Det rå lærred.

Skåret til så det passer i min 90" Lissau ramme, lærredet her er originalt 92" på rullen.

Rammen der forinden er brugt til at mærke af med.

Klar til påsyning af velcro (her kommer jeg til kort) En tur til min mor og hendes symaskine er planlagt.

Det var ikke helt nemt, men det lykkedes uden at folde/ridse lærredet.

Sådan 4 sider med velcro

Påsætningen er en anden historie, har sjældent svedt så meget for at montere et lærred. Problemet er jo at det ikke er beregnet til en ramme og derfor ikke kan strækkes som mit "greyflex" der originalt hørte med rammen. Fandt på det med smørekniven for at skåne mine fingre og det fungerer fint som udstrækker af lærred

Sådan op under loftet med det Skal ha' strukket det en anelse mere, men er ved at være træt og håndledet vil heller ikke mere.

Kan anbefale at tænke sig godt om inden man kaster sig ud i at sy i lærredet, det folder meget nemt og kan gi' mærker der ses med billede på!!! Man kan spørge sig selv "hvorfor ødelægge et helt nyt rullelærred?" Ja lærredet er lige efter min smag bortset fra at det er på en rulle, så derfor på rammen med det istedet Rammen selvfølgelig fordi det er helt spændt ud i forhold til en rulle der "krøller" lidt...

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 
strong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 568
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Det er som om det har gi'et sig i løbet af natten og hænger nu mere løst end igår... Er der nogen der har erfaring med udspænding af lærred??? Hvordan spænder jeg det optimalt op? måske man bare skal være et par stykker om at strække det helt ud i hver sin side imens det står oprejst???

Arbejdet kalder, må vente til i aften

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes