Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2024 | 07:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Airplay setup fra Jakob Dam (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jakobdam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Oktober 2011
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Setup'ets formål/fokus
- God kvalitets musik i stereo
- Streaming til Airport Express via Airplay fra hhv. iTunes og iPhone

Komponenter fra source til højttaler
Holdt meget spartansk og simpelt. Har de muligheder jeg skal bruge og spiller ganske fint i alle genrer - men formentligt
højttalerne som flaskehals:
- Apple Airport Express (spdif/toslink til --)
- LA DAC 100 (Chord kabling til ---)
- Primare i21 (lyserøde dårlige kabler til ---)
- KEF Q55.2

Billeder


Den del af stuen der primært står for den audiovisuelle underholdning. 2 stk. sofaer, hvoraf 3-pers. lædersofaen med
chaiselon, er beregnet til at man sidder ok, når man vil lytte musik eller se film. Ledninger over det hele (kan bedre ses på
næste billede) fordi jeg endnu er i oprydningsarbejde efter udskiftning af forstærker og DAC samt diverse kabler (gik fra en
poppet Sony receiver til Primare+LA DAC).


Skudt fra sweet spot. Playstation 3'eren er også sluttet til forstærkeren; TV'et er et Sony 46W4220 med PVA-panel (det var
godt engang; nu om dage er sortnivauet noget hest ift. konkurrenter med LED local dimming eller plasma; farve gamut er
dog stadigvæk ganske pænt, men det har nok højst et år i sig tilbage før jeg bliver træt af det).


Close-up af den lille sexede LA 100 DAC ovenpå Primare i21'eren. God combo; lyder virkeligt godt! Højttalerne kunne nok
godt forbedres til gengæld...


"Honorable mentions". Til især at teste hovedtelefoner og DAC kan jeg referere til mit musikstudie setup, der består af M-
Audio Firewire Solo lydkort samt Prodipe PRO-5 BiAmp monitors. De 3 sæt hovedtelefoner bruger jeg når jeg laver musik;
Sennheiser HD 555, Sennheiser eH 350 samt Supreme CD90.

Computeren er selvbygget med formål at være hurtig til grafik (mit arbejde), musikproduktion (min største hobby) og
LYDLØS.

Derudover kan nævnes et par in-ear fra Beyer Dynamic (DTX 80) som er praktiske til at høre hvordan "alle andre" hører
min musik. Især hvis jeg banker dem igennem mit bundkorts on-board lydkort, eller det Creative X-Fi der sidder i en PCI og
keder sig.

P.t. er en iPhone 4 min portable musikenhed, formentligt bliver den snart erstattet af en iPhone 4s, givet at denne har ligeså
fin DAC (for en multi-purpose portabel enhed at være) og lydkvalitet, som dens forgænger. Det er også praktisk hvis jeg
ikke gider tænde computeren for at tilgå iTunes; med iPhone kan man jo bare slå lyden direkte fra telefon til DAC via WLAN
og AirPlay gennem Airport'en. Rart når man er så mageligt anlagt som jeg er. :)
Til top Vis jakobdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobdam Besøg jakobdam's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes