Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 07:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Stax, Marantz, Tara Labs, Vincent (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 03:38 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen:

Ville bare give mit besyv til forummet her og vise jer lidt billeder af mit gear. Vil supergerne i Kontakt med andre
Enthusiaster, især folk med Pass udstyr, til samtaler omkring oilevelser, meninger og erfaringer. Håber meget på at høre fra
jer.

Nå men mit gear er som følger:

Power-amps: Pass Labs XA160.5 Pure Class A Monoblocks.

Pre-amp: Pass Labs XP20.

Speakers: Stax ELS-F83X Electrostatic Loudspeakers.

CD-Player: Marantz CD-7

DvD-Player: Marantz DV-12S2

Tuner: Marantz ST-7001.

Speaker-cables: One Set of Tara Labs The Omega Gold (6 feet)

Interconnect Cables:

1) One Set of Tara Labs The Zero Gold (1.0 m) (Between CD-Player and Pre-amp).

2) One Set of Tara Labs The Zero Gold (1.5 m) (Between Pre-amp and Power-amps).

3) One Set of Tara Labs Air 1 (Series 2) (1.0 m) Interconnect (Between the DvD-Player and the Pre-amp).

Powercables: Vincent (2 m).

Nå men her er så billederne:



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

[/URL
">

Uploaded with
ImageShack.us

[/UR
L">

Uploaded with
ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

[/URL
">

Uploaded with
ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

[URL=http://img691.imageshack.us/i/dsc00846r.jpg/][
/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[URL=http://img13.imageshack.us/i/dsc00772ej.jpg/][/
URL]

Uploaded with ImageShack.us

Tak fordi du kiggede og jeg håber det havde din interesse.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 02 September 2010 kl. 03:51 | IP-adresse registreret  

Upload dine billeder på Imageshack, så du kan omgå begrænsningen her på sitet. Hvis billedet er større end 800x600, så sæt resizing til 800x600. Så er du sikker på at forummets struktur ikke ødelægges.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 04:01 | IP-adresse registreret  

Tusind Tusind Tak for tippet Wildstyle, det vil jeg prøve, selvom jeg dog ikke helt forstår, hvordan det der Imageschack har
forbindelse til hifi4all, men det finder jeg jo nok ud af, når jeg går ind på sitet, Igen Tusind tak Wildstyle.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
mbull
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 512
Sendt: 02 September 2010 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Super setup, højtalerne er vel nærmest en legende

Måske en ny reol til placere det hele i? Nogle skulle efter sigende ovenikøbet forbedre lyden



__________________
Mvh
Steen

Mit anlæg...
Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull
 
Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 498
Sendt: 02 September 2010 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Det lyder formentlig helt fantastisk.

Men du skulle tage og flytte TV´et. Det står jo bare og fylder - og oven i købet ser det ud til at du har et billede af Margrethe Vestager på skærmen. Føj for en muggen fredspibe...

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke
 
Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 02 September 2010 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Hvordan kommer man ind i rummet? Skal man sådan zig-zagge sig fra døren og gennem "ormegården"? 

__________________
Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
Til top Vis Strandvaskeren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strandvaskeren
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 02 September 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Du mangler sku da ikke effekt til de højtalere, med sådan 2x XA160,5

Er det kraft udtag du har på vægen bag anlæget, som går ned til dine Supra strømskinner?



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 02 September 2010 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Wow super lækkert set up.
Alle de lækre komponenter fortjener næsten en lige så fed hifi reol,
Kan du fortælle lidt om dine højtalere


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2500
Sendt: 02 September 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

hej

kanon grej... har du ikke på et tidspunkt et sæt af de ret sjældne stax monotrin.. synes jeg at ha set i et andet forum....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen
 
Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 934
Sendt: 02 September 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det var da et lækkert setup

__________________
Mit
Til top Vis Filmtosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtosse
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

mbull skrev:

Super setup, højtalerne er vel nærmest en legende


Måske en ny reol til placere det hele i? Nogle skulle efter sigende ovenikøbet forbedre lyden



Hej mbull: Tusind Tak for de rosende ord og Jo Stax'erne er noget af en legende, formodentlig de eneste af sin slags i
Danmark. Købte dem i Silkeborg efter kun en enkelt dags søgen her på hifi4all og den tidligere ejer havde ovenikøbet den
originale kasse til dem, fra dengang Danmarks Hi-Fi Klub (Rén restro jeje), som fulgte med, så dem skulle jeg selvfølgelig have
med, så der var jeg bare Suiper heldig.

Tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Det lyder formentlig helt fantastisk.


Men du skulle tage og flytte TV´et. Det står jo bare og fylder - og oven i købet ser det ud til at du har et billede af
Margrethe Vestager på skærmen. Føj for en muggen fredspibe...



Hej Mikke.

Jajaja, jo Magrethe fulgte selvfølgelig med, da jeg købte tv'et, for nedsat pris selvfølgelig, STÆRKT NEDSAT PRIS jeje.

m.h.t. til at flytte tv'et, så kan du tro at jeg har haft mine hårrivende overvejelser om at få det væk på en eller anden måde,
da det jo skygger for alt det visuelt skønne, men problemet er, at den væg du ser bagtil IKKE er en betonvæg, men kun en
sølle papvæg, så jeg tør simpelthen ikke, at sætte tv'et derop, af frygt for at det én eller anden dag skal brase ned i
anlægget med frygtelige konsekvenser, så nu har jeg her inden for de sidste uger, simpelthen flyttet tv'et indtil midten,
sådan så at det i det mindste ikke generer lyden, da jeg syntes at tv'et skærmede for spredningen af lyden fra den venstre
højttaler, men flytning at tv'et indtil midten har helt klart afhjulpet dette.

Tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Strandvaskeren skrev:
Hvordan kommer man ind i rummet? Skal man sådan zig-zagge sig fra døren og gennem
"ormegården"? 


Hej Strandvaskeren:

Jajaja, du er faktisk ikke helt offf course, dog kun i forbindelse med indgang til soveværelset, hvor man skal træde over det
éne højttaler-kabel, for at komme ind. Jeg havde selv store betænkeligheder ved dette, da disse kabler ikke er billige og jeg
havde derfor selvfølgelig en frygt for at heldet for mig en eller anden dag eller nat skulle løbe ud og at jeg derved skulle
komme til at snuble i disse guld-kalber på vej ud til potten, men jeg har simpelthen indprintet i mit hoved, sådan rent
rummeligt, præcis hvor disse kabler ligger, plus at jeg kan støtte mig til den éne Stax på vej ud, plus at jeg selvfølgelig
passer sindsygt meget på, når jeg bevæger fra det éne rum til det andet, men generelt, sidder det simpelthen printet
nagelfast på rygraden, præcist hvor de kabler ligger, så det er endnu ikke sket for mig endnu og jeg håber 7,9,13 heller ikke
at det nogensinde sker, men det har ligesom været det kompromis jeg har været nødt til at indgå, for at kunne få¨råd til
disse, mine drømmekabler, da jeg ellers skulle have købt 8 eller måske 10 fods kabler istedet for de 6 jeg nu har kunnet
nøjes med, ved denne lidt Georg Gearløsning jaja.

Tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Du mangler sku da ikke effekt til de højtalere, med sådan 2x XA160,5


Er det kraft udtag du har på vægen bag anlæget, som går ned til dine Supra strømskinner?



Hej igen Pierre:

Nej, jeg mangler ikke effekt, men jeg ville hellere vente og så spare en ca 30K ekstra op, for at få 160.5'erne istedet for
100.5'erne, for at være sikker på, at jeg aldrig skulle mangle effekt og den beslutning har jeg ikke fortrudt.

M.h.t. til strømudtag, ja så er det et sådant. Da jeg bestilte Pass sættet hos René i Vassago, da vidste jeg fra læsning af
forskellige sider på Pass hjemmeside. at disse monoblokke SKULLE have Ægte Jordforbindelse gennem netledningen, så det
blev jeg nødt til at investere i og mens jeg da var ved det alligevel, så kunne jeg ligeså godt Go All The Way og så få
indstalleret både to faser (én til hver 160.5'er) og så samtidig 16 Amp. sikringer og så selvfølgelig 2.5 Kvadrat Tråd, istedet
de standard 1.5, som normalt bruges til 10 eller 13 Amip. sikringer og derfor ser du de store blå stik på bagvæggen, som er
standard for 16 Amp. sikringer og hvis stik har nogle ordentlige "ben", ja jeg havde aldrig selv set noget lignende, da jeg så
dem, de lignede nærmest et eller andet fra det ydre rum, men nuvel det har været de ca. 4200 kr. værd at få indstalleret,
da 160.5'erne nu aldrig mangler strøm.

Tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
Wow super lækkert set up.Alle de lækre komponenter fortjener næsten en lige så fed hifi reol, Kan du
fortælle lidt om dine højtalere


Hej Søren N:

Jeg er nu meget tilfreds med det dertil indrettede Granitbord, med tilhørende Stel, som det står på nu. Det har faktisk altid
været min drøm at det skulle stå sådan, da jeg ikke synes at det skulle lukkes inde på nogen måde, specielt også p.g.a.
Monoblokkene, som jo skal have luft, da de jo er rene Klasse A Konstruktioner. Det har derfor faktisk også været en stor
investering på lige godt 18.000 kr., hvor både stellet og bordpladen er blevet særbestilt separat til formålet og til specifikke
mål, især stellet, da jeg specifikt bad firmaet "Stelbo" om, at det SKULLE kunne bære mindste 200 kg, da bordpladen alene
vejer ca. 70 kg. Nu tror jeg at firmaet har overgået disse specifikationer mangefold, da bordet nu bærer mere end de
sipecificerede 200 kg, for da jeg bestilte stellet, havde jeg nogle andre Monoblokke, som ikke vejede helt så meget, som
mine nuværende Pass, men stellet har ikke givet så meget som en lyd fra sig, så jeg tror det er built tough.

m.h.t. mine højttalere, så har jeg skrevet lidt om dem højere oppe i én af de andre kommentarer, men jeg kan dog sige, at
jeg endnu ikke har hørt så åben og afslørende en højttaler, den sipiller ganske enkelt fantastyisk. Nuvel, bassen kunne
måske være stærkere, men det betyder ikke så meget for mig. For mig er aspekter som rum, mikrodetaljering og
gennemsigtighed meget vigtigere og derfor har jeg absolut ikke fortrudt, at jeg har valgt, ikke blot en Elektrostat, men netop
DENNE Elektrostat. Jeg har generelt p.t. lige netop det grej jeg altid har drømt om og der er derfor heller ikke noget grej
idag, jeg hellere vil have, men det har også kostet blod, sved og tårer de sidste 5 år, at nå dertil.

Tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej


kanon grej... har du ikke på et tidspunkt et sæt af de ret sjældne stax monotrin.. synes jeg at ha set i et andet
forum....



Hej John Pedersen:

Jo det er fuldstændig rigtigt, det er mig som havde Stax DMA-X2 Monoblokkene på Nerds.dk. Stax DMA-X2 er stadig mit
kaldenavn på Nerds.dk og det vil det nok altid være, da disse Monoblokke startede min quest for det ultimative grej, som jeg nu
føler, at jeg har nået nu. Tak for dine pæne ord og tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
Thomas Lerche
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 02 September 2010 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Det var da et lækkert setup


Hej Filmtosse:
'
Tusind Tak for dine rosende ord og Tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.
Til top Vis Thomas Lerche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Lerche
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 02 September 2010 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hej Thomas, super lækkert setup du har der, det må spille helt fantastisk, dog er der lige en tig der får mig til at krumme tær, den supra skinde kan da umuligt gøre noget gost for lyden, har du prøvet andre fabrikater ? har selv haft sådan en supra skinde, den er da lækkert lavet til en overkommelig pris, men den gjorde abselut intet godt for lyden.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3691
Sendt: 02 September 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Thomas Lerche skrev:
john pedersen skrev:

hej


kanon grej... har du ikke på et tidspunkt et sæt af de ret sjældne stax monotrin.. synes jeg at ha set i et andet
forum....



Hej John Pedersen:

Jo det er fuldstændig rigtigt, det er mig som havde Stax DMA-X2 Monoblokkene på Nerds.dk. Stax DMA-X2 er stadig mit
kaldenavn på Nerds.dk og det vil det nok altid være, da disse Monoblokke startede min quest for det ultimative grej, som jeg nu
føler, at jeg har nået nu. Tak for dine pæne ord og tak for dit indlæg.

M.v.h. Thomas.


Hver er der siden sket med STAX monoblokkene?
Hvad er modelnavnet på højttalerne?


Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 887
Sendt: 02 September 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hej Thomas, super lækkert setup du har der, det må spille helt fantastisk, dog er der lige en tig der får mig til at krumme tær, den supra skinde kan da umuligt gøre noget gost for lyden, har du prøvet andre fabrikater ? har selv haft sådan en supra skinde, den er da lækkert lavet til en overkommelig pris, men den gjorde abselut intet godt for lyden.


Jeg sad netop og tænkte det samme, da jeg så dem. Har selv en Supra skinne, og at fjerne min lille effektblok fra denne, var en af de bedre tiltag. Men det er lidt afhængigt af udstyr, for jeg opfattede ikke nogle negative tendenser da jeg spillede på en Holfi Power 8.
Kan være at Pass'erne er immune p.g.a. deres strømforsyningers generøse bestykning?



__________________
http://www.martinloganowners.com/~tdacquis/forum/showthread. php?t=9048
Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes