Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 11:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Rør, horn og mange kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 31 December 2009 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Et overblik

6922 for forstærker nu med Golden Dragon rør

 singel end model 509. Kun på 14 watt, men sikke watt! Kommer aldrig over ½ styrke. Kan spille meget højt og så i KL A. Nice!

Min DAC hvor CD, DVD og PC kører igennem. Bruger mest trasistor delen, da den har den bedste all round lyd, men rør bufferen er rigtig god til jazz, det giver en dejlig klar lyd som passer godt til akustiske instrumenter

NAD'en fungerer som Drev til DAC'en men NAD's egen DAC bruger jeg til hovedtelefonforstærkeren, det er den rigtig god til

OBH'en har en god opløsning uden at blive analyserenede, et godt match til mine RS 1. En varm lyd med en god bund i hørebøfferne.

Jeg ku' aldrig forlige mig med de åbne Grado puder, så det blev til et par S-cush i stedet. Nu er de bare behagelige at have på, man glemmer dem helt og nyder bare musikken

Kabler er der nok af. Har fået rimelig styr på dem med kablebakker osv. Min svoger loddede dem for mig, jeg har selv leget med krypeflex. Ikke så pænt som de prof. man kan købe, men langt billigere løsning.

Udover lyden, synes jeg glødende rør i en halvmørk stue er flot

Mit bedste højtalerkøb. Jeg er helt vild med lyden fra dem. Diskanten er klar og sprød og meget kontant, men rør slæden sørger for at lyden ikke bliver hård.

Uden frontstof til ære for fotografen. Jeg synes de er pænest med stof på

Fars horn

Flere hjemmelavede kabler, selvgjort er velgjort

Mine Klipsch RB-61 klarer sig ikke uden en sub. B&W asv 608 klarer jobbet så glimrene. Bor på 2. sal, derfor er den hævet over gulvet. Men tro mig, den lille 8'' kan godt levere en solid bas alligevel når jeg først fyrer op for musikken.

Og så lidt kabler igen, igen

Udsigten fra "sweet spot" Jeg elsker at sidde i lænestolen og blive blæst igennem, det skal være højt for at være godt, med mindre vi ser film. Vi har ikke surround, men selv stereo giver en god film oplevelse og er selvfølgelig perfekt til koncert DVD'er, fladskærmen venter jeg lidt med endnu, men den kommer en dag.

Det har taget mig lidt over 3 år og lidt udskiftning af grej undervejs at få sammensat det, for mig, perfekte anlæg. Men det lykkes og nu skal det forhåbentlig bare spille og spille i rigtig mange år fremover.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
bluetiger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 31 December 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert sæt du har fået skrabet sammen :-)

Godt nytår

Til top Vis bluetiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bluetiger
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 31 December 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Fint anlæg du har brygget sammen der...især højtalerne er jeg lidt nysgerrig på for de lidt større modeller brillerer med stor følsomhed...det har dine måske også...de større gad jeg godt høre engang. Jeg spiller jo osse på rørforstærker(egen konstruktion/se avatar) med EL519...de sparker røv...85W/8ohm og en hel del mere i 4ohm og 18A. Har også en model på 185W til effekt-hungrene højtalere...den er udviklet til mine magnestater.

mvh og godt nytår



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Pakke Chris
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 31 December 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej der.

Godt nytår, lækkert setup må man sige, jeg kører selv med For forstærker og effekt ude fra Bernhard og er yderst tilfreds.

Chris.



__________________
15' Tannoy Arden
15´sub system- flux acustik
passiv deling, samt LAB forstærker.

Audio-Classic Preamp
Audio-Classic MM Riaa
Audio-Classic 6c33
Microseiki BL 51
Ortofon 2M black
PS4 PRO
Til top Vis Pakke Chris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pakke Chris Besøg Pakke Chris's Websted
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 31 December 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa, og godt nytår!

Lækkert anlæg du har dig der! Lækkert forstærker sæt!

Er det egentlig de gamle puder fra SR60 du har på dine RS1?

Jeg kan kun smile lide ved mig selv, med sådanne en "svævende" sub løsning... Hvad var det lige man skulle med naboer??

Mvh: Martin


__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 31 December 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Dejligt anlæg! Klipsh er et yderst interessant gammelt mærke, jeg tror at der stadig står masser af (rørforsynede ?) hjørnehorn rundt omkring. Og de nye systemer er vist vist top notch. Har aldrig haft råd til at prøve.

Kan godt forstå du har lyst til at dele lidt ud af guldet her
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 
Kato
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 31 December 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

hej hvad er det for nogle rørslæder du spiller på er det fra audio-classsic i danmark? og hvordan spiller de? virker kvaliteten god?

MVH
Til top Vis Kato's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kato
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 31 December 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Til alle: Tak for de pæne ord 

Til tube mania: Ja, de er meget følsomme, det gav lige det sidste headroom jeg savnede. De lyder godt ved alle niveauer, men er klart skabt til at spille højt og det gør de bare godt! Jeg syntes de er rigtig gode til en lille rørforstærker.

Til M.M.M. : Ja, det er de "gamle" puder fra SR 60. Købte 3 sæt da jeg alligevel skulle have nye til SR 60'erne som jeg bruger til PC'en. Ved faktisk ikke om de laves mere? Nu er der jo kommet SR 60i i stedet med åbne puder. Ja, "svævende sub" det lyder som en god salgstekst Vi køber hus om et par år og så skal den ned på gulvet. Men hylden holder klagerne fra døren, for jeg undgår at genere med bassen ved moderart volumen (hyggemusik og film)

Til Pakke Chris: Ja, Bernhard ved hvad han laver, det er bare i orden.

Til BoPtiljudrop: RB serien er til at betale, men de andre fra Klipsch koster boxen. Kan anbefale et lyt på horn. Alle mine fordomme om horn blev i hvert fald gjort til skamme.

Til Kato: Ja, det er fra Audio Classic og de spiller bare rigtig godt, klar sprød diskant god fast bas, høj opløsning. Jeg har haft dem i 8 mdr. nu og det kører bare. bortset fra BIAS justering efter ca. 40 timers burn in, har de ikke rokket sig i BIAS (fik tjekket i nov.) og udgangsrørende får ellers lov at arbejde for føden . Det er dansk håndbygget kram med gode komponenter.

Jeg har skrevet en bruger anmeldelse på dem og mine Klipsch, hvis det har interesse. Og det var mens det hele var nyt. Nu hvor det er spillet til, lyder det bare endnu bedre

 

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 31 December 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Spændende setup... Særligt Audio Classic springer i øjnene... SMUKT

__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 01 April 2010 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Rør og horn...Nu med plasma og vinyl

Hus alteret

Det pyntede at få anlægget ned fra hylderne og væk fra hjørnet

Kablerne er der stadig

Min nye Musical Fidelity RIAA. God opløsning God bas og flot stereo perspektiv

 

Den medfølgende Ortofon Plov blev udskiftet med en Grado Gold. Ligesom RS1 er det bare en dejlig neutral lyd med god opløsning. Den får virkelig god lyd ud af rillerne. Og små ridser og knas lyder blødt og tilbagetrukket, så det ikke springer frem og forstyrrer musikken.

Project Debut 3. Stabil motor, ingen ujævnheder i musikken. Tung metal pladetallerken og ingen brum fra motoren. Der er bare stilhed mellem numrene, selv når det er højt. Dynamikken og dybden i musiken er bare i orden, da jeg først fik justeret anitskating rigtigt.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 April 2010 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Fint set up.

Har du prøvet at sammenligne Project Debut med Rega P3?

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Svend88
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 14 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 491
Sendt: 01 April 2010 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Fint set up.

Har du prøvet at sammenligne Project Debut med Rega P3?

 

Ja, det kan man godt sige. Hørte en P3 med en cambridge 540P og Rega Elys 2 pickup

Nu var det godt nok i en hi-fi forretning og ikke eget set up. Det lød godt og dynamisk og jeg havde da også bestilt sættet Rega P3 /Cambrigde 540P og en Ortofon 2 M Blue. Men som jeg skrev i et andent indlæg idag, så gik der tre uger uden der skete noget. Så jeg droppede det og fik det ovennævnte set up. Og jeg må sige at jeg er glad for at det gik som det gik, for kombinationen Debut 3, Musical Fidelity RIAA, Grodo prestise gold (og vincent kabler) er bare perfekt til mine rør og horn. Levende musik og med en varme og dybde, som jeg slet ikke kan få ud af mine CD'er selv om DAC/CD afspiller setup koster det dobbelte af pladespiller /RIAA set up. Men CD lyden er nu også god, bare på en anden måde. Men særligt de gl. optagelser fra 60-70-80'erne lyder langt bedre på vinyl, jeg ved det, for jeg har købt de fleste org. plader fra perioden på vinyl, som jeg før havde på CD og en del nye udgivelser på vinyl er også kommet med. Jeg er stadig glad for min musik på Cd og det lyder rigtig godt... men jeg tror sgu' der kommer mest vinyl på ved de fremtidige lyttesessions.

Til top Vis Svend88's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend88
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 01 April 2010 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan give dig ret i at musik fra 60'erne 70'erne lyder bedst på vinyl, som du siger er der mere krop i og varme, synes mange af genindspilninger på CD, er alt for lyse, især, når de er remastered.

Det hænger sikkert, sammen med, hvad jeg tror, det var mest normal med rørforstærkere dengang, og så når det oven i købet kommer til at spille på en transistor forstærker og på cd, så mister man dynamikken og varmen og krop.

Ozzy - Paranoid på vinyl er klart bedre end på CD

Jeg har selv lige bestilt en Ortofon Stylus 30 erstaningsnål og en michell record clamp og en vinylplatter, det skal spille på en gammel Akai PA 307 med akryl platter. RIAA'en er en Densen der monteret i Densen B150 og spiller på Gamut PHI5 højtalere.

Solvin har være så flink, at ville hjælpe, med opsætning af Pick Up osv.

Det er virkelig flot gjort af ham

Så det bliver spændende

Men det skal ikke fylde i den tråd, det bliver beskrevet, når jeg får taget billeder, af mit stereo set up.

Spændende anlæg, du har der.

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
BoPtiljudrop
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Januar 2009
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1226
Sendt: 01 April 2010 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jeg tror langt hen af vejen at de remasterede CD'ere lyder mindre godt, fordi de ofte er komprimerede. Sikkert for at imødegå kvaliteten af det minuslyd-forbrugerelektronik der generelt er udbredt. Og en god rørforstærker har et absolut lige så udvidet frekvens område som en transistor fætter! Wes!
Til top Vis BoPtiljudrop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BoPtiljudrop
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes