Så er det vist på tide med en lille update.
Jeg er flyttet siden sidst, og det er gået ud over anlæggets placering - paradoksalt nok er min musikglæde eksploderet her på det sidste - go figure.
Hele sidste år har jeg været i en krise, musikmæssigt. Der gik længere og længere tid imellem jeg satte en plade på og nød musikken, og min iPod overtog hele tjansen. Jeg hørte derfor næsten ikke musik hjemme i lang tid, noget der ikke ligner mig - men så skete der noget - solen tittede frem og jeg fik pludselig lyst til at fise ind og købe nogle plader. Straks efter lagde jeg mærke til hvor slemt det stod til med min pickup. Min gamle Ortofon 510 MkII var blevet noget skinger at lytte til, og blev, efter lidt rådslagning med h4a, byttet ud med en Ortofon 2M Red. Umiddelbart efter blev min, noget ringe, Aurora RIAA udskiftet med en Cambridge 540P, og nu kan jeg slet ikke holde op med at sætte musik på

Mit anlæg består nu af følgende:
Forstærker: Holfi Integra 8, Anniversary Edition
Højttalere: B&W DM602 S3 på Blackfoot standere
Pladespiller: Pro-Ject RPM4 med Pro-Ject 9 arm og Ortofon 2M Red PU
RIAA: Cambridge 540P
CD: Denon DCD-725
Tuner: Marantz ST-35
Høretelefoner: Sennheiser HD580
Signalkablerne fra Pladespiller til RIAA og RIAA til Holfien er TaraLabs RSC Axiom. Fra CDen til Holfien er der et sæt Chord Calypso. Lakrids forbinder Tuneren.
HT kabel er QED Micro (singlewired - jeg kan sgu ikke høre forskel

)
Som sagt har placeringen lidt gevaldigt efter flytningen, men min musikglæde er højere end nogensinde. På trods af at HT står meget uheldigt lyder de stadig godt, og med den rette siddeplads er der endda et hæderligt lydbillede. Uanset hvor jeg sidder spiller de dog levende og engagerende - og det er nu engang det vigtigste

Nu lidt billeder til jer der kom så langt

Det nyeste indkøb - en Ortofon 2M Red til min Pro-ject RPM4 (Læg mærke til den matchende LP

)

Det næstnyeste indkøb - en ny Cambridge 540P RIAA.

Og så lige et af bagsiden og de flotte (synes jeg) RSC Axiom kabler

Anlægets nye placering

HT placering

Pro-Ject RPM4eren og den røde LP (som ikke er helt almindelig)

Fremtiden? Ja, en ny CD afspiller eller muligvis DAC/Drev bliver det forhåbentlig til på et tidspunkt. Hvis det går rigtig vildt for sig kan det endda være at jeg køber et skærmet kabel til tuneren

Nu vil jeg sætte endnu en plade på og groove lidt på det hele - husk nu at købe noget ny musik her når vejret er godt, det er næsten en oplevelse i sig selv