Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 23:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Skjold HiFi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Der er sket så meget nyt, så jeg tænkte det var tid til at skyde et par billeder

Højttalere:

Focal JM Lab Electra 907 BE Signature 25TH Limited Edition

Forforstærker:

Doxa 07

Effektforstærker:

2 stk Doxa 70SE

Cdafspiller:

Burmester Rondo 992

DAC:

Audio Alchemy DDE 1.0 ps two

Audio Alchemy DTI Plus ps

Audio Alchemy XDP/DTI ps one/Four

Kabler:

Blue Jeans Cable LC-1

Blue Jeans Cable 1694A

QED Qunex 4S

YYW H2016A

Jeg synes egentlig det er ved at være ret godt. Men jeg har store problemmer med efterklang, og sofaen står lige op af væggen. Men de accu-dan plader hjælper rigtig meget. Men jeg regner med at jeg snart finder en lidt større lejlighed så jeg kan få lidt mere plads til anlægget
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Marts 2009 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Kan du da så lige få lagt nogle billeder ind af dit set up

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2009 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået skiftet lidt ud. Spiller nu på diva og et sæt doxa 70se og en doxa 07 forforstærker.

Jeg uploader billeder om et par dage.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet lidt nye billeder

edge
Branchemedlem
Branchemedlem
Edge Audio Solutions

Bruger siden: 21 Februar 2009
Sendt: 13 September 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Er du tilfreds med dine Audio Alchemy? Jeg har købt en DAC-IN-THE-BOX men har ikke mulighed for at få den hørt før jeg for min nye cdafspiller hjem.

EAS will rise again...
Til top Vis edge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edge Besøg edge's Websted

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Ja den gør det rigtig godt. Det er den del af anlægget jeg har haft længst, alt andet er blevet skiftet. Så et eller andet gør den rigtig Den har forbedret alle cdafspille jeg har sat på den. Den har gode 3d egenskaber og der kommer smæk på bassen uden bulder. stemmer ovs lyder bare mere rigtig med den.

Men jeg kunne godt tænke mig at prøve en XDP. Den skulle være endnu bedre. Men jeg har desværre ikke set en til salg.

Hvad var grunden til at du valgte en dac in the box?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 September 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Fedt setup  Kan især godt lide dine højtalere og cd maskineri...

Synes det tit man høre om folk med efterklangsproblemer med skrå vægge. Er det virkelig så slemt

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Tak skal du ha

Ja det er ret slemt. Det er et gammelt kollegie og jeg har ca 6m til loftet Men som sagt så håber jeg snart vi finden en anden lejlighed.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Her er lidt billeder af nogen af de netkabler jeg bruger. Hvis jeg skal være ærlig, så kan jeg ikke høre forskel på dem . Men det jeg egentlig var ude efter var nogle ordentlige skærmede kabler og få samme stelpotentiale. Men jeg mangler endu en ordentlig shucko skinne.

Furutech FP-314Ag

Lapp Ölflex Servo FD-781CP

belden 83803

P Sikjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Sendt: 17 September 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Supras strømskinne er ret OK og til en fornuftig penge også.

Dine accu-dan plader hvor har du købt dem?

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Jeg vil have en strømskinne uden filter, så den er udelukket. Tror jeg køber den her

http://www.soundsfine.de/epages/61272132.sf/de_DE/?ObjectPat h=/Shops/61272132/Products/NKDIY020/SubProducts/NKDIY020-000 1&ChangeAction=SelectSubProduct

Accu-Dan pladerne kan kan købes ved dem i rødding. De koster 410kr + moms De virker rigtig godt.

http://www.accudan.dk/produkter.html

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej Michael, Hvordan arter det sig ny hvor det er fortrådet helt i gennem med LC-1 ? Er også lidt spændt på om de AQ kabler bliver for mørke i lyden til dit system.

Hagrid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Super set-up du holder dig...det ser bare godt ud

Lytter selv på Focal Micro Utopia BE og er super tilfreds...dog overvejes nyt på forstærkersiden  Hvordan håndtere dine Doxa Focal'erne...??? Har selv Xindak spændt for og den gør det nu godt...men andet kunne nu stadig være en mulighed

Til top Vis Hagrid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hagrid

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Hej Michael, Hvordan arter det sig ny hvor det er fortrådet helt i gennem med LC-1 ? Er også lidt spændt på om de AQ kabler bliver for mørke i lyden til dit system.

Nu har jeg endeligt fået lidt tid i aften til at lytte. bjc kabler smed jeg på med det samme. Og jeg har ikke rigtig nærlyttet. på dem. Men jeg mener at kan høre at stemmer står mere præcist. Men AQ kablet gør det rigtig godt. Det er som om at lydbilledet er rykket en meter længere bagud. Det er ikke som om det har gjort lyden mørk, næsten tværtimod. Men uden at det bliver trættende at høre på. Så det gør det faktsik rigtig godt her Jeg har før haft svært ved at høre forskel på kabler. Jeg har lidt de bjc kabler mistænkt for at gøre rigtig meget for normalt har jeg ikke kunne gøre de store forskelle Jeg mener enda at kunne høre forskel på de skide strømkabler Har lige smækket et andet kabel på cdafspilleren og det gør det væsentlig dårligere end Furutech FP-314Ag. Så der må virkelig være hul igennem de bjc kabler. Men det skal lige have lov til at give strøm til computeren et stykke tid så vil jeg prøve det igen

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Hagrid skrev:

Hejsa...

Super set-up du holder dig...det ser bare godt ud

Lytter selv på Focal Micro Utopia BE og er super tilfreds...dog overvejes nyt på forstærkersiden  Hvordan håndtere dine Doxa Focal'erne...??? Har selv Xindak spændt for og den gør det nu godt...men andet kunne nu stadig være en mulighed

Tak for ros

De er nu også vildt lækre de utopia.

Jeg har ikke haft så meget forskelligt på dem. Men jeg syntes doxa, gør det udemærket. Kunne godt bruge en lidt federe og slagkradig bund. Der halter doxa lidt. men alt i alt så synes jeg det spiller rigtig godt.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
dan a. skrev:

Nu har jeg endeligt fået lidt tid i aften til at lytte. bjc kabler smed jeg på med det samme. Og jeg har ikke rigtig nærlyttet. på dem. Men jeg mener at kan høre at stemmer står mere præcist. Men AQ kablet gør det rigtig godt. Det er som om at lydbilledet er rykket en meter længere bagud. Det er ikke som om det har gjort lyden mørk, næsten tværtimod. Men uden at det bliver trættende at høre på. Så det gør det faktsik rigtig godt her Jeg har før haft svært ved at høre forskel på kabler. Jeg har lidt de bjc kabler mistænkt for at gøre rigtig meget for normalt har jeg ikke kunne gøre de store forskelle Jeg mener enda at kunne høre forskel på de skide strømkabler Har lige smækket et andet kabel på cdafspilleren og det gør det væsentlig dårligere end Furutech FP-314Ag. Så der må virkelig være hul igennem de bjc kabler. Men det skal lige have lov til at give strøm til computeren et stykke tid så vil jeg prøve det igen

Hej Michael, BJC LC-1 er på mange måder et rigtig godt kabel, det har en rigtig god mellemtone som tilføre en smule drive i musikken, toppen er rimelig detaljeret,men det beste er dog et den ikke stikker af , bunden er ikke spicial dyb, men det der er er meget fast og hurtig, så alt taget i betragtning så snakker vi om et meget harmonisk kabel til en maget lav pris, man kan sagtens finde kabler med mere hul i gennem, mere udstrækt, detaljeret og beder evne til at fange de små farve skift på instrumenterne, men det er til en helt anden pris.

AQ kablet var nu heller ikke dårlige her, har også bemærket dere evne til ikke at blive øretrættende, men spil du nu bare lidt på det, hvis det er et du vil beholde så finder vi jo nok en pris på det.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Så er det tid til en update.

Jeg fik for nogle uger siden, lyst til at få fat i en sub til en film i ny og næ. Jeg faldt så over en billigt paradigm ps-1200, Som jeg har læst både godt og skidt om. Jeg må give dem ret i at den virkeligt kan få alt til at vibrere Men den lød egentlig ikke særlig godt. sikke en gang bulder og kasselyd. Så den har jeg idag skiftet ud med en Audiovector C-Sub, den gør det umiddelbart meget bedre. Har brugt et par timer på at sætte den op, så jeg sidder men en pæn hovedpine Men jeg mener den er ok integreret nu. Til pengene gør den i hvert fald helt ok.

Der er også sneget sig lidt mere ind. Et nyt tv Panasonic V10 50" Som dan a. Har været behjælpelig med at få hængt op. Men mere spændende et AA XDP/DTI sæt. Det har jeg søgt efter i lang tid. Da det så endelig kom med posten fandt jeg ud af at den optiske indgang var halvdeffekt, et af benene var knækket. Så den har jeg desværre ikke fået lyttet så meget på. venter på at jeg for mig taget sammen til at få købt en ny tos modtager og få den monteret. Billeder må i lige vente lidt med. De kommer

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Det var da ærvelig med det AA XDP/DTI sæt, har du kontaktet sælgeren ?

Så er der den sub, syntes du det er nødvendig i det forholdsvis lille rum eller er det bare for at få sofaen til at hoppe .

Du må kigge forbi en dag med dit LC-1, tror måske du bliver overrasket over LC-1x2 XLR eller så er det voodoo kablet der rykker i gennem, har jo lidt svært ved at bedømme det, for havde jo ikke voodoo kablet da jeg selv brugte "normal" LC-1.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Ja jeg har kontaktet sælger. Men han kan desværre ikke engelsk. sættet er fra italien og alt korrespondance fra ham har lige været i gennem en net translater. så det er lidt svært at forstå hvad han mener. Men ha skriver at sættet virkede inden han sente det. Som det også stod i annoncen. Jeg kunne også få signal igennem ved at vrikke med stikket. Men der skal et nyt til. Det koster heldighvis ikke mere end en 100 lab.

Mht. sub, så manglede jeg noget bund under 40/50hz. Og så er det altså noget andet, at se film med lidt ekstra bas. Den bliver IKKE brugt til musik

Det lyder godt at du er positivit overrasket over dine hjemme gjorte kabler. Vi kunne måske finde en dag i næste uge? Har du mulighed for at lave samme nummer med rca stik? Hvad gav du egentlig for kablet. Og var det fra uk eller us?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2009 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Jeg Købte 12m BJC LC-1 hos Raw cable i US, det kostede 353 dkr. inc fragt, så kommer told og postdanmark gebyr til 204 dkr. altså 557 dkr total. Der går jo 4m til hvert 1m sæt og har jo brugt til 2 sæt( det dobbelt lagte lc-1 og det sand dæmpet), de sidste 4m er til et RCA kabel til min riaa, problemet i en RCA udgave er et de fleste stik kun tillader et kabel med en dia. på 10mm, det eneste RCA stik jeg har fundet der kan bruges er VDH C-12(12mm kabel indgang), det er ikke helt billig så bruger lidt tid på om man nu kunne finde et billiger alternetiv. Tror jeg dropper det sanddæmpet, det er så stiv at det ikke er til at få på plads bag elektronikken uden jeg får splittet noget ad.

Vedr. besøg/lytning så kunne det være tirsdag aften, onsdag aften, fredag fra 13:00 til 17:30 eller i weekenden, du giver bare en melding

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes