Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2024 | 15:27   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: XTZ Class A-100 & XTZ 99.26 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lionborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

XTZ Class A-100 & XTZ 99.26 Walnut.

Højttaler: 99.26 er en fantastisk højttaler, den spiller røven ud af bukserne. Toppen er helt klar og sprød, og bassen spiller som en drøm. Det eneste problem med bassen er at det betyder meget om puderne er i reflexerne eller ej. Med er der ikke så meget dybbas og slag over det. Der er den mere sådan blød, og dejlig at høre på. Synes personligt selv, at med små højttalere skal en sub klare bunden og højttaleren skal ikke lave for meget bas, så det overgår den lækre klang fra diskanten. Det kan det nogen gange synes jeg. Men højttaleren er værd at købe, og så koster den ikke alverden. Til den pris er det den vildeste højttaler. Men det er tråsaldt en High-End speaker. Med et par ordenlige kabler til måske 1000kr er de kørende på højeste niveav.

Kabler fra CD-afspiller/SACD-afspiller/DVD-afspiller må gerne være rigtig rigtig rigtig gode, da det skal til at man yder mest af højttaleren. Jeg har bare ikke lige penge endnu. Men efter jeg har købt en XTZ 10.16 10" suvwoofer kommer der nye kabler. Lige nu har jeg Dali Blue Wave Bi-wire og Standard Argon signalkabel.

Forstærker: Da jeg fik den hjem tænkte jeg: sh*t et monster jeg skal have stående. Men nu er jeg godt nok glad for den! Den spiller overdrevet, hjernedødt, total brutalt højt. Jeg har ikke været i nærheden af hvor højt den kan spille.. heller ikke med mine gamle Evidence 470, som spiller højere end mine nuværende. Man kunne bare tydligt høre forskeld på den NAD C352 jeg havde på Dalierne, og på XTZ'en jeg fik hjem på dem. Den er værd og købe, og hvis ikke? så i det mindste lyt til dem til du vil købe den. for den er virkelig vild. 

Før har jeg haft en masse andet bl.a. Denon surround, NAD C352, Cerwin Vega CLSC-10, Dali Evindece 470, System Audio 1530, Audiovector HD6-XT, B&W DM603S2, Dali Ikon-2, Dali Suite 1.2 og lidt andet.

Mine andre anlæg har også været rigtig gode synes jeg selv, men der er bare noget over lyden af de her XTZ. Toppen er meget mere detaljeret og klar. Stemmerne er meget mere sprøde og høre på! Fx i mine Dali Evidence 470 jeg havde før dem her var en helt anden lyd.. Synes den var meget grumset, og underlig efter jeg ar fået XTZ. Den var fin nok, men "Dali lyden" er nok bare ikke mig. Mine gamle B&W DM603S2 var min farvorit højttaler af dem jeg har haft. Jeg solgte dem fordi jeg ikke var så meget inde i det der med forstærkere den gang. Der var det bare højttaleren der betød alt troede jeg. Havde en lille Denon AVR 1905 på dem, og lyden i Denon's forstærkere synes jeg nu er elendig til prisen. Havde jeg købt en ordenlig forstærker tror jeg ikke jeg ville ha skiftet dem ud, måske til en størrere model. Solgte dem til min far, så de står stadig i stuen og rocker. Dali Ikon2 er der ikke så meget at sige om, det er en fin højttaler til prisen. Man får massere synes jeg. Men når jeg tænker over det er mine nuværnde XTZ 800kr billigere, og spiller 1000 gange bedre. HD6-XT var en speciel højttaler synes jeg! Fed fed lyd, men den der Vifa XT25 diskant var ikke noget for mig. De holde i 4 måneder, så var der ikke rigtig mig mere. System Audio var rent ud sagt en skandale efter mine holdninger! Diskanten var elendig, de små hurtige enheder fejlede egentlig ikke rigtig noget, men for speciel mørk lyd til mig. Den gang hørte jeg kun Rap, HipHop og Rock. Nu hører jeg næsten alt andet end HipHop og Rap, så kan ikke rigtig samligne med noget. Nu høre jeg mere hend i retningen af; Tina Dickow, Seal, Linkin Park, John Mayer, Jack Johnson, Lifehouse, Kim Larsen, Kurt Nielsen, Kashmir, Big Fat Snake, Creed, Staind osv. Mest sådan nogen genre.

Head-Fi: Denon AH-D1001.

Er ny her på siden, så skriv gerne hvad som kunne være smart. tak

Til top Vis Lionborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lionborg
 
sydjylland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hej Lionborg.

Har selv en XTZ CLASS A100 forstærker, og giver dig ret. Den er virkelig god til prisen... Har tidligere haft en Densen Beat, Cayin 153B, proton D1200 effekt+Croft micro rør forforstærker samt andet forskelligt grej.

Men XTZ forstærken spiller iforhold til Cayin med en bedre punktformlighed på de forskellige musikere, samt meget mere musikalsk. Cayin havde i mit setup en lidt hidsig lys (klinisk) lyd.

Jeg spiller på Dali ikon 7 højttalere, og har også selv overvejet XTZ højttalere, men de er ikke sådan lige til at komme til at høre når man som jeg bor i jylland. Ærgeligt at der ikke findes en dansk forhandler

Ellers syntes jeg det er et fedt setup du har dig, til fornuftige penge også.

mvh. Lars

Til top Vis sydjylland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sydjylland
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

sydjylland skrev:

Ærgeligt at der ikke findes en dansk forhandler



XTZ har jo buy and try, har lige skrevet med dem og de tog 60 £ i forsendelse...
Endte dog med at købe hos fyndsbørsen..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
Lionborg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

ja, det der "buy og try" sku vist være okay, hvis man ik kan lide det. Men jeg er 100% tildreds med det.
Til top Vis Lionborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lionborg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes