Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 07:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Yaqin MC-100B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 September 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

[img]http://img263.imageshack.us/img263/6122/billede007vj5.jpg[ /img]

[img]http://img140.imageshack.us/img140/3663/billede008og7.jpg[ /img]

Hej Folkens. Jeg har lige anskaffet mig sådan en.

Der er ved den indledende lytterunde meget godt 'hul igennem' kineseren.

Jeg prøvede lige for sjov, at skifte ecc 83 rørene ud med et på Mullard rør fra 50'erne. Hold da- en forskel. Der kom betydelig mere rum og atmosfære. Nu må vi se om forstærkeren kan holde og kan den det, så ryger min silverline. (nad) Er her andre på denne site der kender Yaqinfætteren.

Jeg er ikke rigtig interesseret i at høre på fordomme om kinagrej, men er interesseret i en objektiv vudering af 'fætteren'. jeg har førøvrigt givet 4100,- kr for dyret og har ikke hørt noget bedre i prisklassen. Jeg kommer måske senere med en mere detaljeret vudering af lyden fra rørbamsen på de 29 kilo.

Venligst Jesper

Input Power 

110V-240V  AVAILABLE

Output Power

ultra-linear 2x 65W RMS, triode state 2x 45W RMS (8 ohm)

Valve/Tubes 

KT88x4 6SN7x4 12AX7x2

INPUT

Integrated 0.3V Power 0.6V

Use Pressure 

110 V - 240V

Consumption 

300W

Harmonic Distortion 

<0.5%(1KHz60W)

Frequency

20Hz~100KHz (-1dB,10w/8 ohm)

Signal/Noise Ratio 

>8dB  "A Weight"

Load impedance 

8ohm or 4ohm

Signal Inputs Level 

>300mv

Audio Input

4 groups

Audio Output 

2 groups

Input impedance 

20Kohm

Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 September 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Ja, den er direkte brandfarlig hehehe. Havde en i 3-4 dage, så røg den i skralderen

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 September 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Er selv ejer af en Yaqin forstærker, så det undrer mig ikke at du er optimistisk. God lyd for en fornuftig penge...Alt andet er snobberi.

Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:

Er selv ejer af en Yaqin forstærker, så det undrer mig ikke at du er optimistisk. God lyd for en fornuftig penge...Alt andet er snobberi.

Hvad dog det for noget usmagligt pladder og fyre af. De kinøjser klumper er elendigt skruet sammen og lyder forfærdeligt. Mudret bas, flad mellemtone og en top helt uden detaljer og rigtig timbre. Snobberi, tsk noget vås. Bare fordi nogen af os har sans for godt musik og kvalitet, så vi snobber.

Kina grej er og forbliver noget bras, som er bygget under groteske forhold. Mange har brændt nallerne godt og grundig på dem. Og mange af dem er ulovlige og bruge i danmark. De hverken CE goekendt, eller stemplet til EU brug.

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo ikke alt Kina grej der er noget bras og hvis man kigger nøje på mange "mærkevare" enheder så står der som regelt "Made in China", men vil give dig ret i at man desværre hører alt for tit om de forfærdelig forhold som mange kinesere arbejder under

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

xiuxiu skrev:
Nu er det jo ikke alt Kina grej der er noget bras og hvis man kigger nøje på mange "mærkevare" enheder så står der som regelt "Made in China", men vil give dig ret i at man desværre hører alt for tit om de forfærdelig forhold som mange kinesere arbejder under

ja, desværre tyr mange til kina og får deres grej lavet der. Væmmes også ved det. Og vil ALDRIG købe noget, som jeg ved er lavet under sådanne forhold.

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Ærlig talt.

Er der nogen af jer der har været på fabrikken?

Nej vel - så spar mig for jeres fordomme.

QUOTE=kennethjensen]

xiuxiu skrev:

ja, desværre tyr mange til kina og får deres grej lavet der. Væmmes også ved det. Og vil ALDRIG købe noget, som jeg ved er lavet under sådanne forhold.

[/QUOTE]
Til top Vis jesper olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesper olsen

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Jamen så er jeg så lige blevet kaldt en barnerøv. Og ja...der var så din første fordom! 

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

I kan godt diskutere emnet hvis det var hvad trådstarter havde i hovedet, men hold det venligst på et sobert plan. Gå efter emnet, ikke personen eller personerne.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Jamen så er jeg så lige blevet kaldt en barnerøv. Og ja...der var så din første fordom! 

Det har jeg fjernet, forkert udtrykt af mig. Beklager. Men jeg har set så meget grusomt ske i kina i forbindelse med bla hi fi.

Jeg lader vær med og udtrykke mig mere om dette.

(tip til ejer af overstående forstærker, få den gået igennem hos en tekniker, der kan sidde en masse stumper i den som ikke er nødvendigt = bedre lyd )

santashooter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

handler denne diskussion om arbejdsforholdene på fabrikken eller om lydkvaliteten.
Jesper spørger efter en vurdering af selve produktet, ikke om det er etisk eller moralsk korrekt at købe og benytte sig af forstærkeren.

du har kommet med din holdning Kenneth, "Mudret bas, flad mellemtone og en top helt uden detaljer og rigtig timbre"
det spændene bliver så:

- tror du denne oplevelse vil ændre sig med mullard rør, som jesper prøvede med?
- hvad har du af udstyr som du sammenligner den med?

vi skal huske at jesper starter en tråd med et spørgsmål som han gerne vil have interesserede medlemmer svarer på. er man ikke interesseret i at svare på spørgsmålet, så burde man vel lade være med at skrive.

at Jesper har fundet god lyd til de penge og han selv mener det er det bedste i prisklassen kan vi jo aldrig tage fra ham.

mvh.
Søren Iversen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

santashooter skrev:
handler denne diskussion om arbejdsforholdene på fabrikken eller om lydkvaliteten.
Jesper spørger efter en vurdering af selve produktet, ikke om det er etisk eller moralsk korrekt at købe og benytte sig af forstærkeren.

du har kommet med din holdning Kenneth, "Mudret bas, flad mellemtone og en top helt uden detaljer og rigtig timbre"
det spændene bliver så:

- tror du denne oplevelse vil ændre sig med mullard rør, som jesper prøvede med?

vi skal huske at jesper starter en tråd med et spørgsmål som han gerne vil have interesserede medlemmer svarer på. er man ikke interesseret i at svare på spørgsmålet, så burde man vel lade være med at skrive.

at Jesper har fundet god lyd til de penge og han selv mener det er det bedste i prisklassen kan vi jo aldrig tage fra ham.

mvh.
Søren Iversen

Jeg har prøvet overstående forstærker før. Men har også sagt, jeg beklager mit udbrud, men jeg er stærk imod import af kina grej som bliver lavet under disse forhold. Har tilmed kommet med tip til ejeren af forstærkeren.

Vil slet ikke begynde og sammeligne det med mit eget grej, da det en helt anden boldgade, og kan ikke sættes op mod hinanden.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

jesper olsen skrev:

Jeg er ikke rigtig interesseret i at høre på fordomme om kinagrej, men er interesseret i en objektiv vudering af 'fætteren'. jeg har førøvrigt givet 4100,- kr for dyret og har ikke hørt noget bedre i prisklassen. Jeg kommer måske senere med en mere detaljeret vudering af lyden fra rørbamsen på de 29 kilo.

Venligst Jesper

Input Power 

110V-240V  AVAILABLE

Output Power

Valve/Tubes 

KT88x4 6SN7x4 12AX7x2

INPUT

Use Pressure 

110 V - 240V

Consumption 

300W

Harmonic Distortion 

<0.5%(1KHz60W)

Frequency

Signal/Noise Ratio 

>8dB  "A Weight"

Load impedance 

8ohm or 4ohm

Signal Inputs Level 

>300mv

Audio Input

4 groups

Audio Output 

2 groups

Input impedance 

20Koh

Ingen der kan læse hvad manden skriver?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
jesper olsen skrev:

Venligst Jesper

Input Power 

110V-240V  AVAILABLE

Output Power

Valve/Tubes 

KT88x4 6SN7x4 12AX7x2

INPUT

Use Pressure 

110 V - 240V

Consumption 

300W

Harmonic Distortion 

<0.5%(1KHz60W)

Frequency

Signal/Noise Ratio 

>8dB  "A Weight"

Load impedance 

8ohm or 4ohm

Signal Inputs Level 

>300mv

Audio Input

4 groups

Audio Output 

2 groups

Input impedance 

20Koh

Ingen der kan læse hvad manden skriver?

jo da, har også kommet med tip

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Tak tak.

Hej jeg er heller ikke interesseret i ballade- jeg har bare fingrene ude efter erfaringer.

Jeg har læst diverse tråde på nettet og der synes at være enighed og den gode lydkvalitet.

Desværre er samlekvaliteten ikke helt i top- især på de tidlige modeller.

Jeg har besluttet mig, at opsøge en erfaren tekniker for, at han lige kan vudere maskineriet- måle den igennem osv. Jeg er selv meget overrasket over forstærkerens åbne spillestil.

Med fredelige hilsner.

santashooter skrev:

det spændene bliver så:

mvh.
Søren Iversen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Den kan komme til og lyde meget bedre. Har selv haft en bekendt som pillet nok 30 dimser ud af den, som ikke var nødvendige... Det åbnet lyden meget mere op.

Nu du fra københavn, så prøv www.abaudio.dk han er guru til alt hvad der har med rør at gøre  Tænk nu hvis du kunne smide en tusse mere i en, også den lød meget bedre ik

Igen, jeg beklager mit opkast hehe, prøver lige og tøre op efter mig

jesper olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Jamen tak for tippet.

Han er i mine tanker.

Venligst

kennethjensen skrev:

Den kan komme til og lyde meget bedre. Har selv haft en bekendt som pillet nok 30 dimser ud af den, som ikke var nødvendige... Det åbnet lyden meget mere op.

Nu du fra københavn, så prøv www.abaudio.dk han er guru til alt hvad der har med rør at gøre  Tænk nu hvis du kunne smide en tusse mere i en, også den lød meget bedre ik

Igen, jeg beklager mit opkast hehe, prøver lige og tøre op efter mig

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 September 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Alt forladt Kenneth...Og fint at du tører op...Men er virkelig en søgt ting at sige at alt kinagrej er skidt. Nu handler det her vel om lyd, og ikke arbejdsforhold. Kig i dit eget tøj...hvor er det fabrikeret?

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 September 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Vitalis skrev:
Alt forladt Kenneth...Og fint at du tører op...Men er virkelig en søgt ting at sige at alt kinagrej er skidt. Nu handler det her vel om lyd, og ikke arbejdsforhold. Kig i dit eget tøj...hvor er det fabrikeret?

i danmark og usa

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 September 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Dream on......Tror jeg vil forlade skærmen til fordel for en Kineser og en Tysker, der i fællesskab kan få en Amerikansk trompetist til at lyde som noget en dansker sætter pris på. Miles Davis...Kind of Blue. Brænder jeg hele kvisten af imens, snupper jeg en Malt mere, og tager skraldet senere.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes