Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 01:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: lyngdorf CD1, forstærker forslag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
malemuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige haft det behagelige besøg af en Lyngdorf CD1 her i weekenden.Jeg må sige at jeg virkelig blev imponeret over hvor mange detaljer den afslørrede og hvor megét kontrol der kom over bassen. Det eneste jeg synes der mangler er noget varme ,men det kan måske skyldes min forstærker så jeg ville egentlig høre om der er nogen som, har nogle fortærker forslag til lyngdorf cdén. Min egen idé til en forstærker er AUDIA Flight Two men jeg har ikke hørt den endnu . Og hvad med lyngdorfs egenforstærker med roomperfect, er det godt ??

Til top Vis malemuk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malemuk

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 September 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

du har kun haft CD1 på besøg?!?! Hvorfor så ikke prøve at høre en Audia CD inden du beslutter dig til Lyngdorfen? De har også masser af detalje og god styr på bassen, samt musikalitet og varme...

Ang. forstærker kender jeg ikke Lyngdors, men har selv Audias Pre og vil ikke bytte den for noget andet. En kammerat havde Flight two, men var ikke helt tilfreds med den. En anden kammerat har Flight One og er enormt glad for den. Så ud fra den betragtning, vil jeg da råde dig til at tage springet op til en Flight One. evt. brugt.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 September 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hvis du ønsker kontrol over bassen samt en lækker varm lyd kan jeg "varmt" anbefale Pathos Logos.

Har ikke hørt den med Lyngdorf CD1.

malemuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 September 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

På lørdag tager jeg til Odense for at høre på noget Audia. Igår Var jeg nede i den lokale hifiklub,for at høre cd 1 med deres roomperfect forstærker. Jeg må sige at det lød rigtig fedt , sættet gjorde lyden super detaljeret og med masser af luft imellem instrumenterne, stemmerne blev gengivet med en kanon sprød lyd, måske næsten for meget . Det eneste jeg havde imod det var egentlig at det hele var så neutralt.....ja måske lidt fladt og her snakker jeg ikke om lyd billedet for det fejlede ikke noget . Nå men det bliver spændende at få hørt lidt på audia på lørdag så må jeg se om det er mere det jeg går og leder efter.

Til top Vis malemuk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malemuk

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg var på messe i weekenden og hørte der de store Gamut til 650.000 kr...

Mit indtryk var lidt det samme som du beskriver; meget neutralt grænsende til kedeligt. De spiller selvfølgelig godt - det skal de næsten gøre til den pris, men det var ikke lige min smag.

Jeg savnede lidt glød, varme og musikalitet. Og det har mit Audia/VA setup, så det er jeg ikke blevet mindre glad for, efter weekendens prøvelytning.

God tur til Odense...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes