Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 03:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Endnu et typisk anlæg fra Hi-Fi Klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest vil jeg gerne sige at jeg er stor fan af psykadelisk rock og 60'er/70'er rock 'n' roll. Jeg hører bands som Pink Floyd, The Moody Blues, Steppenwolf, The Who, The West Coast Pop Art Experimental Band (andre der kender dem?), Steve Miller Band, Jethro Tull, Status Quo, The Beatles og meget mere. Jeg tilhører den type personer der holder fast i at cd'er kun er et lille glimt af hvad en vinyl skive kan præstere. Og det er med dette i tankerne (og min hobby som vinyl samler) at jeg har sammensat mit stereoanlæg.

Mit anlæg består af:

En NAD C352 stereo forstærker.

En NAD C555 pladespiller (jep, rigtig musik skal høres på det rette medie)

En NAD PP2 Phono Preamp

2 stk. Dali Evidence 470 gulvhøjtalere

Prism Omni 2 højtalerkabler fra TARA Labs

TARA Labs RSC Missing Link kabel (til 'the missing link' mellem forstærkerens Pre-in og Pre-out)

Et QED Qunex 3 kabel mellem preamp og forstærker.

Et VT Filter Chord kabel fra Valhalla Technology. (Netstøjsfilter)

Jep, jeg ved godt at det er et typisk 'Hi-Fi Klubben' anlæg.  Jeg har ikk nogle billeder i øjeblikket men vil snart kunne lægge nogle ind.

Evidence 470 højtalerne laver MEGET kraftig resonans når de står mindre en 1-1,5 meter fra en væg hvilket har givet mig lidt problemer med opstillingen, men en fordel ved disse højtalere er at det ikke betyder så meget om du får dem vinklet perfekt. De er vældigt gode til at fylde et rum ud hvad enten det er lav musik eller bragende høj rock, og har en meget varm og blød tone som efter min mening egner sig særligt godt til ældre rock. Specielt de gamle Floyd plader som Meddle og Animals er fortryllende på dette setup!!!

Jeg har ikke meget erfaring med hi-fi og tager varmt imod forslag og kommentarer

Til top Vis Crazy Diamond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crazy Diamond

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

I øjeblikket står min forstærker og pladespiller på et træbord, dette er dog kun en midlertidig løsning indtil jeg flytter til april og sætter det op på VM Acoustics S1 hylder.
Til top Vis Crazy Diamond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crazy Diamond

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Og der skulle have stået PP2 istedet for PP"

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hej Crazy.

Og velkommen til.

Det lader til at du er godt på vej.

Min erfaring med DALI-højttalere er, at Evidence-serien lyder bedste helt uden vinkling, så man lytter off-axis.

(Du kan godt rette i dine egne indlæg, hvis du vil. Brug den lille knap nederst til højre i dine indlæg )

Og se så at få tage de billeder!

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Nårh ja, den knap havde jeg slet ikke set, hehe 

Mit værelse er slet ikke præsentabelt nok til at jeg kan tage billeder  Men jeg skal nok få det ordnet hurtigst muligt. Tak for kommentaren

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Crazy Diamond skrev:

Nårh ja, den knap havde jeg slet ikke set, hehe

Mit værelse er slet ikke præsentabelt nok til at jeg kan tage billeder Men jeg skal nok få det ordnet hurtigst muligt. Tak for kommentaren

HAHA, det kender jeg kun alt for godt
Jeg glæder mig til at se billeder

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

lidt rettelser.. har skiftet mit phono kabel fra preamp til forstærker til et Qunex 3 kabel og har også tilføjet et stk. VT Filter Chord fra Valhalla Technology for at få en jævn strømforsyning på forstærkeren.. Bor i lejlighed så det er sgu dejligt langt om længe at få styr på støjen Jeg satser på at få tid til at tage nogle billeder i løbet af den kommende weekend

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Overvejer at investere i i et sæt Disc Of Silence til at isolere min pladespiller. Er dette en god/dårlig idé, er der lignende produkter til cirka samme pris i bedre kvalitet?

http://www.solid-tech.net/isolator.htm#7

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om det vil give en stor forskel, men prismæssigt synes jeg det virker lidt som overkill. Er de ikke ret dyre?

Guide til billedupload

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

synes jeg fandt et link på en anden tråd hvor man kunne få dem får 1060,- for tre stk. og min pladespiller har kun tre fødder så det passer jo meget fint. Men ved ikk om det gør så stor en forskel når mit udstyr ikke er i top klasse

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Jeg tror faktisk netop det kan gøre en stor forskel på en pladespiller i den klasse, da man kan forestille sig at der er sparet på affjedringen. omvendt er det ca. en tredjedel af prisen på din pladespiller. men jeg ved det ikke.
Det kan jo være du kan låne nogen med hjem?

Guide til billedupload

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

hmm ja det kunne være en idé at prøve det, pladespilleren skulle vidst i sig selv være konstrueret til at absorbere vibrationer, deraf de tre fødder som skulle være stød absorberende, men det er sgu begrænset hvor meget isolering man får med en så billig pladespiller.

Men det er sgu en dejlig pladespiller som jeg varmt kan anbefale, den er fuldt manuel så motoren laver ikke ligeså mange vibrationer og den har Rega arm som jo aldrig er et dårligt tegn:) Lyden er klart den bedste jeg har hørt på en pladespiller i den pris klasse og jeg vil mene den spiller på samme niveau som en pladespiller til 6-7k, men det er selvfølgelig kun min personlige mening. Til alle der har brug for en billig pladespiller der kan levere en tilfredsstillende lyd som uden problemer kan trække dig langt ind i drømme verdenen har den her mine varmeste anbefalinger

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Crazy Diamond skrev:

Evidence 470 højtalerne laver MEGET kraftig resonans når de står mindre en 1-1,5 meter fra en væg hvilket har givet mig lidt problemer med opstillingen, men en fordel ved disse højtalere er at det ikke betyder så meget om du får dem vinklet perfekt. De er vældigt gode til at fylde et rum ud hvad enten det er lav musik eller bragende høj rock, og har en meget varm og blød tone som efter min mening egner sig særligt godt til ældre rock. Specielt de gamle Floyd plader som Meddle og Animals er fortryllende på dette setup!!!

Hey Crazy Diamond

Jeg har selv et par Evidence 470 og kender dit resonans-bulder-problem Min løsning på problemet var at lytte til et godt råd: Stop et par gamle sokker i de bagudvendte porte! Og vupti, bassen strammes kolosalt op og det hele lyder herligt. Et andet tip er derefter at putte SD-fødder under højtalerne (kan købes hos AudioArt) i stedet for spikes - det hiver mange flere detaljer frem i musikken og strammer yderligere op i bassen. Men i øvrigt tillykke med det hele - ikke mindst din musiksmag 

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

den med sokkerne hjalp sgu:) alternativt, men genialt:) tak for rådet, tror også jeg tjekker fødderne ud

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

kan du sende et link til de fødder?

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Crazy Diamond skrev:
den med sokkerne hjalp sgu:) alternativt, men genialt:) tak for rådet, tror også jeg tjekker fødderne ud

Det er vist for almindeligt brugt til at være alternativt Prøv også SD fødderne. Lidt "dyre", men absolut pengene værd!

Se:

http://www.sonicdesign.se/sdfeet.html

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

De er jo også en oplagt mulighed under pladespilleren.

Guide til billedupload

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

ja det er selvfølgelig rigtig nok, kunne være man skulle spare sammen til ekstra sæt så

Jeg skal også snart have købt mit et rack/væghylder. Hva er bedst? Tænker først og fremmest på at få isoleret min pladespiller mest muligt. Det må max koste 5.000, 3.000 ville være bedre

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Hej C.D.

Hvad måtte du slippe for den Valhalla ting (og hvor kan man købe den)?

Jeg vil nu også mene at de Solid Tech Disc of Silence er overkill i forhold til hvad du ellers kunne bruge pengene på. Et Rega RWB til din C555 er alt som behøves (jeg regner med at fødderne er placeret ligesom på en Rega).

SD Sonic Design puderne var en klar forbedring frem for spikes til mine Heybrook Quartet (2-vejs standerhøjttalere). Om det bliver lovligt vakkelvornt med høje slanke højttalere skal jeg ikke kunne sige. Snak med Tom hos Audio Art. Det er aldrig kedeligt & han fylder dig ikke med salgsgas. Jeg fik lovning på at jeg bare kunne returnere puderne hvis jeg ikke var tilfreds.

Jeg tror ikke at SD puder under en pladespiller er nogen god ide.

Angående et "rack". Hvad med noget så enkelt som 1 stk. Corras fra IKEA? Det koster ikke alverden. Det skulle være bredt nok til din forstærker (er det ikke en C352 du har?). Det er måske ikke hifi godkendt men se her:

Jeg har tilladt mig at stjæle et billede fra den gode Hr. Mirland. Pladen kender du jo. Nu ved jeg ikke om du har brug for 3 hylder (pladespilleren skal jo på væggen). Fjern hjulene og læg en tung betonflise under (de findes alle vegne ). Læg gerne en korkplade imellem flisen og rack'et. Nu skal det dog siges at Mirland har betongulv. Men du skal jo alligevel ikke have en CD-afspiller stående. Bare et bud.

Jeg citerer lige Mirland: "jeg har støbte gulve beklædt med kork og derefter med tæppe, hvorpå reolen står på spikes på en 50x50x5cm betonflise....................Kanon lille bord som er perfekt til hifi". Nu har han jo også pladespilleren stående på rack'et så det er noget mere kritisk.

Kork er forresten også rigtigt fint under højttalere. Det kunne være et billigt alternativ til SD puder eller andet. Der er mange hi-fi folk der har glæde af kork.

"Kork som dæmpning".
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Crazy Diamond
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

kan ikke huske hvad jeg præcist måtte slippe men det var vidst mellem 500-600kr. i hi-fi klubben. Jeg mener også jeg har set dem som hele stikdåser.

Angående rack så leder jeg mere efter noget i stil med at gammelt A/V møbel, et af de helt gamle med skydelåger, hvor der kan være fjernsyn i den ene side ig rack i den anden side, de er for lækre de møbler

Hehe, ja pladen kender jeg skam, den kører minimum en gang i døgnet herhjemme, men hvis jeg ikke lige har noget at se til kan den sagtens spille mange gange, har da allerede været side 1 igennem en gang og side 2 to gange idag bare

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes