Forfatter |
|
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 
Nu har jeg nok været lidt passiv her på denne site, men jeg kan da bidrage lidt med at vise mit hardware frem 
Nedenfor kan i se grejet, som jeg har brugt en god portion af mit daglige brød på at samle sammen.

Højtaleren er en avance magnum 18, købt på tilbud i en hi-fi butik i Varde (behøver vist ikke sige hvor). I starten var jeg ved at være bange for at have begået et fejlkøb. Diskanten var noget skarp og ikke særlige behagelig på dårlige indspilninger, men efter et par hundrede timer var det som om den ”åbnede” mere op. Før købet var jeg rundt i landet og høre på andre i prisklassen og højere. Jeg synes virkelig man får meget for pengene med de avance højtalere

Min nuværende CD-afspiller og forstærker fandt jeg brugt via hifi4all.dk. Det var en rigtig positiv oplevelse. Flinke mennesker og kunne handle uden den sædvanlige følelse af at bliver snydt.
Marantzen, som jeg før også brugte til stereo, kører nu kun surrround med pre-out til holfi integra 8AE forstærkeren. Det er nok ikke den optimale løsning, men fokuset er på stereo, så jeg kan leve med det.
CD-afspilleren Rega Planet 3 er efter min mening en utrolig musikalsk maskine. Den er ikke super detaljeret, men til gengæld spiller den musik med stort M efter min mening. Et stort spring fra min gamle NAD 502, som i øvrigt ikke er en dårlig afspiller. Desuden har Rega’en et smart ”startrek” låg… ja det ligner Enterprise.

Forstærkeren, som jeg er meget glad for, er en Holfi Integra 8AE. Den er tilpas kraftig og har total kontrol over magnum 18 højtaleren. Man skal absolut ikke lade sig narre af, at den ikke fylder særlig meget i landskabet.
Pladespilleren er en 9 år gammel Rega Planer 2, som jeg nærmest fik forærende. Den er monteret med en knap så gammel Denon 160 MC pickup. RIAA forstærkeren er en Clearaudio model Basic.
Signalkabler er hele vejen rundt clearaudio model Trident. Det er den nyeste og bedste investering jeg endnu har gjort. Hold k*ft hvor det løftede niveauet op til nye højder. Har altid været skepsis overfor kabeljunglen, men efter jeg fik lov til at låne lidt forskelligt hjem fra Activhifi Esbjerg er jeg omvendt.
Det var så det… Hi-fi feberen er slået ned for nu! 
Er der nogen der har kommentarer og eller forslag til forbedringer ville jeg blive meget glad Beklager mit dårlige digitalcam.
Hilsen
Søren
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Ikke værst, fin samsætning, hvilken højttaler kabel bruger du ?
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger noget fra LCAudio... teflar tror jeg de hedder. Det er nok noget jeg vil til at lege med, hvis jeg kan få lov til at låne lidt med hjem.
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud! Hvad siger den Marantz er til surround. Hvad bruger du til baghøjtalere, og hvad er det for en center der ligger over fjernsynet??
Flot flot flot  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
roskam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej skumflum??(sjovt navn)
Det ligner i høj grad audio-magic-rack. Dejligt rack, blot ufedt når man konverterer til plasma, for så fyldet det bare lidt meget.
Men det har du måske ikke planer om...
Dbh
Lars R
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Virklig flot setup, du har fået samlet dig, og ja jeg vil give dig ret de Avance HT er fede.. 
Hvad er det dine HT står på??

|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert setup  du skriver selv "hififeberen er slået ned for nu" jaja den er hørt før,det er ligesom med narko man skal hele tiden have større og større doser,men jeg ved da bare med mig selv jeg kan da holde op hvornår jeg vil
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
uh.. ligner noget jeg gerne ville have hjemme hos mig....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
rune-nielsen skrev:
Det ser rigtig lækkert ud! Hvad siger den Marantz er til surround. Hvad bruger du til baghøjtalere, og hvad er det for en center der ligger over fjernsynet??
Flot flot flot 
|
|
|
Tak tak 
Ja, Marantz er til surround. Tager 5.1 udgangen til front ind i holfi forstærkerens AUX indgang. Det er nok ikke den fedeste løsning, men bedere end at bøvle med højtaler-omskifterbox. Baghøjtalerene og Centeren er ikke noget at prale af. Baghøjtaleren er noget billigt dali-blu baghøjtaler fra 1998 beregnet til ophæng på væggen. Centeren er en paradim, ligeledes fra 1998. Kan ikke huske modellen, men den kostede ca. 1.200,- Ville egentlig ønske mig noget godt surround, men lige nu er det stereo frem for alt
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
lækkert setup du skriver selv "hififeberen er slået ned for nu" jaja den er hørt før,det er ligesom med narko man skal hele tiden have større og større doser,men jeg ved da bare med mig selv jeg kan da holde op hvornår jeg vil |
|
|
Hehe... uha. Det kan kun gå en vej... og det er op
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 29 September 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og prøve to kabler til hver højtaler?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
Og prøve to kabler til hver højtaler?
|
|
|
Hej igen !
Det kabel du bruger nu er Ø2mm, det er i under kandten til at trække de 2*2 8" ( også til 6,5" ) derfor ville jeg fortrække et sæt til, jeg bruger selv det der er Ø3mm til 5" enheder og det køre uden problemer, men prøv dig frem vis du har den mulighed.
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
rune-nielsen skrev:
Flot flot flot 
|
|
|
Tak tak 
Ja, Marantz er til surround. Tager 5.1 udgangen til front ind i holfi forstærkerens AUX indgang. Det er nok ikke den fedeste løsning, men bedere end at bøvle med højtaler-omskifterbox. Baghøjtalerene og Centeren er ikke noget at prale af. Baghøjtaleren er noget billigt dali-blu baghøjtaler fra 1998 beregnet til ophæng på væggen. Centeren er en paradim, ligeledes fra 1998. Kan ikke huske modellen, men den kostede ca. 1.200,- Ville egentlig ønske mig noget godt surround, men lige nu er det stereo frem for alt
|
|
|
Jeg benytter selv samme løsning, eftersom stereo også for mig kommer i 1. række. Jeg er enig i at det er en fin måde at gøre det på. Undrede mig bare over du slet ikke havde nævnt hvilke højtalere du bruger til dit surround. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 30 September 2004 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot anlæg du har der .
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 30 September 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Stilet , og flot rack. De Magnum 18 har sku stil over sig. Gerne flere billeder af de forskellinge enheder. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Postmanden Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 385
|
Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig pænt setup  . Gad godt at høre den Avance med den Holfi, har nemlig selv samme højt  Er du stadig tilfreds med dine ?. __________________ Mvh Postmanden / Jan.
Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Skumflum
Dejlig anlæg, du har erhvervet. Har du fået eksperimenteret lidt med højtalerkabel?
Jeg har haft forgængeren til din højtaler en Advance signature 8 mkII. Den havde bi-wire terminaler, men var desværre ikke separeret indvendig, så der var ikke mulighed for separat kabel til bas og diskant. Men måske er din?
Mvh.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der sket en del siden sidst.... så må hellere finde digital cam. frem.
Jeg kan ikke forstå at bi-wire terminalerne ikke skulle være "separat" indvendigt? Hvis du piller broen af, er der så ikke forskel i lyden du oplever, hvis du sætter kablet til henholdsvist øverst og nederst.
Ved mine var de øverste terminaler diskanten og de nederste bas/mellemtone. Man kunne selvfølgelig forestille sig at den øverste terminal er diskant/mellemtone og den nederste bas, men det har jeg aldrig oplevet på 2½ vejs højttaler
|
Til top |
|
|