Forfatter |
|
emilio Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har et gammelt pc som bliver brugt som mediecenter. Men den er blevet for gammel og langsom til at afspille film/video nu. Jeg har gjort hvad jeg kunne, men den går ikke længere.
Jeg havde i første omgang tænkt mig, at købe en nyt mediacenter fra www.mm-vision.dk. Med de forskellige tilvalg jeg påtænker, løber det op i 7.000 til 10.000 kr alt efter hvor meget ekstra jeg vil have med.
Nu har jeg så fundet ud af, at der findes medieplayers som WD TV Live ( http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/streaming/WDTVLIVE /wd-tv-live), som koster 999 kr i fx Elgiganten. Jeg tænker, at måske er det vejen frem, da det virker mere enkelt og en hel del billigere. Udover at ikke kunne se og optage TV med den, hvad mister jeg så i forhold til en "rigtig" og dyrere mediecenter?
Mediecenteret/player skal bruges til at gemme børnefilm på, da mine små børn elsker at se de samme film igen og igen. Desuden vil jeg lægge min musiksamling (og nogle få yndlingsfilm) på mediecenteret. Senere vil jeg nok købe en FullHD projektor, og tilkoble den mediecenteret.
Mvh
Emil Jensen
|
Til top |
|
|
tifo_dk Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det enste en WD Live ikke kan er som du selv siger, optage. Samt den er opbygget ved at du bare smider en usb harddisk til den, så afspiller den der fra. Den kan gå på hjemmenetværket og streame via youtube (noget fungerer ikke iDK) samt streame hvis du har en NAS server.
Den er enkel, strømbesparende, lydløs og meget anonym. Har selv en stående som jeg har hacket og den fungere uden problemer.
|
Til top |
|
|
emilio Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din respons tifo_dk
Hvorfor har du hacket din WD Live? Hvor/hvad bliver den bedre til?
Hvad med lydkvaliteten i forhold til en "rigtig" mediecenter? Eller måske er det nok at smide en DAC (digital/audio converter) mellem WD Live og forstærkeren?
|
Til top |
|
|
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 09 August 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste problem ved en WD TV LIVE, er brugergrænseflade. Hvis
du ligger inde med 50+ film vil jeg ikke anbefale den. Returneret selv min efter
2 dage da det var næsten umuligt at finde rundt i film såvel som musik.
Jeg har i stedet anskaffet mig en ASRock 330HT og
installeret XBMC Live på den. Det kræver dog en smule modifikationer at lave
den helt "lydløs". __________________ Marantz 6004 | Mediacenter: ASRock 330HT | DAC: Musical Fidelity M1
Højtaller: Monitor Audio RX8, RX Center, RXFX og RXW 12
Høretelefoner: Beyerdynamic DT 990, 250 ohm, Superlux HD681 og Grado SR 60
|
Til top |
|
|
tifo_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2010 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
For sjov skyld, man kan gøre lidt ekstra som f.eks den bliver bedre til at afspiller "andre" film altså fungere bedre med subtitles og evt. film rip i iso. Og at den fungere bedre på youtube, nogle features som ikke fungerer i DK.
Lyden er vel ligeson en almindelig mediacenter, den klarer den meget godt men bliver self bedre med en dac.
Er dog IKKE enig i hvad Frey siger, har selv 50+ film på min usb Harddisk og de ligger godt kategoriseret så er der ikke umuligt at finde rundt i den. WD TV LIVE læser din harddisk præcis sådan som du har den, altså med mapper og under mapper.
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 10 August 2010 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se har WD TV LIVE ikke support for de nye HD lydformater, så det er en forskel som du ville kunne få med et "rigtigt" mediacenter. Der kan måske også være noget med opskallering af SD materiale til HD hvor et "rigtigt" mediacenter måske vil være bedre.
|
Til top |
|
|
emilio Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for din respons Frey. Det må jeg lige være opmærksom på. Så er det godt er der butikker som har returpolitik.
tifo_dk, med hensyn til hack, det er nok ikke noget jeg får brug for. Men nu ved jeg der er mulighed for det :-) Mit materiale ligger heldigvis godt organiseret på harddisken, så det kommer mig til gode hvis jeg vælger WD TV Live.
jisimu, jeg har læst på diverse forums, at den understøtter FLAC, og det er det vigtigste for mig nu. Hvis det altså er det du mener med de nye HD lydformater?
Er det muligt at tilslutte en lille skærm på en eller anden måde, så man er fri for at have 40" TV'et tændt når der høres musik? Altså en smart løsning med fx en switch hvor man så kan skifte mellem stor og lille skærm? Findes der overhovedet små skærme som bruger HDMI? Kunne jo også bruge switchen til at skifte mellem TV og projektor...
Jeg takker for responsene, men kan godt bruge flere og måske andre bud på medieplayers/mediecentre.
|
Til top |
|
|
Mr. Rock Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
|
Sendt: 10 August 2010 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte selv en pch-a110 for et års tid siden. Den var billig og fungerer nogenlunde, der er dog et par ting man skal være opmærksom på. Der er mange muligheder for at få customize, tweake osv., men det kræver lidt nørderi og tid på diverse fora. Den er langsom, så det kan godt tage tid at browse igennem dine film, hvis det er sat lækkert op med covers, ratings og sådan. Den er meget langsom til at pakke ud, hvis du bruger den til at hente ting fra usenet. Det bliver aldrig helt lige så lækkert som en maskine med XBMC. Held og lykke med dit valg.
__________________ Ortofon, CJ Walker og Pretty Maids
|
Til top |
|
|
Frey Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 10 August 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er naturligvis muligt at finde den / de film man gerne
vil se, men jeg syntes ikke det var en fornøjelse. For mig holder det ikke at
man skal klikke 5-6 gange, bare for at komme ind i den mappe hvor ens film
eller serier ligger. Generelt savnede jeg bare en lang række af små features så
som at den holder øje med hvor langt man er kommet i ens serier, muligheden for
at hente undertekster, vurderinger og beskrivelser af den enkelte film osv osv…
Men ja man får vel hvad man betaler for, og hvis man ved
lige præcist hvad man vil se hver gang man tænder sit mediacenter, er det en
fremragende løsning.
Når Jismu nævner de "nye" lyd formater er der tale om Dolby TrueHD og dts-HD Master. Begge lyd formater kræver at
du har en AV Receiver der er kompatibel med
teknologien. Men da du ”blot” har en stereo forstærker og da der næsten ikke er
kommet nogle film med disse lyd formater endnu, er det i mine øjne uden
betydning.
Hvad angår opskalering af SD, vil jeg tro at dit tv’s
opskalinger er bredere end hvad du kan forvente af både asrock og wd tv live.
Jeg vil tro at det er muligt at slutte 2 skærme til WD TV
Live, da den kommer med både composite og HDMI, og jeg ved at det er muligt med
ASRock via VGA og HDMI. __________________ Marantz 6004 | Mediacenter: ASRock 330HT | DAC: Musical Fidelity M1
Højtaller: Monitor Audio RX8, RX Center, RXFX og RXW 12
Høretelefoner: Beyerdynamic DT 990, 250 ohm, Superlux HD681 og Grado SR 60
|
Til top |
|
|
jisimu Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 202
|
Sendt: 10 August 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg mener Dolby TrueHD og dts HD Master, og jeg vil da ikke sige at der næsten ikke er kommet nogle film med disse lydformater, ca. 3/4 af mine BluRay har en af disse formater. Men du har ret i at der ikke er den store ide i dem hvis man bruger en sterio forstærker.
Hvis man vil bruge sit TV's opskalering kan WD TV Live så finde ud af at sende materialet ud i dets rigtige format d.v.s. 576p/i for Pal DVD og 720p/1080p for HD materiale eller skal man lave om i indstillingerne alt efter hvad man ser?
|
Til top |
|
|
tifo_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
En WD TV live kan godt finde ud af sende de rigtige signaler ud.. afhængig af hvilken format/kvalitet din video fil ligger i.
ved ikke om man kan sende sætte en ekstra skærm på den, altså om den er klog til at kunne håndtere begge udgang på en gang. Min gamle WD HD TV (den kedelige udgave) kunne ikke finde ud af det, der skulle man vælge udgang inde i menuen.
Live-boksen er heller ikke beregnet til at udpakke filer fra usenet, det skulle din NAs (hvis man har sådan) gøre hvis den er indstillet rigtig. Live-boksen er blot til afspilning af filerne og til at navigere rundt på ens harddisk.
|
Til top |
|
|
tifo_dk Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
emilio Forum Bruger

|
Sendt: 12 August 2010 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres inputs. Jeg nåede frem til, at jeg ville prøve en af de billige medieplayers. Hvis de så ikke opfyldte mine forventninger kunne jeg altid købe en moppedreng af et mediecenter næste vinter fx. Så jeg har købt sådan en her hos ALDI: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_32/OFF01.SHTMLDet er et noname-version af Argosy HV335T medie player, mærkeligt nok. Grunden til at jeg valgte den, fremfor WD HD TV Live, var blandt andet, at der er mulighed for at lægge en harddisk IND i medieplayeren. At der var nogle rigtige højtalerstik ud fremfor det der "computer"højtaler udgang. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel? At der ikke skulle være besvær med trådløst (wifi via medfølgende usbdongle) samkobling af andre enheder, det skulle der vist være med WD HD TV Live? Eneste bekymring, har været om firmwaren bliver opdateret lige så ofte og effektivt som WD HD TV Live som jo kommer fra et stort anerkendt internationalt firma. Har lige prøvet den i cirka 10 minutter, med forskelligt materiale som egne fullhd film, rippede spillefilm, musik i FLAC og digitale feriebilleder. Det kører som smurt indtil videre! Glæder mig til at prøve det mere af senere hen. Men tilbage er så, at lukke tråden, og sige tak til alle som har kommet med inputs!
|
Til top |
|
|
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 12 August 2010 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frey..
"Når Jismu nævner de "nye" lyd formater er der tale om Dolby TrueHD og dts-HD Master. Begge lyd formater kræver at du har en AV Receiver der er kompatibel med teknologien. Men da du ”blot” har en stereo forstærker og da der næsten ikke er kommet nogle film med disse lyd formater endnu, er det i mine øjne uden betydning."
hva er det for noget vrøvl..???
stort set alle blu-ray film på markedet kører enten med DTS HD master eller dolby true HD...
|
Til top |
|
|
ThomasArdal Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 13 August 2010 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken Windows version har du på dit nuværende media center. Måske det vil være nok med bare at købe en Media Center
Extender. Jeg har selv to Linksys DMA2100, som jeg er rigtig glad for. Der stilles ikke de store krav til dit media center for at
kunne trække disse, da al afspilning ligger i extenderne selv. Der kræves Windows Vista eller Windows 7.
__________________ MCE setup: Monster kontor pc med to Linksys DMA2100 extendere.
Website: http://www.myrating.dk
Blog: blog.myrating.dk
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har kørt med en tvix 6500 i et års tid nu, men jeg er ved at skifte til et "rigtigt" mediacenter. Det er som om man med diverse mediaplayers får et 80% media center. Derudover synes jeg det er ved at være attraktivt med den integrerede grafik/lyd i Intels i3 processorer til relativt lav pris.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har selv kigget en del på de små mediacentre.
Jeg kom dog til den konklution at de er OK (hvis man kan nøges med den funktionalitet de har) til små tv skærme. Der kan de godt være med.
Så snart de bliver tilsluttet til min Infocus IN83 dog er historien en helt andet. Kvaliteten på dem er lidt kedeligt efter min mening. Der skal der en media center med en god grafikkort til før kvaliteten er god. Jeg bruger nu en media center med Windows 7 og en god Nvidia grafikkort, og en 3GHz dual core og billede kvaliteten kan godt komme tæt på min Sony BDP5000Es. Så hvis du skal have en projektor på bliver du mere tilfreds med en rigtig maskine. __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse nye små mediespillerer såsom Asus o´play og WB live osv...spiller bedre end de fleste mediecentre. Ikke noget hakkeri ved HD film - tingene virker bare kanon godt...Så ingen konkurrence versus mediecenter....
De er kun de naive som holder fast i medie pcén...
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kører med mac mini og xbmc. Afspiller alt hvad jeg smider efter den, kategoriserer med covers og fanart, henter info om serier og film. Bruger den også som musikafspiller, og styrer den med min iphone.
Kan kun anbefales.
__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 15 August 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alså mange ting er jeg måske men naiv? Qwerty, kan du ikke skrive din mening uden at skal sige sådan noget bæ?
Jeg har skam prøvet den lille asus jeg har også en MSI en af slagsen med dual core atom og ati grafik. Nej de hakker ikke, men kvalitetten er ikke det samme. Det er grafikkortet der gør forskellen. Har du prøvet det på en HD projektor?
Man kan dog få små maskiner hvor der kan side en god kort i, shuttle o.l. men så er det jo PCere.
Plus at spile bilspil på 100 tommer er sgu ok..:) __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|