Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 19:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydkort til musik og film (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fetflex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg ville høre om der er nogen der ville dele ud af deres erfaringer. Jeg har nu kørt i et par år med mit Auzentech Xplosion
SPDIF coax over til min Pioneer VSX-1017AV reciever. Det har også kørt fint og har også været ok tilfreds med kvaliteten.
Men i Windows 7 synes jeg driverne driller ekstremt. Nogen gange kan jeg simpelthen ikke få den til at sende hverken DD
eller DTS ud over COAX til min reciever. Alm PCM virker fint.

Nu er jeg så begyndt at prøve at kigge på et nyt, og lægge mest vægt på den højeste lydkvalitet. Jeg har kigget på følgende:

ASUS Xonar D2
ASUS Xonar HDAV1.3 Deluxe
Auzen X-Fi HomeTheater HD

Så er der nogen der siger at man skal have sig et:
ASUS Xonar Essence STX

Jeg er lidt forvirret over hvad man skal vælge, dette er et dedikeret media center så der skal IKKE spilles spil. Jeg kører
SPDIF COAX over til min reciever så jeg er ikke så interesseret i de analoge outputs. Det er kun til at se film tv og høre
musik.
Til top Vis fetflex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fetflex

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Juni 2010 kl. 05:56 | IP-adresse registreret  

hvis jeg var dig. men det er jeg nu ikke. ville jeg køre xp i stedet for, så du ikke for det problem med de driver.

for mig lyder det som at du ikke er ude efter et bedre kort. men bare et der virker under win 7. efter hvad jeg har læst mig frem til har stort set mange auzentech kort det problem.

Jeg kender ikke til de asus kort du snakker om, men ville tro de er på højte med x-plosion. om det driller i win 7 skal jeg ikke kunne sige.

hd kortet er mest spild af penge da din reciver ikke er hd. så du for ikke noget hd lyd når du bare sender det igennem digitalt som man nu engang ville betale for med dette kort.

og for noget andet er det ligt overkil at bruge mange af disse kort hvis man afligevel bare sender det digitalt, og for recivern til at decode signalet. man betaler mange gange for de gode opamp som sider på kortene. hvilket man kun for glæde af over analog.

Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

fetflex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2010 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Hi Senheiser

Tak for svaret.

Jeg er ikke rigtig interesseret i at gå tilbage til XP da jeg er meget glad for det nye look og features i 7.

Jeg forstår bare ikke for der må være forskel på den digitale del alligevel. For nu har jeg prøvet at køre med det onboard
lydkort der sidder på mit Asus P5Q-E og der synes jeg altså sagtens man kan høre forskel på detaljegraden og styrken.
Til top Vis fetflex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fetflex

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes