Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Angel Det ser ud til at være et rigtig lækkert setup du er ved at lave. Jeg har selv rodet lidt med HFX mini for efterhånden et godt stykke tid siden. Umiddelbart skal du være opmærksom på: - Det ene af de 2 bundkort jeg har haft i var for bredt/langt så harddisk-boksen ikke kunne være der, ikke det store problem, men det gør harddisk-boksen mere eller mindre ubrugelig. - Kølingen med det passive "kit" kan have lidt svært ved at holde temperaturen nede ved for krævende CPU'er. Jeg har haft en normal C2D processor (TDP på 65 watt hvis jeg husker rigtigt) og en mobile C2D. Ved den almindelige CPU oplevede jeg, at den ved fuld belastning blev varmere end jeg fandt acceptabelt. Den blev senere udskiftet med en mobile CPU der bruger ca. halvt så meget strøm, hvilket løste problemet. Ser jeg på det link du har vedlagt står der: Max heat transfer rate 33 watt Jeg kan dog se, at den CPU du har valgt har en TDP på 85 watt. Om det kan lade sig gøre vil jeg nødig udtale mig om, men vær i hvert fald opmærksom på din CPU's temperatur.
__________________ Dennisfrie.dk
|
Til top |
|
|
Korsbæk Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Angel
Jeg vil sige at de HFX kabinetter er de fedest kabinetter over hovedet til PC'er. Jeg har selv et HFX Mini der hjemme og har
også haft HFX mini server kabinet og bygge kvaliteten er noget af det bedste man kan få til PC.
Hvis du har tænkt dig at bruge displayet tror jeg du får problem med det kabinet du har tænkt dig. Du skal bruge det kabinet
der hedder HFX Mini acryl hvis du skal bruge displayet.
Jeg har selv en Core 2 duo E8400 3,0GHz i mit HFX kabinet sammen med et Asus bundkort med chipsættet G45 og der har
jeg kun køling på min CPU og der jeg har jeg ikke de store problemer. Men man burde nok købe en køler til chipsættet også
men har ikke lige fået det gjort., da det bliver noget varmt. Om ikke andet bare for at sætte det brigde kit på så man også
kan overføre varmen fra cpu en til begge sider og der med få en bedre køling af CPU'en. Hvis jeg var dig ville jeg ikke have
de store skrupler med at installer den CPU i kabinettet.
Det er bare mine tanker håber du kan bruge det til noget.
__________________ HTPC: HFX mini
Effekt: Hypex 400 HXR
Højtaler: Elysium Passage 3.0 & Elysium Passage 1.0c
Sub: Elysium Passage Sub
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis Frie:
1. Er der en måde at finde ud af det på, om harddisk silent boxen kan være der for det Asus bundkort, jeg har valgt? Det er trods alt også et min-atx.
Var egentlig 100% sikker på at den ikke vil få problemer med at køle sådan en CPU, når der er tale om 32nm processor. Vil ikke gå ned til en anden cpu, da den også skal bruges til Photoshop, Illustrator, Flash og Dreamweaver. Så skal det være fordi man kan få en i5 mobile cpu og at der er mulighed for at købe bundkorte dertil.
Korsbæk:
Det er da egentlig rigtig - så sparer jeg de penge ved ikke at købe displayet
1. Kan se at din CPU er opgivet til 65 TDP. Hvad ligger din på i varme ved idle og full load?
2. Så burde den optimal løsning være, at overføre varmen fra CPU'en til begge sider istedet for chipsættet, når den indbyggede grafikchip er i selve processoren, så al køling har fokus på den? __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
Korsbæk Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bundkort du har kigget på har samme dimensioner som det jeg har i mit og det kan godt være der. Jeg kan se at det store
strøm stik fra PSU'en har cirka samme placering som på mit bundkort og det kan godt have lidt problemer med at være der for
den plexiglas plade som er med til at holde dvd-drevet. Men det kan godt lade sig gøre at få det til at være der.
1.
Jeg kan ikke lige huske hvad CPU'en ligger på af temp. i ildle og full load. Men skal nok lige prøve måle det her en af dagene.
2.
Som du siger vil det bedste være at overføre varmen fra CPU til begge sider af kabinettet. i og med at der ikke er nogen GPU
chipsæt på bundkortet som bliver varmt.
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror ikke jeg skal have noget dvd/bluray drev i min. Har en ekstern dvd og bruger den kun, når der skal installeres Windows og ikke andet, så det skal jeg ikke bekymre mig om.
1. Det må du meget gerne vende tilbage med, hvad de ligger på. Men burde ikke få varme problemer ved at sidde og designe/tegne i Photoshop, da den ikke er på fuld load konstant.
2. Ja det går jeg udfra, når GPU er indbygget i CPU'en, at chipsættet på bundkortet ikke giver særlig meget varme fra sig. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 06:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Korsbæk Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke haft tid her på det sidste da jeg har haft nogle eksaminer jeg lige skulle have overstået, men jeg regner stærk
med at jeg kan få målt dem i morgen.
|
Til top |
|
|
Korsbæk Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel:
Så har jeg haft tid til at lege med mit mediacenter.
Ved ilde ligger temp. på 38*C og ved full load med Prime95 der er sat til at belaste cpu max og få den til at genererer
maximum varme, er den højeste målte temperatur 70*C.
Det synes jeg er acceptabelt da det jo er de færreste programmer der belaster CPU lige så meget som dette program. Og det
er jo også typisk i kort tid den bliver belastedet med full load.
På mit setup har jeg jo også kun brugt den ene side af kabinettet til at køle CPU'en. Så hvis du bruger begge sider på kabinettet
ser jeg ikke nogle problemer med at bruge den CPU som du har i tankerne.
|
Til top |
|
|