| Forfatter |
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket program understøtter det? - version Har brug for GFX support til mit nvidia 8600 for at kunne trække det.
|
| Til top |
|
| |
bhn1979 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eeyore Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det understøtter ikke GPU decoding, så vidt jeg ved.
Den eneste løsning som jeg lige kan komme på som måske kan klare det er PowerDVD Ultra. Det understøtter i hvert fald GPU decoding af HD-DVD og Blu-Ray, men om det virker på enkelte H264 filer, ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal anvende HD versionen af media player classic ellers er der ikke hardware acceleration
__________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ken_T skrev:
| Man skal anvende HD versionen af media player classic ellers er der ikke hardware acceleration
|
|
|
HD version af Media Player Classic? Er det noget du har et link til? Eller mener du HD versionen af PowerDVD?
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Ken_T skrev:
| Man skal anvende HD versionen af media player classic ellers er der ikke hardware acceleration
|
|
|
HD version af Media Player Classic? Er det noget du har et link til? Eller mener du HD versionen af PowerDVD?
|
|
|
yes, tror nok linkOg det virker, har et hd 3450 kort med hardware acceleration. Kører jeg fx en vanskelig fil med h264, der normalt banker op i 100% i spidser (med en x2 3800+), kører det i stedet under 7 %, nærmere 4%. (ingen lyd i denne fil, ville ellers være højere). Det betyder at man kan anvende MPC HD til forskellige ting - trailers og den slags, foruden sammen med anydvd. (MPC HD hedder vist egentlig - mpc homecinema) __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 634
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en del mulighedder: - MPC + CoreAVC - ren softwaredekodning, men hurtig. - MPC + "Cyberlink H.264/AVC Decoder (PDVD7.x)" fra PowerDVD 7.3 Ultra - vistnok også ren software. - MPC + "Nero Video Decoder" fra Nero8 med blu-ray plug-in. Ved ikke om den er ren software. - MPC HC med DXVA support. Hardware, men ser rædsomt ud på mit nvidia 8500. De tre første kører perfekt på min Intel Q6600.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
- MPC HC med DXVA support. Hardware, men ser rædsomt ud på mit nvidia 8500.
|
|
|
Har du mulighed for at lave sammenligningsgrundlag? Ville gerne vide hvor slemt det er.
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
sshd skrev:
|
|
|
Har du mulighed for at lave sammenligningsgrundlag? Ville gerne vide hvor slemt det er. |
|
|
Meget slemt. Store pixelblokke på næsten alle billeder. Men det er også et billigt grafikkort.
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eeyore skrev:
|
Det understøtter ikke GPU decoding, så vidt jeg ved.
Den eneste løsning som jeg lige kan komme på som måske kan klare det er PowerDVD Ultra. Det understøtter i hvert fald GPU decoding af HD-DVD og Blu-Ray, men om det virker på enkelte H264 filer, ved jeg ikke.
|
|
|
Det kører fint video i PowerDVD, men under 10% understøttelse ved 34Mbit sek. Jeg ligger på 98% ved MPC og CoreAVC. Nu er der bare ingen lyd i PowerDVD . Jeg bruger nogle .ts filer jeg omdøber til H264, og MPC ordner dem altså fint.
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sshd skrev:
Brian321 skrev:
sshd skrev:
|
|
|
Har du mulighed for at lave sammenligningsgrundlag? Ville gerne vide hvor slemt det er. |
|
|
Meget slemt. Store pixelblokke på næsten alle billeder. Men det er også et billigt grafikkort.
|
|
|
Går ud fra at du bruger Windows XP (DXVA 1.0)? I så fald er det et kendt problem. Skulle virke markant bedre med Vista (og derfor DXVA 2.0 + evt. EVR)
__________________ my DRTV. Adgang til DR's online-udsendelser i mediecentre
|
| Til top |
|
| |
sshd Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
NikolajC skrev:
Går ud fra at du bruger Windows XP (DXVA 1.0)? I så fald er det et kendt problem. Skulle virke markant bedre med Vista (og derfor DXVA 2.0 + evt. EVR)
|
|
|
Ja er rigtigt med XP. Jeg kunne ikke få DXVA til at virke under Vista/EVR da jeg prøvede. Det har ikke været en prioritet hos mig, da CoreAVC virker perfekt.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold dig i hvert fald fra ALLE codec pack undtagen FFDSHOW, de andre medfører mange problmer, og installere mange ting, dette gør FFDShow dog ikke. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |