Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC eller alm dvd afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

hej, jeg er den lykkelige ejer af en sanyo plz2. og ser dvdfilm fra min playstation 2. men vil gerne udnytte min projektors høje opløsning

kunne godt tænke mig en ny dvd med dvi udgang og progressive scan, men efter at have læst lidt på det her forum overvejer jeg at bygge en Htpc

hvor god er billede kvaliteten fra en Htpc? med et alm dvd drev/dvdbrænder i computeren og et godt grafikkort med dvi udgang.

er det lige så godt? måske bedre end en dvdafspiller med dvi udgang?

Radeon grafikkort er skam rost herinde men hvad med den her?

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/12/17/1487127

Er der nogen herinde der har efaringer med med sanyo plz og htpc vil jeg også gerne høre om deres setup og efaringer

mvh

HustlerDK

Til top Vis HustlerDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HustlerDK Besøg HustlerDK's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Det er nok noget af det bedste du kan tænke dig, men igen alt afhængig hvordan du sætter det hele op, men der er mange fif og løsninger, du skal være mere konkrekt hvis vi skal kunne hjælpe dig.

Venligst,

Christian

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Hvis en Htpc er sagen så skal det være det.. er bare lidt ny i det..

måske skal min pcer ombygges lidt, hvis ikke meget

min pc idag:

amd athlon 1200 mhz

512 Mb ram

40 gb Hd

har tænkt på at købe den her dvddrev/brænder men hvad har det af betydning?

http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&produc tid=2566

graffkortet er ikke værd at skrive om så det skal helt sikker skiftes!

hvad anbefaler du/ jeg skal købe?

Til top Vis HustlerDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HustlerDK Besøg HustlerDK's Websted

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Min første tanke er at du næppe vil få meget ud af et high end grafikkort som Radeon 9800PRO eller lignende. Derfor vil jeg måske overveje 9600XT eller måske det nye GF 5900XT som langt overgår 9600XT, men til samme pris (1500). Du kan afgjort også klare dig med mindre, det vil sige kort i 500-1000 kroner. Mit setup er 1.4 atlon TB og 256 ram, samt GF4 mx440 som må siges at være et low end kort, men det er nok resourcer til at scale DVD'ens opløsning til min projektor (Z1) native opløsning og give et billede der er meget bedre end min progressive DVD afspiller med component ud. Jeg benytter ffdshow, windvd 5 codec og Zoomplayer.  

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
personligt ville jeg nok købe enten 9200 med 256mb ram til en
5-600kr eller et 9600 med 256mb ram til omkring 900-1000. Alle med
passiv køling. 128mb ram kan også gøre det.

Ahva'? Hvorfor i alverden skulle han købe et kort med 256MB ram? 32MB ram ville være rigeligt for den sags skyld. Bare kortet har nok til framebufferen så er alt godt. De 256MB er gode til fremtidens spil, men et 9200 vil alligevel være komplet forældet når 256MB ram bliver noget værd.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

tjaa sidst jeg kiggede koste 128 versionerne det samme som 256. Så deet. Skulle det bruges til spil, havde jeg ikke foreslået nogen af dem...der står heller den skulle bruges til spil eller?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
tjaa sidst jeg kiggede koste 128 versionerne det samme som 256. Så deet. Skulle det bruges til spil, havde jeg ikke foreslået nogen af dem...der står heller den skulle bruges til spil eller?

Aha, men alle og enhver ved jo at et 256 MB bestykket kort er langsommere end et 128. Hvor er logiken så lige henne i dit råd? Er det bare fordi man får 128MB ekstra til næsten ingen penge? De kan jo ikke anvendes til noget i HTPC sammenhæng og gør kun kortet langsommere, og trækker lidt mere strøm fra PSU'en og dermed bidrager til mere varmeudvikling/støj.

Har du en forklaring?

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

jeg ikke kigget latency på ram osv....ups. Det støjer vel ikke mere? Er det ikke dumt at sætte en variabel blæser i? synes i hvertfald jeg er mere modtagelig overfor skiftende grad af støj, istedet for samme konstante. Kortene jeg tænker på har alle passiv køling, så selve kortet larmer ikke.. men du har ret det var ikke helt gennemtænkt. Jeg ændrer/sletter mit indlæg

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

der er ikke nogen af jer der kender noget til GeForceFX 5900XT ?

det er måske ikke så god til projektor/tv

mvh

Jasper

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

ATI er at foretrække i HTPC sammenhæng. Nvidia har jeg ikke den store respekt for, samme opfattelse deles af næsten alle på avsforum.com

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Januar 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Ærgrer mig mere og mere over jeg ik har en projektor .. har en PC der ellers ville være perfekt som HTPC ..

P4 @ 3.0 Ghz
ABIT IC7-G bundkort (passiv køling på chipset)
1 GB PC3500 RAM
Sapphire Radeon 9800 PRO 256 MB (Passiv køling, dog med en 7 volt fan på)
.. det hele med low-noise PSU, low-noise kabinetblæsere og blæserstyring (12 / 7 volt) .. Kabinettet er self. også forsynet med dæmpningsmåtter ..

Vil en HTPC også give et godt resultat på et alm. TV ?

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Ja, men du vil ikke opleve den store a-ha oplevelse som når vi snakker progessive displayteknologier som projektor og plasma.

Der findes dog alm. tv der kan tage progressive signaler f.eks. Panny's der så kun køre 50 Hz.

Fordelen ved at anvende en HTPC er at bruge den som scaler og dermed interpolere data op i ekstremt høje opløsninger. Det kan et alm. tv ikke udnytte pga den begrænsede opløsning og billedestørrelse.

HTPC er dog også meget mere end bare film, den kan jo også vise billeder, afspille musik m.m. og jeg kender da mange der har pc'en koblet til den alm. tossekasse.

Djon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt være enig med at ATI er bedre end nVidia. Havde før et GF4 4200 kort og har nu et Radeon 9800. Jeg havde før både projektor og TV slået til, vha. TVTool samt nView. Idet der ikke findes noget ala TVTool til ATI, er dette setup mildest taget besværligt at replikere. Hvis du både sætter din monitor i VGA, Projektor i DVI og TV-out i S-VHS får man seriøse issues idet Windows kun opfatter det som om, at du har 2 skærme sat til, og dette er altid monitor og tv. SÅ den eneste måde at få billede på projektoren er vha. cloning. Dette er ikke just optimalt da projektoren er 16:9, så enten er monitoren komplet ubrugelig idet den absolut ikke kan lide 16:9 opløsninger, eller også får man en 4:3 resolution ud på projektoren. Desuden er det ret vilkårligt hvilken skærm der bliver sat som primary hver gang du starter din PC, så nogen gange er der ingen billede på din monitor og du bliver nødt til at tænde TV'et for at ændre monitoren til primary. Og hver gang ATI kommer med en ny GFX driver bliver du bombet tilbage til starten og skal igennem det hele igen.

Ergo har jeg idag kun projektoren sat til, da alt går komplet i ged når jeg sætter TV-out stikket i, så jeg savner lidt mit GeForce og TvTool nu.

Kvalitetsmæssigt ser jeg ingen forskel i outputtet mellem de to kort.

Til top Vis Djon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Djon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes