Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Min HTPC kan ikke se mit fjernsyn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har det kedelige problem at da jeg skulle sætte mit "nye" medie center op fandt jeg ud af min com ikke kunne se fjernsynet. Min com er en

AsRock K7S41GX
Socket A 1700+
1gb pc3200
5900XT

Mit fjernsyn er et B&O, kender ikke modelnummeret men et CRT, og det har kun 2 scart indgange.
Jeg har nogle muligheder for at gå ind og indstille nogle ting for de 2 scart kanaler.

der er to felter.
første felt hedder V.TAPE, or der er følgende muligheder:
- INGEN
- V.TAPE
- V.TAPE+DEKODER
- v.TAPE+STB
- DEKODER
- V.AUX
- SET-TOP BOX

andet felt hedder AV, og har følgende valgmuligheder:
- INGEN
- DEKODER
- EXPANDER
- EXPANDER+DEK
- V.AUX
- DVD
- SET-TOP BOX

kan det være der problemet ligger?
Til top Vis djrazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af djrazz

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der hvis du sætter den i V.Tape?

Hvordan har du forbundet dit tv, hvilket stik?

Har du husket at sætte "clone" til inde i egenskaber for dit grafikkort?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

1. Det samme som hvis jeg sætter den i dvd. Ikke en hujende fis. desværre.

2. Som skrevet i #0 har jeg forbundet dem med et tv-out (det der vist hedder composite) til en scart adapter som så sidder i tv'et.
Har også prøvet med et tv-out -> phono til scart adapter og det virker heller ikke :(

3. Det kan jeg ikke. Min computer kan jo slet ikke se fjernsynet. Det er det der skaber problemet... Noget værre møg...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

djrazz skrev:
1. Det samme som hvis jeg sætter den i dvd. Ikke en hujende fis. desværre.

2. Som skrevet i #0 har jeg forbundet dem med et tv-out (det der vist hedder composite) til en scart adapter som så sidder i tv'et.
Har også prøvet med et tv-out -> phono til scart adapter og det virker heller ikke :(

Er det bare mig eller har du ikke skrevet det

djrazz skrev:

3. Det kan jeg ikke. Min computer kan jo slet ikke se fjernsynet. Det er det der skaber problemet... Noget værre møg...

Så er det der problemet ligger Du bliver nød til at slutte en tv skræm til dit vga/dvi stik og så sætte grafikkortet op til at bruge "clone"

djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ahh sry havde glemt at skrive det. Den tager jeg på min kappe.

Okay så den umiddelbare løsning er at købe et vga-scart kabel også skulle det virke? Det virker bare underligt, har aldrig haft problemer med at tilslutte fjernsyn med tv-out til scart.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

djrazz skrev:
Ahh sry havde glemt at skrive det. Den tager jeg på min kappe.

Okay så den umiddelbare løsning er at købe et vga-scart kabel også skulle det virke? Det virker bare underligt, har aldrig haft problemer med at tilslutte fjernsyn med tv-out til scart.

Nej!!

Du skal  tage en compter skærm og sætte til din computer, indstille grafikkortet til at smide billedet ud på TV-out.

Når du har gjort det fjerne du skærmen og så skulle det virke.

djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Hehe okay nu har du altså ikke fulgt med i hvad jeg har skrevet. Det er jo det jeg ikke kan.
Jeg er ikke helt noob indenfor dette så har prøvet flere gange, med forskellige kabler og jeg ved ikke hvad.

Og nu skriver jeg det lige igen. Min computer kan IKKE SE mit fjernsyn. Så det hjælper ikke noget at indstille grafikkkortet til noget som helst. Den kan ikke se det.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har fulgt med i hvad du skriver. Ellers er du ikke så god til at formulere hvad din fejl er. Hvis du ikke har sat driveren på til at sputte tvout ud, så er det logisk det ikke virker!!

Det er slet ikke noget problem for hverken dit tv eller din computer at få dem til at arbejde sammen.

Man  kan IKKE bare tage et tvout og sætte det i et scart stik hvis computeren ikke er sat op til det i driveren!!

Hvis du sætter en COMPUTERSKÆRM/MONITOR til din computer, så skal du sætte egenskaber op for tvout. Husk at have TV sluttet til computeren samtidigt!!

Når du har gjort det, fjerner du din monitor og så skulle det virke. Hvis det ikke virker så er enten dit tv ødelagt eller dit grafikkort, tror dog mest det er grafikkortet!!

djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Okay det virkede bare ikke sådan. Men så starter vi lige forfra så der ikke er nogen misforståelser. Min computer kan ikke se mit tv. Så kan ikke sætte signalet til at gå over på tv'et eller noget i den stil, for computeren kan som sagt slet ikke se det.

Har flere gange prøvet at tilslutte com-tv med bare et tv-out kabel og det har virket hver gang, men dette er første gang hvor jeg skulle prøve med et scart.
Så det jeg godt vil vide er hvordan man sætte sine drivere op så det kan køre over scart.

Jeg er næsten 100% sikker på at det i hvert fald ikke er tv'et der er i stykker idet, jeg har haft en dvd tilsluttet på samme scart stik uden problemer. Mht til grafikkortet, så kan jeg ikke rigtig teste det, da jeg ikke har muligheder for at sætte det i en anden maskine.

Jeg har nu i mellemtiden fundet ud af et tv'et har et frontpanel gemt under den ene højttaler med 3 phono stik, til henholdsvis højre lyd, venstre lyd og video. Har også prøvet at sætte den til der, men det virker heller ikke, så det kunne muligvis tyde på at det var tv-out porten på gfx'et, kunne jeg forestille mig.

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt med har du en PC skærm eller har du kun TV'et sluttet til? Hvis du kun har TV'et tilsluttet som så ikke virker så kan vi jo ikke rigtig fortælle dig hvordan driveren skal sættes op. Hvis du bruger S-video fra PC'en skal PC'en ikke sættes op til SCART men standard TV out via s-video. Hvis du ikke har mulighed for at sætte en PC skærm til kunne du måske låne et andet grafik kort og boote Windows og så sætte dit eget tilbage og prøve at boote igen.

Et alternativt kunne være at skaffe et ATI kort som kan køre ud via et VGA-SCART kabel. Det er ikke noget jeg selv har prøvet så jeg ved ikke om du ville kunne boote Windows med kun sådan en forbindelse, men nok ikke og så er vi tilbage til AkilleuZ råd, få sat en PC skærm til. Se evt. mere her.
Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg det endelig til at virke. Men det tog fandme også noget tid. Anyways så passer det ikke helt det du sagde Akilleuz. For jeg kunne godt sætte tv-out direkte i scart og det virkede. Så det var jo lækkert nok. Fandt ud af det ved at prøve en lille fladskærm vi har i soveværelset, og den kunne godt hvis jeg bare satte tv'et som den eneste skærm. Så tænkte jeg at det kunne mit andet også, og det kunne det.

Takker for denne gang

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

djrazz skrev:
Så fik jeg det endelig til at virke. Men det tog fandme også noget tid. Anyways så passer det ikke helt det du sagde Akilleuz. For jeg kunne godt sætte tv-out direkte i scart og det virkede. Så det var jo lækkert nok. Fandt ud af det ved at prøve en lille fladskærm vi har i soveværelset, og den kunne godt hvis jeg bare satte tv'et som den eneste skærm. Så tænkte jeg at det kunne mit andet også, og det kunne det.

Takker for denne gang

Selvfølgelig kan du sætte Tv-out ind i scart, det er jo meningen med det hele!!!

Jeg ved ikke helt hvad du vil med denne post, men godt du selv fandt ud af problemet, selvom jeg ikke synes der har været noget, det var jo som VI skrev bare at sætte en anden skærm til og tjekke!

djrazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Hehe så var det da sjovt du skrev at man ikke kunne det... Tror du roder lidt rundt i det makker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes