| Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket program bruger I til at konvertere ovenstående?
|
| Til top |
|
| |
Binnerup Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at dbPowerAmp skulle kunne gøre det i batch mode - det er ihvertfald værd at checke.
Og jeg kunne forestille mig at grunden til at gøre det er at flac er som skabt til en Squeezebox.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Hvilket program bruger I til at konvertere ovenstående? |
|
|
Easy CD-DA Extractor http://www.poikosoft.com/ (FLAC Compression Level 5) __________________ mvh PSSO
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Binnerup skrev:
|
Må jeg spørge om hvorfor?
Bruger Flac mindre plads end WMA lossless?
|
|
|
Har ofte oplevet at eac/flac må give op overfor meget ridsede cd'er hvorimod windows media player godt kan udføre ripningen!
Har forøvrigt løst problemet på følgende lidt kringlede måde: først ripper jeg cd'en med wmp i wma lossless, derefter konvertere jeg wma lossless med winamp til wav og tilsidst konvertere jeg wav med flac frontend til flac-formatet.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Binnerup skrev:
|
|
|
|
Har ofte oplevet at eac/flac må give op overfor meget ridsede cd'er hvorimod windows media player godt kan udføre ripningen!
Har forøvrigt løst problemet på følgende lidt kringlede måde: først ripper jeg cd'en med wmp i wma lossless, derefter konvertere jeg wma lossless med winamp til wav og tilsidst konvertere jeg wav med flac frontend til flac-formatet. |
|
|
...men hvorfor konvertere til flac når du allerede har det i lossless format? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
nicoleif skrev:
Binnerup skrev:
|
|
|
|
Har forøvrigt løst problemet på følgende lidt kringlede måde: først ripper jeg cd'en med wmp i wma lossless, derefter konvertere jeg wma lossless med winamp til wav og tilsidst konvertere jeg wav med flac frontend til flac-formatet.
|
|
|
...men hvorfor konvertere til flac når du allerede har det i lossless format?
|
|
|
Fordi jeg har al min musik i flac da dette er yderst velegnet til squeezebox3 og da eac/flac er den bedste kombination til at copiere musik!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
| Fordi jeg har al min musik i flac da dette er yderst velegnet til squeezebox3 og da eac/flac er den bedste kombination til at copiere musik! |
|
|
Gå over til dbPowerAmp, den er hurtigere og bedre end EAC, der ikke er blevet opdateret i snart 100 år. dbPowerAmp opdateres konstant. Den henter også albumart og encoder til flac 'on-the-fly'
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
nicoleif skrev:
| Fordi jeg har al min musik i flac da dette er yderst velegnet til squeezebox3 og da eac/flac er den bedste kombination til at copiere musik! |
|
|
Gå over til dbPowerAmp, den er hurtigere og bedre end EAC, der ikke er blevet opdateret i snart 100 år. dbPowerAmp opdateres konstant. Den henter også albumart og encoder til flac 'on-the-fly'
|
|
|
OK. Er dbPoweramp ligeså svært at set-up'e som eac? Hvad betyder 'on-the-fly'?
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
plafitracer skrev:
nicoleif skrev:
|
|
|
|
|
OK. Er dbPoweramp ligeså svært at set-up'e som eac? Hvad betyder 'on-the-fly'? |
|
|
Nej dBpoweramp er meget nem at gå til. Man henter de forskellige codecs som man har brug for, og kan vælge via en drop-down menu hvilket codec man vil bruge. Jeg har en del musik i wma lossless og det spiller squeezeboksen nu fint nok. Men er begyndt at rippe i flac. EDIT : http://www.dbpoweramp.com/__________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
nicoleif skrev:
plafitracer skrev:
nicoleif skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej dBpoweramp er meget nem at gå til. Man henter de forskellige codecs som man har brug for, og kan vælge via en drop-down menu hvilket codec man vil bruge. Jeg har en del musik i wma lossless og det spiller squeezeboksen nu fint nok. Men er begyndt at rippe i flac.
EDIT : http://www.dbpoweramp.com/
|
|
|
Fint. Det eneste jeg er lidt bekymret for er man vil kunne iagtage forskel f.eks. ved display af track-info på sb3 display når jeg skifter over til at bruge dbpoweramp/flac kontra eac/flac (har brugt en del tid på at rippe ca. 650 cd'er i eac/flac)
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Nobody skrev:
nicoleif skrev:
plafitracer skrev:
nicoleif skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej dBpoweramp er meget nem at gå til. Man henter de forskellige codecs som man har brug for, og kan vælge via en drop-down menu hvilket codec man vil bruge. Jeg har en del musik i wma lossless og det spiller squeezeboksen nu fint nok. Men er begyndt at rippe i flac.
EDIT : http://www.dbpoweramp.com/
|
|
|
Fint. Det eneste jeg er lidt bekymret for er man vil kunne iagtage forskel f.eks. ved display af track-info på sb3 display når jeg skifter over til at bruge dbpoweramp/flac kontra eac/flac (har brugt en del tid på at rippe ca. 650 cd'er i eac/flac) |
|
|
Det kan du selv bestemme hvordan der skal fremstå. Jeg bruger : [artist]\[album]\[track] - [artist] - [title] Så laver den først en mappe med kunstneren, en med albummet, og så sang nummeret på pladen, kunstneren, og titlen på sangen. Det er selvfølgeligt smag og behag hvordan man gerne vil have det. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
on-the-fly betyder noget i retning af med-det-samme, dvs dbPowerAmp ripper et track til WAW, kalder flac encoderen, der er ekstern, og encoder 'on-the-fly' til flac, hvorefter det næste track rippes - til tider sker dette samtidig.
Hvordan du vælger at gemme albums på harddisken har ikke noget at gøre med hvordan SlimServer fremstiller dem, hverken i selve serveren eller i SqueezeBoxen. Det er de tags, der sættes på.
Nogen gemmer fx således: [artist]\[album]\[track] - [artist] - [title] (se ovenfor) hvilket gør det nemmere for dig selv at overskue hvad du har på din harddisk. Slimserver er fuldstængig ligeglad med denne opdeling. SlimServer danner en database udfra de tags, der er gemt i de enkelte numre. Du kan selv bestemme hvordan SS skal vise det. Fx kan du lægge al musikken i roden på dit c-drev (ikke specielt fikst, men det kan gøres), fx:
- C:\Phil Collins - ...Hits (1998) - True Colors.flac
- C:\Phil Collins - ...Hits (1998) - Easy Lover.flac
- C:\Mark Knopfler & Emmylou Harris - All The Roadrunning (2006) - I Dug Up A Diamond.flac
- C:\Mark Knopfler & Emmylou Harris - All The Roadrunning (2006) -This Is Us.flac
Og så derud af... Med 4 numre ser det rimelig overskueligt ud, men med 12,000 numre bliver det, for mennesker, lidt rodet . Men SlimServer skal nok organisere det for dig, i Kunstner, Album, Genre, osv. fuldstændig som du vil have det vist.
Dette er en af grundene til at SlimServer bruger noget tid på at lægge ny musik ind, den skal genopbygge sin database og indexere den. Alle tags skal organiseres.
Klart som blæk 
|
| Til top |
|
| |
Nobody Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
on-the-fly betyder noget i retning af med-det-samme, dvs dbPowerAmp ripper et track til WAW, kalder flac encoderen, der er ekstern, og encoder 'on-the-fly' til flac, hvorefter det næste track rippes - til tider sker dette samtidig.
Hvordan du vælger at gemme albums på harddisken har ikke noget at gøre med hvordan SlimServer fremstiller dem, hverken i selve serveren eller i SqueezeBoxen. Det er de tags, der sættes på.
Nogen gemmer fx således: [artist]\[album]\[track] - [artist] - [title] (se ovenfor) hvilket gør det nemmere for dig selv at overskue hvad du har på din harddisk. Slimserver er fuldstængig ligeglad med denne opdeling. SlimServer danner en database udfra de tags, der er gemt i de enkelte numre. Du kan selv bestemme hvordan SS skal vise det. Fx kan du lægge al musikken i roden på dit c-drev (ikke specielt fikst, men det kan gøres), fx:
- C:\Phil Collins - ...Hits (1998) - True Colors.flac
- C:\Phil Collins - ...Hits (1998) - Easy Lover.flac
- C:\Mark Knopfler & Emmylou Harris - All The Roadrunning (2006) - I Dug Up A Diamond.flac
- C:\Mark Knopfler & Emmylou Harris - All The Roadrunning (2006) -This Is Us.flac
Og så derud af... Med 4 numre ser det rimelig overskueligt ud, men med 12,000 numre bliver det, for mennesker, lidt rodet . Men SlimServer skal nok organisere det for dig, i Kunstner, Album, Genre, osv. fuldstændig som du vil have det vist.
Dette er en af grundene til at SlimServer bruger noget tid på at lægge ny musik ind, den skal genopbygge sin database og indexere den. Alle tags skal organiseres.
Klart som blæk  |
|
|
OT ! Hvordan får du din SS til at vise albumbilleder i venstre billede ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu godtnok mine albums liggende i [artist]\[album]\[track] - [artist] - [title] formatet, og bruger folder.jpg til billeder.
Man kan oprette en folder, fx AlbumBilleder, hvor alle album billeder ligger, og i SS opsætningen sætte den til at læse billeder derfra.
Hele 'hemmeligheden' ligger i at få sat de rigtige tags på de enkelte numre, dbPowerAmp klarer dette som en mis - ellers kan man bruge http://www.mp3tagger.com/
Det er ikke sikkert det er noget, der kan gøres på 5 minutter - eller om det er arbejdet værd, men det kan gøres 
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
|
Jeg har nu godtnok mine albums liggende i [artist]\[album]\[track] - [artist] - [title] formatet, og bruger folder.jpg til billeder.
Man kan oprette en folder, fx AlbumBilleder, hvor alle album billeder ligger, og i SS opsætningen sætte den til at læse billeder derfra.
Hele 'hemmeligheden' ligger i at få sat de rigtige tags på de enkelte numre, dbPowerAmp klarer dette som en mis - ellers kan man bruge http://www.mp3tagger.com/
Det er ikke sikkert det er noget, der kan gøres på 5 minutter - eller om det er arbejdet værd, men det kan gøres 
|
|
|
Nu har jeg ikke så frygteligt meget brug for at vise albumbilleder på min squeezebox! Dette er vel snarere velegnet hvis man har sit tv tilkoblet den pc man streamer fra!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan man, så vidt jeg ved, ikke få vist albumbilleder på selve Squeezeboxen, men i Slimserver er det nu meget praktisk at kunne se dem.
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
en der vil fortælle hvad forskælde fra eac til dBpoweramp er? Bruger selv EAC, og selvom det ikke er blevet opdateret i lang tid, lever det da varen super. som jeg ser det er det cikkel vs cykkel. but prove me wrong. Er det et spørgsmål om tid, for når jeg ripper direkte, så tager det ikke mere end 7-8 minutter om at rippe, men smider jeg noget kvalitet væk på den måde? __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
dBPowerAmp er lettere at sætte op end EAC, den kan selv hete albub art fra IMG, den sætter selv tags på, den har mulighed for diverse DSP indstillinger, bl.a. replay gain.
Men har du en velfungerende og velopsat EAC, skulle der ikke være nogen grund til at skifte.
Du kunne jo eventuelt downloade den og prøve. Om der er kvalitetsforskelle i ripningen, skal jeg lade være usagt, encodningen foretages af samme eksterne program.
|
| Til top |
|
| |