Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 01:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: FloppyDTV spørgsmål. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at købe floppyDTV, men har lige et par spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med at få afklaret. Det skal lige siges, at jeg ikke har floppy i mit HTPC, så skal skille boksen ad og bruge et pci slot:

1. Det skal være digitalt hele vejen igennem, men behøver jeg så at bruge antennestikket fra FloppyDTV til noget? Jeg har TDC kabeltv, så det er vel nok kun at sætte selectorkortet i, ellers er det vel ikke digitalt hele vejen, hvis der bruges antennekabel?

2. Det Viaccess Cam der følger med, hvor skal det sættes til? Jeg kan se der på FloppyDTV er noget der ligner et slot, der kunne være beregnet til det? Hvis det er rigtigt, er det så lige til at sætte fast?

3. Jeg har bestilt en MS remote control og receiver, og skal bruge min SRU9600 til at styre FloppyDTV i media portal og i XP DVBviewer. Har læst et sted, at der i XP skal kopieres nogle filer over for at få fjernbetjening til at virke? Er der noget jeg skal være opmærksom på og kan SRU9600 styre FloppyDTV i det hele taget ;-) ?

På forhånd tak for hjælpen :-)

Til top Vis Bjur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjur

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Du kan få svar på mange af dine spørgsmål her:
http://dvb.perch.dk/DVB.php
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

-og en anmeldelse her på recordere.dk

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se, skal antennestikket ikke bruges til noget.

Ang. optagelse, så nævner de på deres hjemmeside, at 1 times HD optagelse fylder 5 GB, men er det i 1080p og med AC3 lyd? Vil nemlig gerne optage i 720p, da jeg kun har 42" der understøtter dette.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

TV-signalet kommer (i denne sammenhæng) ind gennem antenne-stikket hvadenten det er analogt eller digitalt.

Hvor havde du ellers regnet med det skulle komme fra?

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Bjur skrev:

Så vidt jeg kan se, skal antennestikket ikke bruges til noget.

Ang. optagelse, så nævner de på deres hjemmeside, at 1 times HD optagelse fylder 5 GB, men er det i 1080p og med AC3 lyd? Vil nemlig gerne optage i 720p, da jeg kun har 42" der understøtter dette.

Der optages i den opløsning der sendes ud i. Eftersom som HD sendes ud i 1080 i DK, så optages der i 1080. STV optages i den opløsning som STV sendes ud i. Efterfølgende kan du vælge at nedskalere til 720 gennem en re-encoding, men det tager laaang tid, selv for en rimeligt hurtig computer... Det eneste du kan ændre på er bitraten, altså den kvalitet som et givent signal optages med.

Mvh. Jeppe
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Så er det vel også forkert, når der flere steder skrives signalet er digitalt hele vejen igennem:) Havde måske håbet på, der lå en slags verificering i selectorkortet, når TDC tastede oplysninger ind om kortet.

Når jeg så skal dele det analoge antennesignal til min Sagem 60 og til FloppyDTV, skal T-splitteren så ikke sidde i selve vægstikket, dvs. tættest på kilden? Har også en antenneforstærker, men det er ikke altid mit signal er specielt godt og derfor bliver signalet blot forværret, så har tidligere gjort brug af T-splitter, men vil det ikke være bedst at prøve med forstærkeren inden det bliver digitalt?

Reencodingen dropper jeg:)

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Bjur skrev:

S� er det vel ogs� forkert, n�r der flere steder skrives signalet er digitalt hele vejen igennem:) Havde m�ske h�bet p�, der l� en slags verificering i selectorkortet, n�r TDC tastede oplysninger ind om kortet.

Signalet er digitalt hele vejen igennem. Det sendes digitalt via antennekablet, og dekodes så i enten Selector-boksen eller dit DVB-C-TV-kort (FloppyDTV).

Ken_T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

En almindelig Tsplitter er sikker alt hvad du behøver for at dele dit antennesignal mellem en selector og FloppyDTV og den skal ikke sidde i antenne stikdåsen. Der kommer så gennem dine antennekabler et digtalt signal, der opfanges af Selector og FloppyDTV. Det er der ikke noget problem i og du vil sikkert heller ikke få det. (angående din antenneforstærker tror jeg den har en dårlig kvalitet, den har nok været for billig? Ja, det kan være ok med nogle, men andre gør ondt værre ellert laver direkte selv problemer)

Hvis man har FloppyDTV, har man størst succes med  programmet Dvbviewer når man optager. Der skal optages i .ts formatet hvis man ønsker undertekster. Og de rigtige indstillinger skal naturligvis også sættes op. Dvbviewer koster 120 kr. Det er som et mediacenter.

Der kommer et digitalt signal frem til en floppyDTV modtager og det bliver uden convertering lagt over på harddisken, altså i den digitale form det modtages. Derfor belastes en CPU næsten heller ikke, måske nogle få %.  Man kan ikke lave om på bitraten i sagens natur, den er som det kommer ind. Også hvis det er et HD signal, hvor bitraten naturligvis er højere. Standard bitraten er nede på omkring 3000, det bliver 3GB for 2 timer ca. Så det lyder meget rimelig med 5GB for 1 time i HD, gætter på en bitrate på 12000 eller højere. TV stationer der sender HDTV bruger mellem 12 og 20000.

Ken_T

HTPC

Til top Vis Ken_T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ken_T Besøg Ken_T's Websted

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

En anden ting er, om der på nogen måde er en smart feature, så hvis man ønsker at time en optagelse og slukke for computeren i mellemtiden eller sætte den i standby, er det så muligt på en eller anden måde at få programmet til at starte computeren op automatisk når der skal optages og slukke igen bagefter? Ved godt det er et long shot, men alligevel:)

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Sendt: 22 Maj 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Dit motherboard skal understøtte standby til S3, de fleste gør det efterhånden. Det skal typisk aktiveres i bios.
Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har dette motherboard. Synes desværre ikke jeg kan se S3 nogen steder, men på side 32 kan jeg se noget: http://download.asrock.com/manual/ConRoe945G-DVI.pdf

Kan jeg bruge disse features til noget?

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

"Suspend to RAM" is S3, så det er fint nok.

Men... tro endelig ikke at det er nemt at konfigurere S3. Det er ikke bare noget man gør (med mindre man er heldig). For det første skal denne setting være sat, når Windows installeres.

Men der er hjælp at hente her. Jeg har ikke prøvet dette værktøj, men jeg har brugte mange mange timer, ja dage på at få S3 til at virke, bare for at konkludere at det ikke fungerede. Når første det virkede, så kunne jeg ikke få det til at vågne igen, eller også vågnede det hvis man kom til at bevæge musen. Nej... jeg behøver ikke hjælp, jeg har fået mig en helt lydløs maskine, som også fungere som server og derfor skal kører 24/7.

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået billede på tv i MP, men har stadig problemer med at få epg guiden til at virke. Hvordan kan det gøres?

Et andet problem er afspilning af mkv filer gennem haali splitteren, som dukker op et splitsekund i trayet og forsvinder igen, så filen ikke vil afspilles. Har prøvet afinstallation og reinstallere igen uden held. Hvad kan jeg gøre?

pizzabager
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

tjementum skrev:

"Suspend to RAM" is S3, så det er fint nok.

Men... tro endelig ikke at det er nemt at konfigurere S3. Det er ikke bare noget man gør (med mindre man er heldig). For det første skal denne setting være sat, når Windows installeres.

Men der er hjælp at hente her. Jeg har ikke prøvet dette værktøj, men jeg har brugte mange mange timer, ja dage på at få S3 til at virke, bare for at konkludere at det ikke fungerede. Når første det virkede, så kunne jeg ikke få det til at vågne igen, eller også vågnede det hvis man kom til at bevæge musen. Nej... jeg behøver ikke hjælp, jeg har fået mig en helt lydløs maskine, som også fungere som server og derfor skal kører 24/7.

Jeg have nu ingen problemer med at Få S3 til at virke, på min stationære computer fungere det ved den lukker ned efter 10 min hvis jeg ikke bruger den.

på min HTPC, har jeg et program som lukker ned efter 15 min uden brug, det fungere også ganske fint.

Til top Vis pizzabager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pizzabager

Bjur
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

@pizzabager: Bruger du ovennævnte program?

PS. Har fået EPG guiden til at virke, men mangler stadig at få haalisplitteren til at fungere. Den virker ved alm. divx men ikke mkv:( Kan det måske være ffdshow, der går ind og spærrer? I så fald hvad skal ændres?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes