| Forfatter |
|
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige forsøgt at anvende tvout på mit nye nvidia grafikkort (8800 GTS). Jeg fik et billed op på tvet i en dårlig kvalitet, måske fordi det er et Sharp 21" tv med 640*480 opløsning.
Problemet er at tvet som viste et billed af skrivebordet i windows 2000 gik i sort. Min PC skærm viser nu kun et blåt billed som er farven på mit skrivebord. Nu har jeg ingen adgang til noget. Musen kan køres til siden og så er det som om den kommer ind i et nyt blåt skærmbilled.
Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre for at få skrivebordet frem igen?
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er nok nødt til at starte din PC i fejlsikret tilstand (tryk F8 ved opstart af Windows).
Derefter går du ind under skærmindstillinger og ændrer disse til at der kun er 1 skærm. Har du husket at fjerne stikket fra TV-out inden du starter?
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for svaret, jeg prøver din løsning.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hælpen, billedet er tilbage. Jeg har ovenikøbet fået det samme billed på PC og TV nu. Det jeg gjorde anderledes var at vælge clone (ikke dualview) og derefter "anvend" og ikke "ok".
Men billedet står dårligt på LCDen måske fordi dens native opløsning er 640*480???
Når so far so good.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det du første havde sat op kaldes "udvidet skrivebord", altså du udvider dit skrivebord til også at omfatte den anden skærm/ TV. Forestill at skærmene står lige ved siden af hinanden. Musen flyttes fra den ene skærm til den anden ved at køre den ud igennem siden på skærmen. Ikoner og start-menu m.m. vises kun på den primære skærm, men du kan trække vinduer over på den sekundære skærm og fx maksimere dem derovre.
Med udvidet skrivebord kan du køre med forskellig opløsning på de to skærme.
I klon derimod, skal begge skærme køre samme opløsning, og samme billede sendes så til hver skærm.
CRT-TV er bestemt ikke gode til tekst o.lign. sendt fra TV-out på en PC. Film derimod kan sagtens komme til at se nogenlunde fornuftigt ud.
Prøv også at sætte opløsningen til 800x600 og se hvordan det ser ud.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet forskellige opløsninger men tekst og skrivebord står ikke skarpt på LCD fjernsynet. DVD-film sat i PC drevet og videre sendt til tvet ser dog ud som når de afspilles fra den stationære dvd-afspiller. Der er dog en lille ændring.
Når jeg ser film i letterbox format er der to kulsorte bokse, en for oven og en for neden, men de bliver fulgt af to mørkegrå bokse og derefter er filmen i midten. Ser egentlig ikke så godt ud.
Men jeg må lege lidt med indstillinger og forbindelsen.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Jeg har pr�vet forskellige opl�sninger men tekst og skrivebord st�r ikke skarpt p� LCD fjernsynet. DVD-film sat i PC drevet og videre sendt til tvet ser dog ud som n�r de afspilles fra den station�re dvd-afspiller. Der er dog en lille �ndring.
N�r jeg ser film i letterbox format er der to kulsorte bokse, en for oven og en for neden, men de bliver fulgt af to m�rkegr� bokse og derefter er filmen i midten. Ser egentlig ikke s� godt ud.
Men jeg m� lege lidt med indstillinger og forbindelsen.
|
|
|
Hvilken forbindelse kører du fra PC til TV?
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, du kører via composite (ell. s-video), og da TV'et ikke har VGA-, DVI- eller HDMI-stik, bliver det svært at få et ordentligt billede på det.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak for svarene.
Jeg havde heller ikke regnet med det tv var optimalt, men film fra PC til tv ser udmærket ud ellers bare ikke tekst og skrivebord. Jeg regner også med at købe en ny skærm i løbet af året, så må jeg lege med PC/TV til den tid.
|
| Til top |
|
| |