| Forfatter |
|
Squize Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem med min forbindelse fra min HTPC til min LCD skærm. Jeg bruger pt. et HDMI kabel med en dvi/hdmi adapter i enden.
Når jeg starter pc'en op, og har skiftet tvet over på HDMI indgangen så virker det fint. Men hvis jeg så slukker tvet, og tænder den igen efter noget tid, kan tvet ikke se at der kommer noget signal. Det er lidt som om at der mangler en styre/signal spænding eller lignende.
Nogen der har en god ide hvad dette skyldes, og hvad der kan løse problemet ?
Mit setup består af følgende. Asus Radeon X800XTPE grafikkort Sharp LC37XD1 LCD QED HDMI kabel og adapter Windows Vista Ultimate OS.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige med på en "lytter" da jeg har noget af samme problem
|
| Til top |
|
| |
sparciba Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også med på en lytter....har samme problem.
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm bruger i alle sammen adaptere ? eller er der nogen af jer der har samme problem med et dvi-hdmi kabel ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
| Hmm bruger i alle sammen adaptere ? eller er der nogen af jer der har samme problem med et dvi-hdmi kabel ?
|
|
|
Ja, det kunne faktisk være spændene at vide, da jeg har mulighed for at tage sådan et kabel med hjem fra arbejde. Desværre er det bare ikke så let at komme til at skifte den da skærmen sidder på væggen.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger dvi-hdmi kabel og har ingen problemer. Kan du ikke tvinge dit ATI kort til at finde en skærm på udgangen? Det jeg kan jeg i hvertfald med mit ATI kort i catalyst center, men jeg har ikke afprøvet det, så ved ikke om det virker!?
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft samme problem fra en Pioneer DVD til min Sanoy projektor. Fik forklaret at der er 2 forskellige HDMI standarder - den gamle I og II som alle bruger nu. Den nye "II" kræver et "handshake" signal retur fra monitor/projektor som DVI ikke kan give. Med andre ord er HDMI II ikke kompatibel med DVI.´
Om man så kan omgå dette i en HTPC ved jeg ikke. Her må eksperterne træde til. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
| Jeg bruger dvi-hdmi kabel og har ingen problemer. Kan du ikke tvinge dit ATI kort til at finde en skærm på udgangen? Det jeg kan jeg i hvertfald med mit ATI kort i catalyst center, men jeg har ikke afprøvet det, så ved ikke om det virker!?
|
|
|
Det tror jeg desværre ikke vil hjælpe da det er den eneste skærm der er sat på den. Og samtidigt kan jeg jo heller ikke se noget på skærmen
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg godt, men man kan force den til at finde et TV der er connected. Synes du skulle prøve det
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Det ved jeg godt, men man kan force den til at finde et TV der er connected. Synes du skulle prøve det
|
|
|
Jamen det virker skam fint når pcen lige er blevet startet op, og den kan også fint se model nummeret på tvet inde i Catalyst menuen, Går ud fra at det er det du mener ?
|
| Til top |
|
| |
HenrikV Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lignende problemer med mit HP-mediecenter, som jeg heldigvis ikke har nået at putte for meget i, hverken software eller ordentligt lydkort. Nu ryger det tilbage til sælgeren nu.
Efter dvale, eller slumre-tilstand havde jeg ofte ikke noget billede, eller hvis computeren var vågnet for at opdatere, optage mv. Måtte genstarte på den hårde måde med datatab osv. Kun hvis skærmen stod tændt 24 timer i døgnet (200 watt...) virkede det ok.
Jeg brugte DVI-DVI forbindelse til mit alfaview-tv. Jeg talte med support, der efter opdatering af bios, grafik-drivere mv. meddelte at det var vistas strømbesparende funktioner, der ikke fungerede ordentligt, altså at de ikke fik vækket grafikkortet ordentligt eller noget i den stil. Det kunne ikke afhjælpes - men Bilka tager l**temaskinen retur.
Jer uden problemer - hvilket mærke og styresystem bruger i?
mvh.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også lige med på en lytter..
har lige bestilt Adapter og Hdmi kabel for 10 mins siden... hmm hehe
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squize skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
Jamen det virker skam fint når pcen lige er blevet startet op, og den kan også fint se model nummeret på tvet inde i Catalyst menuen, Går ud fra at det er det du mener ?
|
|
|
Tror du misforstår mig. Inde i catalyst center er det en funktion der hedder noget i stil med: "Tving tvskærm......." Hvor man kan sætte flue ben... Angående det med at der er "sort" skærm efter standby skyldes at jeres S3 ikke er sat rigtig op. Søg her i forumet, og vil kunne finde indhold af en *.reg fil i skal køre så vil det formentlig virke. Hvis i slet ikke kan finde det, så må jeg lige se om jeg kan finde den et sted på min server  __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 23 April 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde lignende problem med mit gamle grafikkort Asus Radeon 9600XT. Hver gang jeg skiftede fra HDMI kilden på tv'et til en anden kilde (f.eks. tv kanaler) og tilbage til HDMI kilden (PC'en) så var forbindelsen røget og kom ikke igen. Det var ligesomom at den manglede at signalere at den skulle sende signal igen. Jeg opdaterede min driver til grafikkortet og så virkede det fint. Mon ikke det er der i skal kigge?
Du kører Vista kan jeg se. Måske er der ikke lavet en ordentlig driver til grafikkortet endnu???
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Squize skrev:
AkilleuZ skrev:
|
|
|
|
|
|
Tror du misforstår mig.
Inde i catalyst center er det en funktion der hedder noget i stil med: "Tving tvskærm......." Hvor man kan sætte flue ben...
Angående det med at der er "sort" skærm efter standby skyldes at jeres S3 ikke er sat rigtig op. Søg her i forumet, og vil kunne finde indhold af en *.reg fil i skal køre så vil det formentlig virke.
Hvis i slet ikke kan finde det, så må jeg lige se om jeg kan finde den et sted på min server
|
|
|
Oki, det vil jeg da lige se om jeg kan finde, ville være super hvis der ikke skulle mere til.
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
Havde lignende problem med mit gamle grafikkort Asus Radeon 9600XT. Hver gang jeg skiftede fra HDMI kilden på tv'et til en anden kilde (f.eks. tv kanaler) og tilbage til HDMI kilden (PC'en) så var forbindelsen røget og kom ikke igen. Det var ligesomom at den manglede at signalere at den skulle sende signal igen. Jeg opdaterede min driver til grafikkortet og så virkede det fint. Mon ikke det er der i skal kigge?
Du kører Vista kan jeg se. Måske er der ikke lavet en ordentlig driver til grafikkortet endnu??? |
|
|
Driveren er en final release, så ikke nogen beta driver, men derfor kan det jo selvfølgelig godt være at det hjælper med en opdatering. Jeg giver lige besked engang iaften når jeg har fået prøvet de par ting i har foreslået.
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre ser det ikke ud til at have hjulpet, hverken at installere de nyeste ATI drivere, eller at sætte den til at force tv detection  Så ender det jo nok med at jeg må have et hdmi->dvi kabel med hjem fra arbejde og se om det hjælper.
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åbenbart ikke de eneste der har problemer med det Linky
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde samme problem, altså som Squize beskriver det.
Jeg kunne oprette forbindelsen igen ved at ændre noget i opsætningen. Forcetv detection virkede heller ikke hos mig. Jeg plejede at skifte mellem 50 og 60 Hz. Jeg havde sat en profil og med en shortcut så jeg kunne vække forbindelse til live igen ret nemt, men lidt irreterende alligevel.
Jeg har nu skiftet grafikkortet ud med et NVIDIA og har ikke længere problemet.
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Symptoms: There is no
signal available after switching back from input source "TV" to "HDMI"
on LCD TVs. The signal will be available if the DVI-HDMI cable is
hotplugged (unplug and replug while the system is running).
Cause: Not known
Solution: Available with the next driver version.
|
To correct this issue, download and install Catalyst Display Driver 7.3 or higher. |
Ovenstående er fra ATI's hjemmeside. Og det løser ikke mit problem :( Har installeret Catalyst 7.4.
|
| Til top |
|
| |