| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Det er meget forskelligt hvad folk vælger, så læs de tråde, der er herinde om emnet og overvej så selv hvilke fordele og ulemper du vægter højest. 2) Du skal have en TV-tuner for hver forskellig kanal du vil se samtidig. Det gælder selvfølgelig også hvis du vil optage noget samtidig med at du ser noget på en anden kanal. MediaPortals TV-Engine kunne du tage et kik på: http://www.team-mediaportal.com3 og 4) Din server kan sagtens læse fra flere forskellige steder på harddisken "samtidig", så det vil ikke være noget problem. 5) Dine højtalere skal jo forbindes til din receiver på den ene eller anden måde, og du skal vel også kunne styre din receiver med en fjernbetjening? Hvis du stiller den sammen med serveren skal du bruge længere højttaler-kabler og en ir-blaster til at sende fjernbetjeningssignalet til receiveren. Men ville du ikke have en extender i stuen? For så er det jo denne som skal forbindes med receiveren og ikke serveren...
Personligt ville jeg anbefale en server-løsning med en mindre HTPC i hvert rum. Det kan nemt gå hen og blive dyrt, men for mig vil det være den optimale løsning. Jeg har selv en server kørende med Hauppauge PVR-500 dual-tuner og 4x400 GB HD, men har bestilt en Ziova CS505 som afløser til min lidt alrende HTPC. Så må vi se hvordan det kommer til at virke - eller om jeg skal til at bygge en ny HTPC.
|