| Forfatter |
|
kragster Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg har lidt problemer med driveren til mit geforce 7900 GTO i vista home premium. Da jeg havde windows xp brugte jeg nvidias kontrolpanel til at styre mine 2 skærme i hjemmebiografen, men i vista er det lige så stabilt som en nitroglycerin. Mit setup er en 19" tft og et 113" projektorlærred. Vil gerne kunne køre clone view, så det samme billede er på begge skærme, uanset hvilke af dem der er tændt. Er der nogen der har erfaring med styring af flere skærme i vista? Mvh Lars Kragh
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får at et problem med opløsninger hvis du vil køre begge samtidig...  - med mindre din projektor kører 1280x1024 native.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kragster skrev:
Hejsa. Jeg har lidt problemer med driveren til mit geforce 7900 GTO i vista home premium. Da jeg havde windows xp brugte jeg nvidias kontrolpanel til at styre mine 2 skærme i hjemmebiografen, men i vista er det lige så stabilt som en nitroglycerin. Mit setup er en 19" tft og et 113" projektorlærred. Vil gerne kunne køre clone view, så det samme billede er på begge skærme, uanset hvilke af dem der er tændt. Er der nogen der har erfaring med styring af flere skærme i vista? Mvh Lars Kragh |
|
|
Nvidias vista drivere er indtil videre noget l**t, sammenlignet med XP driverne. Noget er det værste er at ved Vista er at man er tvunget til at bruge det forbandede nye brugerinterface som de selv mener er så fremragende(men som MANGE brugere hader specielt i HTPC communities) Det værste, mener jeg, er dog ikke selve brugerinterfacet men at man ikke kan bruge nvcpl API fra en commando prompt (ingen skift med bat). Ej heller kan du indstille custom resolutions. Giv os nu de gamle flexible drivere tilbage.... En eneste udvej er at loade profiles for forskellige skærm opløsninger når man bruger forskellige skærme. Desværre så er profiles indtil videre fyldt med bugs, og jeg selv opgav det efter et par dage og gik tilbage til XP. Jeg tænkte ikke WAUW, men WOW det er fanme pivringe. Såfremt at profiles kommer til at virke efter hensigten er løsningen at lave en opsætning hvor du har en profil for hver af dine skærme (med opløsning osv indstillet)hvor du kører singleview. Dernæst kan du så assigne en hotkey kombination som så loader din profil(nåe nej det virker heller ikke med Vista)som så eventuelt kan bringes til at virke med dit remoteudstyr via Girder.. Hvis ikke Internet Explorer 7 f**kede vbs op så ville du også kunne bruge et vbs "sendkeys script"... Håber at det var svar nok Mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
kragster Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Du får at et problem med opløsninger hvis du vil køre begge samtidig... - med mindre din projektor kører 1280x1024 native. |
|
|
I de gamle XP dage, kørte jeg bare clone view i 1280x720 på begge skærme. Så godtnok lidt underligt ud på tftskærmen, men det vigtigste var at jeg kunne se hvad der foregik når jeg startede HTPCen. I vista f***** skærmene helt op! Den vil slet ikke vise billede på min TFT. Dvs. hver gang jeg har set noget på projektoren og har haft HTPCen slukket, skal jeg starte op i fejlsikret tilstand, geninstallere driveren til mit grafikkort og genstarte HTPCen, for overhovedet at have billede på projektoren ;)
Patriarken skrev:
Nvidias vista drivere er indtil videre noget l**t, sammenlignet med XP driverne. Noget er det værste er at ved Vista er at man er tvunget til at bruge det forbandede nye brugerinterface som de selv mener er så fremragende(men som MANGE brugere hader specielt i HTPC communities) Det værste, mener jeg, er dog ikke selve brugerinterfacet men at man ikke kan bruge nvcpl API fra en commando prompt (ingen skift med bat). Ej heller kan du indstille custom resolutions. Giv os nu de gamle flexible drivere tilbage....
En eneste udvej er at loade profiles for forskellige skærm opløsninger når man bruger forskellige skærme. Desværre så er profiles indtil videre fyldt med bugs, og jeg selv opgav det efter et par dage og gik tilbage til XP. Jeg tænkte ikke WAUW, men WOW det er fanme pivringe.
Såfremt at profiles kommer til at virke efter hensigten er løsningen at lave en opsætning hvor du har en profil for hver af dine skærme (med opløsning osv indstillet)hvor du kører singleview.
Dernæst kan du så assigne en hotkey kombination som så loader din profil(nåe nej det virker heller ikke med Vista)som så eventuelt kan bringes til at virke med dit remoteudstyr via Girder..
Hvis ikke Internet Explorer 7 f**kede vbs op så ville du også kunne bruge et vbs "sendkeys script"...
Håber at det var svar nok
Mvh Anders
|
|
|
Dvs. jeg skal lave en profil hvor jeg sætter skærmdriveren til at køre cloneview og én hvor det kun er TFT skærmen der er aktiv? Mit problem med cloneview er at den ikke husker indstillingen. Jeg kan godt få den til at køre cloneview (en gang imellem), men det er somom at den glemmer indstillingen. Når jeg så starter HTPCen op igen, er der enten ingen billede på hverken af de to skærme, eller kun billede på den ene.
Mvh
Lars Kragh
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Nej dvs at du glemmer clone, dualview og span og udelukkende koncentrerer dig om singleview profiler for hver af dine skærmenheder. Sæt singleview op så opløsning, color correction osv er perfkt i singleview (på primary)på din projektor og gem profilen med hotkey assignment.... Gør det samme med din computerskærm... Når så du vil se et eller andet på din projektor aktiverer du profilen til denne via hotkeys, og vice versa med din computerskærm.... Det er den bedste og rigtigste måde at gøre det også mht vmr9(10)..... mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lidt samme problem. Jeg har et SilverStone kabinet med indbygget skærm, her brugte jeg MSI`7600 driver, og kunne så bare ”clone” men med VISTA installeret, kan jeg ikke installerer den rigtige driver ”det vel et spørgsmål om tid” før der kommer en fra MSI, og VISTA tilbyder ikke clone muligheden endnu…
Så indtil det kommer, har jeg bare sat en ”Y” splitter på.
Jeg tror at der er mange ting man skal vente på, hvis man vil lege med VISTA.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant, men ikke nemt at implementere i praksis endnu, og slet ikke med den håbløse driversupport Nvidia har. Stadigvæk så kræver det jo et ekstra display adapter(hvilket du og andre også er inde på...hvis ikke man vil rode med sdk's osv.......) Så er det vel egentligt ligeså billigt (og nemt)at købe en scanconverter og køre clone konstant. __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |