Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: - (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis bloodspillxxt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bloodspillxxt

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

jeg kan næsten kun forestille mig du har en line in på dit lydkort. det signal der kommer ind der kommer direkte ud på lydudagangen af pc'en. men det kræver pc'en er tændt. det er jo lidt spild. i stedet kan du jo sætte dit line signal fra xbox direkte til sorround systemet. men det kræver jo at du skifter kabler hele tiden.

hvis dit problem er at du ikke har en line out fra din xbox (ved ikke hvordan kablingen er på sådan en) så kan du få nogen til at hive det ud af scart stikket
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

.
Til top Vis bloodspillxxt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bloodspillxxt

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hvordan er lydkort og Creative-sæt koblet sammen nu? 3 analoge forbindelser?

Har XBox'en ikke også analog-surround ud? Hvis den har kan du jo bare sætte den direkte til.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

.

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

bloodspillxxt skrev:

zuluDK skrev:
Hvordan er lydkort og Creative-sæt koblet sammen nu? 3 analoge forbindelser?

Har XBox'en ikke også analog-surround ud? Hvis den har kan du jo bare sætte den direkte til.
creative sættet har 3 jackstik som er ført ud fra subben (til henholdsvis front, bag og center/sub), så dem kan jeg desværre ikke pille ved.

Kan du ikke sætte dem i XBoxen?

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

det x-box der er den røde og den hvide lyden. dem behøver du ikke sætte til tv. dem kan du sætte til noget eksternt. men det tyder på dit creative sytem ikke har nogen dolby dekoder. så alt du vil få ud af at sætte din x-box til det vil være 5 kanals stereo.

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

Som det skrives har alle lydkort en linie ind og langt de fleste via mini jack. Hvis du vil tilkoble ovenstående kabel enten til lydkort eller til dit creative sæt er det vel et spørgsmål om at købe phono til minijack adaptere. Husk at det skal være stereo modellen. De kan fåes til omkring 20-30 kroner i Fona eller et velassorteret supermarked.

Hvis man køber én minijack [3.5mm-1/8"] splitter, én minijack forlænger(et kabel med hanjack i den ene ende og et hunjack i den anden....Der er ikke fysisk plads til to minijack til phono direkte i minijack splitteren) og to jack til phono, skulle det være muligt at have begge kilder tilsluttet sit Creative sæt  samtidig. I dette scenarie vil man naturligvis ikke kunne afspille både fra pc og X-Box samtidig, men man slipper for kabelskift....

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Marts 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
det x-box der er den røde og den hvide lyden. dem behøver du ikke sætte til tv. dem kan du sætte til noget eksternt. men det tyder på dit creative sytem ikke har nogen dolby dekoder. så alt du vil få ud af at sætte din x-box til det vil være 5 kanals stereo.

Ovenstående kabel sender næppe et digitalt signal, men den kan jeg ikke bekræfte. Umiddelbart sendes der et stereo signal(Rød og hvid) samt et composite signal(Den gule)

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
andersena skrev:

Ovenstående kabel sender næppe et digitalt signal, men den kan jeg ikke bekræfte. Umiddelbart sendes der et stereo signal(Rød og hvid) samt et composite signal(Den gule)

det var heller ikke det jeg mente. bare at indgangen på hans creative system har front bag og sub indgang. altså 5.1 analoge indgange. dvs den ikke har dolby pro logic dematrix del.. eller hvad sådan en hedder.

og du har helt ret. signalet ud af x-boxen er helt analogt. composite og stereo analog

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

.

bloodspillxxt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 21 Marts 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

bloodspillxxt skrev:

Problemet er, at jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg installerer det, hvilken software der er nødvendig, eller om mit hardware (som det er nu) har en line in som jeg kan benytte til det.

Helt teoretisk set, burde jeg vel kunne sætte det til en mikrofonindgang på pcén, og så finde et program der kan afspille direkte derfra, i stedet for at gemme det på pcen som en afspillelig fil?

jeg kan ikke forestille mig dit lydkort ikke har en line in. du skal bare tage den røde og hvide fra xboxen. sætte en forlænger hen til pcen. og så en phono til minijack konverter på. ind i line ind. når pc'en så er startet op skal du klikke på den lille højtaler i proceslinien. og slå den indgang til du har sat xboxen i. justere volumen og så burde du være kørende .

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Nogle lydkort har kombinerede ind- og udgange, så hvis disse er brugt til fx analog surround, kan de ikke også bruges til line-in.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes