Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 00:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Stofa digitale spejl på Media center (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Er det muligt at køre det digitale spejl på MCE og hvad skal man købe af tuner?
Kan man få HDTV til at virke også?

Er der nogen herinde der faktisk selv kører med opsætningen?

Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jojo det er det da.....Men det digitale spejl er jo som navnet antyder replikering af 576i analogt til digitalt......Svært begrænsede forbedringer ift udgifterne + den fleksibilitet du mister....Du kan godt få HD i MCE med FIREdtv fx eller Technotrend....Men med det begrænsede udbud der er til stede og med de begrænsninger der er på sofa.......så vil jeg anbefale dig IKKE at bruge penge på digitalt HD tv indtil mindst 2k8....med mindre at du vil famle rundt efter løsninger....

dvbt er også kun 576i indtil videre...ok det er digitalt.....men såvidt jeg kan se absolut ikke bedre end hvad en std forstærker fra Biltema kan "replikere" analogt!!

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

dvbt er også kun 576i indtil videre...ok det er digitalt.....men såvidt jeg kan se absolut ikke bedre end hvad en std forstærker fra Biltema kan "replikere" analogt!!

I teorien så ja, men i praksis vil jeg ikke mene det er så firkantet.

Efter jeg har fået det digitale spejl(stofa) var der en markant forbedring af billedkvaliteten på mit plasma. Især nyhederne på dr ser eminemt ud

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

taz123456 skrev:

Patriarken skrev:
Hejsa

I teorien så ja, men i praksis vil jeg ikke mene det er så firkantet.

Efter jeg har fået det digitale spejl(stofa) var der en markant forbedring af billedkvaliteten på mit plasma. Især nyhederne på dr ser eminemt ud

Jojo, jeg er enig....Det er ikke for at være deterministisk.....Jeg har været i mange stofa butikker og bedt dem om at vise mig forskellen på deres HDTV ready skærm 1366*768 fra hhv samsung phillips osv på hhv digitalt og analogt signal.....Jeg syntes i flere tilfælde at det analoge signal var overlegent specielt når de havde digitaliseret fodboldkampe på fx 3+.....og jeg har min vurdering af hvorfor dette er tilfældet.....Jeg har eksperimenteret med fx motion blur og har meget stor praktisk erfaring med videokompression...

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

tror også der er stor forskel på det analoge signal. Fik at vide at jeg ikke skulle regne med seværdigt tv kvalitet på min Z4 men efter opgradering af antennekabel (tak Patriarken!) ser det faktisk rigtig godt ud. Tror ikke jeg kan vinde det store med spejlet. Med mindre det er HD men det er jo bare show-off kanaler indtil videre. Så kan man ligeså godt sætte en HD-film på. Når der er flere HD kanaler kan man skifte over og til den tid er det sikkert også lettere at sætte MCE op til det.

Mads Preetzmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg køre faktisk med den kombination.  har et floppy DVB-C kort og vista home premium edition og digitalt spejl med Discovery HD. Jeg er ganske tilfreds med billedet, men det er ikke perfekt. En ting man skal have med i overvejelserne er, hvordan tv-programmerne er optaget. Fx skal du nok ikke forvente at Beverly hills står kniv skarpt da måde at optage på jo har ændret sig siden de begyndte at sende i 1994.

Når det så er sagt gik installationen overraskende nemt, skulle dog lige tilføje de kodede kanaler og genstarte så kunne man se hele programpakken. Det eneste er at man bliver nødt til at vælge hvordan MCE skal zoome for hver kanal(i forhold til billed ratio), men det er en mindre ting.

Til top Vis Mads Preetzmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Preetzmann

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

hvad er det for et tuner kort du kører med og hvad koster det?

Ja, det ville være rart hvis man kunne gemme zoom indstillinger for hver kanal.

Mads Preetzmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

mit tunerkort hedder faktisk "floppyDTV-C" og er købt hos www.digital-everywhere.com. kortet findes så vidt jeg ved både som PCI og via firewire, men tjek kortene ud.

Jeg valgte kortet da jeg på flere forums har læst gode anmeldelser.  Prøv at søg her på sitet, på deres hjemmeside, på recordere.dk eller blot google efter en review!

Til top Vis Mads Preetzmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Preetzmann

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Både FireDTV og FloppyDTV er firewire. Jeg har testet FireDTV DVB-C på TDC's net. http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3

Kajen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2003
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

Jeg har for længst kastet min Floppy-tv-dims fra Digital Everywere ind i skabet efter hundredeogsytten forsøg på at få så meget som bare én kanal igennem med henholdsvis Mediaportal og MCE. På et tidspunkt fik jeg godt nok en enkelt tyrkisk kanal igennem, men har nu glemt hvordan. Siden er jeg gået tilbage til mit DVB-C-kort fra Hauppauge, så jeg trods alt kan se DR1, DR2 og TV2. Jeg kan godt nok ikke skrue op og ned (digitalt lydkort). Kinesiske film og interviews fra mellemøsten mister ærligt talt også lidt af værdien, når der ikke er undertekster på.

Men...

Jeg er for den sags skyld villig til at investere i Vista, hvis bare jeg kan få l**tet til at virke, så jeg er egentlig noget overrasket over at høre, at op til flere af jer har fået til til at køre. Hvilke drivere bruger I til kortet, og hvordan fik I MCE til at tro, at det var et DVB-T-kort, mens den samtidig kunne finde og installere DVB-C-kanaler? Med hvilke indstillinger fik i kortet til at finde kanaler på Stofas net, og hvordan kan man overhovedet ændre de indstillinger i MCE?

Ja, det var mange spørgsmål, men jeg håber nogen kan hjælpe...

Til top Vis Kajen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajen

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Driverne til MCE bliver altid identificeret som DVB-T.  Driverne emulere sig som DVB-T overfor MCE, for ellers vil MCE jo ikke kende sig ved dem.

Det er Download MCE Setup 3.0 for DVB-C jeg har benyttet, og det virkede med TDC's net med en FireDTV boks.

Såfremt du vil have undertekster, så glem MCE og kig på DVBViewer www.dvbviewer.com i stedet. Den understøtter undertekster og Fire/FloppyDTV ved brug af BDA driverne (ikke MCE driverne).

madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

@Kajen
Prøv dit udstyr igen med de nye drivere...
Jeg har 'været med' til installationen Mads Preetzmann's FireDTV - som han købte på min opfordring, og der var det rimeligt lige til at finde kanaler osv - både XP med Media Portal (så vidt jeg husker husker kan man dog med fordel tweake Transponderne - men ikke et must ) men helt sikkert nemt i Vista 'MCE', skal som sagt bare genstartes!
-Alt dette kærver dog at man vender sit smartcard rigtigt Mads ;-)

Jeg har set det endelige resultat, og ud over at DiscoveryHD er vildt lækkert, så er det også en noget anden oplevelse med de andre kanaler!

(Men Vista MCE tror også at det er et DVB-T!!!)

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

Kajen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2003
Sendt: 14 Marts 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Hej igen - og tak for hjælpen!

Jeg fik - med de nye drivere - MCE til at finde kortet, men desværre ingen kanaler. Hvor ændrer man egentlig søgeparametre i MCE?

Nå, men jeg fik endnu mere succes med Media Portal. Den fandt 6 kanaler, dog alle tyrkiske, hvoraf et par stykker ikke var kodede. MP fandt alle 6 på 446 mhz med en symbolrate på 6900 og Qam256. Så ringede jeg til Stofa, der sagde, at de ikke vidste hvilke frekvenser man skal søge på her i byen (Ribe) for at finde DR1, DR2 og TV2, men de bekræftede, at frekvenserne er forskellige rundt om i landet

De burde vel egentlig give mig gratis adgang til DR1, DR2 og TV2, når nu jeg selv har en DVB-boks - eller hvordan? Det kan vel ikke passe, at alle dem, der ikke vil leje deres boks, selv skal gætte sig til frekvenserne? 

Nogen, der har en idé til, hvordan man kommer videre? Jeg tør ikke rigtigt at bestille kortlæser og digital spejl, før jeg har fået mere "hul igennem"

Til top Vis Kajen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kajen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes