Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilken afspiller bruger MCE? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ornkvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Hvilken afspiller bruger MCE når jeg har installeret PowerDVD v7? Jeg ved godt at man kan sætte div. afspillere til at tage sig af div. filer, men det må vel være muligt at se det sort på hvidt et eller andet sted? 
Til top Vis Ornkvist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ornkvist

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

Den bruger som standard media player. Og det sutter max!!
Ej, jeg har mistet interessen for MCE, specielt med vista's tiltag med Media Player 11 og alt deres DRM-crap. Aldrig om det skal i nærheden af min pc igen. Jeg skiftede til Media Portal for længe siden.

Ornkvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Ej, jeg har mistet interessen for MCE, specielt med vista's tiltag med Media Player 11 og alt deres DRM-crap. Aldrig om det skal i nærheden af min pc igen. Jeg skiftede til Media Portal for længe siden.

Jeg startede med at bruge Mediaportal, men da jeg ikke har det store "programmør" overblik, blev jeg hurtigt træt af, at jeg ikke kunne få de forskellige plugins til at virke ( korrekt ), da der aldrig lå en "bruger manual" med. Rent ud sagt, så synes jeg at det var et installations helvede og derfor købte jeg MCE, da det skulle være lettere at sætte op og mere stabilt.

Men er der ingen der kan sige, hvordan man tjekker om man succesfuldt har fået MCE til at droppe sin standard Media Player til fordel for den anden ( evt. PowerDVD ) man har installeret?

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Der findes et lille tool fra Microsoft som kan vise hvilke directshow filtre, der er installeret og hvordan de er prioriterede.
Jeg kan ikke huske hvad det hedder, desværre, men jeg mener at det har været nævnt herinde før.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Bluesky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Bluesky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bluesky

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:

Jeg har set lige prøvet 11éren, synes da den er noget skrammel.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Ornkvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Bluesky skrev:
det er her

Jeg takker mange gange.

self. også til ZuluDK

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Nagash skrev:

Jeg har set lige prøvet 11éren, synes da den er noget skrammel.

Det var også det jeg sagde...

Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Ornkvist skrev:

Nagash skrev:

Jeg startede med at bruge Mediaportal, men da jeg ikke har det store "programmør" overblik, blev jeg hurtigt træt af, at jeg ikke kunne få de forskellige plugins til at virke ( korrekt ), da der aldrig lå en "bruger manual" med. Rent ud sagt, så synes jeg at det var et installations helvede og derfor købte jeg MCE, da det skulle være lettere at sætte op og mere stabilt.

Men er der ingen der kan sige, hvordan man tjekker om man succesfuldt har fået MCE til at droppe sin standard Media Player til fordel for den anden ( evt. PowerDVD ) man har installeret?

Det er korrekt at Media Portal er mindre brugervenligt end MCE, men du behøver nu ikke at have det mindste kendskab til programering for at bruge det. Hvis man har problemer med et plugin, er der et rigtig godt forum hvor man kan finde svaret på problemerne, og skulle man være så uheldig at løsningen på problemet ikke er at finde, så kan man selv oprette en tråd og spørge "eksperterne". De er meget hjælpsomme derinde.
Men kan et eller andet sted nok forstå hvorfor du har valgt MCE, for det er unægteligt meget mere brugervenligt. Men synes egentlig at jeg kan huske at når man installerer PowerDVD under MCE, så kommer der et punkt under instillinger i MCE der hedder PowerDVD. Men det kan da være jeg husker forkert.

Ornkvist
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Nagash skrev:
Ornkvist skrev:

Nagash skrev:

Det er korrekt at Media Portal er mindre brugervenligt end MCE, men du behøver nu ikke at have det mindste kendskab til programering for at bruge det. Hvis man har problemer med et plugin, er der et rigtig godt forum hvor man kan finde svaret på problemerne, og skulle man være så uheldig at løsningen på problemet ikke er at finde, så kan man selv oprette en tråd og spørge "eksperterne". De er meget hjælpsomme derinde.

De er helt bestemt meget hjælpsomme, men når nu alle plugins var til rådighed, så ville man jo selvfølgelig have dem alle og det blev til sidst til mange tråde. Så fejlede det ene og det andet og så fejlede min sprogpakke, så jeg ikke længere kunne se, hvad der stod på de forskellige knapper osv osv. Men det er jo et Open Source program, så derfor må man jo også bidrage lidt med fejlsøgningen og forvente en del problemer. Sådan er det jo. Men til sidst tog det bare overhånd. Men man skal ikke klage over noget der er gratis. Men til sidst besluttede jeg mig for, at nu havde jeg ikke tid til at rode mere med det, så derfor ønskede jeg noget mere stabilt og brugervenligt. Da jeg egentlig også gerne ville kunne bruge mit mediacenter. Men der er ingen tvivl om, at der er et rigtig godt program. Man skal bare havde styr på nogle forskellige ting, for det er ikke alle plugins der skal det samme sted hen osv.

Men kan et eller andet sted nok forstå hvorfor du har valgt MCE, for det er unægteligt meget mere brugervenligt. Men synes egentlig at jeg kan huske at når man installerer PowerDVD under MCE, så kommer der et punkt under instillinger i MCE der hedder PowerDVD. Men det kan da være jeg husker forkert.

Det er rigtigt at PowerDVD laver en "settings" folder i "Flere Programmer". Og jo, det er vel en meget god indikator. Det undrer mig bare, at de ikke har lavet en "Settings" i MCE, hvor man kan se og vælge præcis det program, man vil have til at gøre de forskellige ting.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes