Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC eller DVD afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Banno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Jeg skal bruge en ny DVD afspiller til min nye Pioneer 50" skærm.

Jeg har kigget en del på nettet og her på forum'et, og jeg er som sådan ikke i tvivl om, at en HTPC med et godt grafikkort samt tunede indstillinger/filtre fejer langt de fleste DVD-afspillere af banen, hvorfor jeg da også overvejer netop HTPC (se evt. denne meget interessante artikel: http://www.hardware.info/en-UK/articles/am9nY2pqZA/ATI_and_n Vidia_crush_highend_DVD_players/1 )

Men jeg orker simpelthen ikke at rode og rage, pille, justere, tweake i en uendelighed. Jeg vil bare proppe en DVD i skidtet, og så skal det altså bare køre! Hver gang!

Mere konkret er mit spørgsmål vel: Hvis jeg eks. putter et Nvidia kort med den nyeste Purevideo i maskinen og afspiller en DVD i WMP, kan jeg så - uden at foretage mig andet - forvente et bedre billede end på en "god" DVD afspiller (á la en Denon DVD-1930 eks.)?

Ovenstående er naturligvis "alt andet lige". Ved godt at der er andre faktorer, der spiller ind, og at en HTPC kan bruges til meget andet, men som udgangspunkt er jeg kun interesseret i alm. DVD afspilning (ikke HD).

Håber mit spørgsmål giver mening!

Mvh. Per

Til top Vis Banno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Banno

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja det vil jeg mene at du kan. Men dette spørgsmål kan man ikke svare entydigt på....Hvordan forbinder du normalt din DVD med din skærm ? via scart, component HDMI, eller hvad nu....I første omgang gør VGA og DVI HDMI en stor forskel primært på støj og dot crawl i forhold til et standard scart kabel.....Opløsning osv kan også have stor betydning....Resizing osv er også vigtig hvis man anvender HD fjernsyn. Husk dvd er stadigvæk 720x576......

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Banno:

Hvis du som jeg, ikke går synderligt op i selve mediacenter delen, men ønsker at anvende en HTPC til bl.a. dvd afspilning, så er her et par gode programmer som jeg selv har haft god erfaring med.

theatertek
Zoomplayer
Powerdvd
VLC
MPC Mediaplayer Classic som jeg anvender meget (ikke fra microsoft, omend det ligner)

Windows mediaplayer er fint for en kort bemærkning, men meget begrænset i sin funktionalitet. Alternativerne er langt at foretrække.

Det var alt fra denne kant, da jeg skal tidlig op
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Banno
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 16 Oktober 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Tak for hurtigt svar!

Det er jeg med på. Med en ny DVD-afspiller ville jeg sikkert outputte 720p via HDMI/component eller hvad der nu gav bedst mulige resultat. På HTPC'en ville jeg.. øh... hvad man nu end gør!

Formoder man sætter opløsningen til 1280x720. (Tror ikke Pioneer'en tager 1x1 pixelmapping).

Jeg køber altid kvalitetskabler/hardware, så det er mere på softwaresiden, hvor jeg ikke vil bruge energi, så at sige.

Mvh. Per

Til top Vis Banno's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Banno

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes