Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 03:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hauppauge PVR-500 Capture problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McTiaz McTurbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Dette problem er ikke direkte medie-center-relateret, men jeg gætter på der er mange herinde der har erfaringer med PVR-500 fra Hauppauge.

Jeg skal optage noget fra VHS ind og overspille til DVD (jeg ved det - totalt newbie-spørgsmål ;-)..

Jeg er ligeglad om det er via Composite eller S-video. Originalkvaliteten er alligevel forfærdelig... Mit problem er bare at jeg slet ikke kan få signal igennem. Jeg har prøvet DScaler, AMCap, WinTv32/2000 og Windows Movie Maker. Jeg har installeret nyeste drivere, men ingen af disse programmer kan vise noget som helst signal fra hverken s-video og composite. Lyden går fint igennem, men intet video-signal.

I DScaler sker der dog det at når jeg vælger det rigtige input, skriver den ikke længere "no input detected" i bunden af skærmen. Den skriver nu den deinterlace-metode som den benytter. Den detekterer altså at der er signal igennem, men kan ikke vise det. De andre programmer fanger intet andet end lyden.

Jeg har selvfølgelig testet at der kommer signal ind. Jeg har testet med to forskellige kilder i både mit TV og i computeren, men intet held med computeren...

Er der et eller andet dumt jeg overser her i denne situation. Der må være nogle skarpe knive i nogle skuffer derude der kan hjælpe mig.

På forhånd tak!

- "Nytår er overvurderet. Fyrværkeri hører hjemme på Stadion!"
Til top Vis McTiaz McTurbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McTiaz McTurbo Besøg McTiaz McTurbo's Websted

MortenRJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. finde ud af på hvilken frequense din VHS sender signal ud og tilføje den kan i MCE

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49542&K W=Patriarken

Jeg har selv brugt S-VHS indgange på mit PVR-500 kort til at optage noget video. Jeg bruge Virtual Dub som capture (Filer - Capture AV). Det virkede helt fint 

Til top Vis MortenRJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenRJ

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes